[بروزرسانی] مدرسه‌ی عکاسی موبایل در نوروز ۹۵؛ موبایل خود را برای عکاسی آماده کنید

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
مدرسه عکاسی موبایل نوروز ۹۵

شاید برای خیلی از ما این جملات آشنا باشد: «وای چه عکس خوبی! این را با چه دوربینی گرفتی؟» یکی از تصورات اشتباه در مورد عکاسی این است که عکس خوب را دوربین خوب می‌گیرد. به همین جهت بسیاری از افراد هنگامی‌که می‌خواهند عکس‌های بهتری بگیرند پیش از هر چیز به فکر خریدن یک دوربین عکاسی DSLR می‌افتند؛ و شاید خیلی‌ها باور نکنند که عکاسی موبایل هم روشی عالی برای گرفتن عکس‌هایی فوق‌العاده است.

گوشی‌های هوشمند امروزه تقریبا در دسترس همگان قرار دارند و درنتیجه به یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای عکاسی تبدیل‌شده‌اند. کیفیت یک عکس فارغ از ابزار عکاسی تا حد بسیار زیادی به دانش و خلاقیت عکاس برمی‌گردد. بنابراین با دانش کافی و تکنیک صحیح قادر خواهید بود با همین ابزار ساده عکس‌هایی بسیار زیبا و فوق‌العاده قدرتمند بگیرید؛ عکس‌هایی که شاید هیچ‌کس باور نکند با موبایل گرفته‌شده‌اند!

مدرسه‌ی عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ قصد دارد به شما کمک کند با همان دوربین کوچکی که همیشه در جیب دارید عکس‌هایی بگیرید که بسیاری از افراد با دوربین‌های DSLR هم قادر به ثبت آن‌ها نیستند.

کافی است از امروز تا پایان تعطیلات نورز ۹۵ با مدرسه‌ی عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ همراه باشید. ما تمام آنچه را که برای گرفتن عکس‌هایی بهتر با گوشی موبایل احتیاج دارید در یک دوره‌ی آموزشی برایتان آماده کرده‌ایم. در طول این دوره نکات ساده ولی بسیار مهمی را که هر عکاسی موبایل باید بداند خواهید آموخت، اصول ترکیب‌بندی و استفاده از نور را فرا خواهید گرفت، با انواع مختلف ژانرهای عکاسی موبایل (نظیر عکاسی پرتره، عکاسی منظره، عکاسی سیاه‌وسفید، عکاسی خیابانی، عکاسی از کودکان و…) آشنا خواهید شد و توصیه‌های حرفه‌ای عکاسان موبایلی باتجربه را خواهید خواند.

مزارشریف - عکاس: آکو سالمی

عکس از آکو سالمی

در انتخاب گوشی مناسب برای عکاسی مشکل‌ دارید؟ نگران نباشید، مدرسه‌ی عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ در طول این دوره شما را به‌طور کامل با مفاهیمی اساسی نظیر مگاپیکسل، اندازه‌ی سنسور، اندازه‌ی پیکسل، عدد دیافراگم (F-Number)، تکنولوژی‌های مختلف فوکوس خودکار (نظیر فوکوس لیزری و تشخیص فاز)، واکنش شاتر، تنظیمات دستی، عکاسی RAW، سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌ها و بسیاری موارد دیگر مرتبط با دوربین گوشی‌های هوشمند آشنا خواهد کرد. پس از درک هرکدام از این عوامل و نحوه‌ی تاثیر هرکدام از آن‌ها روی عکاسی موبایل قادر خواهید بود همانند یک عکاس حرفه‌ای تناسب دوربین هر گوشی هوشمندی را با نیازهای خود ارزیابی کرده و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنید.

ولی فراموش نکنید که آگاهی از بهترین نکات عکاسی هم تنها زمانی مفید واقع خواهد شد که در عمل آن‌ها را به کار بسته و از هر فرصتی برای تمرین کردن و گرفتن عکس‌های بهتر استفاده کنید. چه فرصتی بهتر از تعطیلات نوروز! پس موبایل‌های خود را برای عکاسی آماده کنید، و با توجه به نکاتی که برایتان خواهیم گفت تا می‌توانید عکس بگیرید. یادتان نرود عکس‌هایی را که می‌گیرید در اینستاگرام با هشتگ digikalamag_mps# برای ما ارسال کرده و روی تصویری که منتشر می‌کنید digikalamag@ را تگ کنید. ما عکس‌هایی را که با رعایت این موارد برایمان فرستاده باشید بررسی می‌کنیم و در طول تعطیلات نوروز هر روز یکی از بهترین عکس‌ها را در پروفایل اینستاگرام دیجی‌کالا مگ به نام عکاس منتشر خواهیم کرد. منتظر عکس‌های زیبای شما در نوروز ۹۵ هستیم.

[به‌روزرسانی] تیم مدرسه‌ی عکاسی موبایل دیجی‌کالا مگ تصمیم گرفته است برای ایجاد فرصت عادلانه‌تر تغییراتی را در نحوه‌ی داوری مسابقه‌ی عکاسی موبایل نوروزی خود به‌وجود آورد. در این شیوه‌ی جدید طبق روال تعیین شده از یکم تا سیزدهم فروردین هر روز یکی از بهترین عکس‌هایی که با رعایت شرایط برای ما ارسال شده باشند در پروفایل اینستاگرام دیجی‌کالا مگ منتشر خواهد شد. سپس از میان این ۱۳ عکس، ۳ عکسی که بیشترین لایک را طی ۲۴ ساعت کسب کرده باشند به همراه ۳ عکس به انتخاب داوران به مرحله‌ی فینال راه پیدا خواهند کرد. فینالیست‌ها موظف هستند در مهلتی که از سوی دیجی‌کالا مگ به ایشان اعلام می‌شود اصل عکس را برای مدرسه‌ی عکاسی دیجی‌کالا مگ ارسال کنند؛ در غیراین‌صورت از دور مسابقه حذف خواهند شد. در نهایت فینال مسابقه پس از تعطیلات عید نوروز با شرکت عکس‌هایی برگزار خواهد شد که شرط اصلی شرکت در رقابت یعنی موبایلی بودن را رعایت کرده باشند. عکس‌های راه‌یافته به فینال طی یک روز و به‌صورت پشت سر هم در پروفایل اینستاگرام دیجی‌کالا مگ منتشر خواهند شد و عکسی که در این مرحله بیشترین لایک را طی ۲۴ ساعت کسب کند برنده‌ی نهایی کارت هدیه‌ی ۵۰۰ هزار تومانی دیجی‌کالا خواهد بود. در طی ۲۴ ساعت رای‌گیری مرحله‌ی فینال برای جلوگیری از هرگونه تقلب احتمالی پروفایل دیجی‌کالا مگ به حالت پرایوت در خواهد آمد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۲ دیدگاه
  1. Avatar shahin

    میشه بپرسم منظور از ارسال عکس اصلی یعنی چی ؟

  2. Avatar علیرضا قربانعلی پور

    سلام
    برای گرفتن عکسRAW میتونیم از
    Adobe Photoshap Litghtroom استفاده کنیم؟؟

    1. سلام دوست عزیز. بله قطعا میتونید استفاده کنید. فقط مهم اینه که عکس موبایلی باشه. مدل گوشی، نحوه عکاسی، اپلیکیشن عکاسی یا نوع ویرایش آزاده

  3. Avatar Hosein

    جناب چینه کش و دوستان عزیز اگر منت بذارید و جواب بدید ممنون میشم!
    خسته نباشید و تشکر خدمت تمامی کارکنان دیجی کالا

    1. سلام دوست عزیز. مهم‌تر از این که با چه گوشی عکاسی کنید اینه که چگونه با اون گوشی عکاسی کنید. خیلی افراد دوربین‌های عکاسی بسیار گران قیمتی دارند ولی عکس‌های خوبی باهاش نمی‌گیرن. مطالب ما رو دنبال کنید و مطمئنا با گلکسی اس۵ خودتون عکس‌های خوبی خواهید گرفت.

  4. Avatar Hosein

    دوستان عزیز ی سوال دارم:
    کوشی من گلکسی اس۵ هست،مناسب عکاسی هست؟؟؟؟؟؟؟!

  5. Avatar پایا

    ممنون از کار جالب و مفید شما
    دو نکته:
    ۱- لطفا انسجام و پیوستگی مطالب را حفظ کنید. چون از این تیپ مطالب در وب زیاد وجود داره که انسجام و پیوستگی ندارند
    ۲- برای هر جلسه چند تمرین بدید تا بدونیم در هر جلسه به هدفی که مطلب به اون اشاره میکنه رسیدیم یا خیر

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه