بهترین ساعت هوشمند برای آیفونی‌ها و اندرویدی‌ها کدام است؟

۳ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

تقریبا چهار سالی می‌شود که کامپیوترها راه خود را به مچ دستان ما نیز پیدا کرده‌اند و به آن‌ها ساعت هوشمند می‌گوییم. در این چهار سال یاد گرفته‌ایم که یک ساعت هوشمند چیست و چه کاربردی می‌تواند داشته باشد. برای مثال می‌دانیم که ساعت‌های هوشمند برای دیدن اعلان‌ها و همینطور ثبت فعالیت‌های ورزشی ما عالی هستند و در طرف مقابل، برای جایگزینی گوشی هوشمند، اصلا خوب نیستند.

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید سراغ ساعت‌های هوشمند بروید و یا قصد دارید ساعت هوشمند کنونی خود را با یک مدل بهتر تعویض کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که ساعت‌های هوشمند امروزی عمر باتری بهتری داشته باشند، کمی سریع‌تر شده باشند و احتمالا چند کار را بیشتر و بهتر انجام بدهند.

اما در نهایت، انتخاب بهترین ساعت هوشمند در وحله اول به این بستگی دارد که گوشی هوشمند کنونی شما چیست. دنبال خرید ساعت‌های هوشمند پشتیبانی کننده از LTE نیز نباشید چرا که اولا ممکن است مدل‌های LTE برخی ساعت‌ها مثل اپل واچ، اصلا با اپراتورهای کشورمان سازگاری نداشته باشند و دوما اگر درگاه سیم کارت هم دارند، محصولی زمخت با عمر باتری کم خواهند بود و در مجموع دردسر‌های آن بیشتر از سود‌های آن است. فاکتور قیمت را هم در نظر بگیرید چرا که ساعت‌های هوشمند LTE معمولا گران‌تر هستند.

بار دیگر می‌گوییم اینکه بهترین ساعت هوشمند برای شما کدام است، بیش از هر چیزی به گوشی بستگی دارد که در جیب خود می‌گذارید. با این وجود، در ادامه بهترین انتخاب برای کاربران آیفون و اندروید را آورده‌ایم.

برای آیفونی‌ها: اپل واچ سری ۴

برای دارندگان آیفون، اپل واچ سری ۴ با فاصله زیادی بهترین گزینه موجود است. این نسخه از اپل واچ، نمایشگری بزرگ با حاشیه‌های اندک دارد. این نمایشگر روشنایی بسیار بالایی داشته؛ با ساعت جذاب و راحتی روبرو هستیم؛ عملکرد ساعت واقعا سریع است؛ عمر باتری این پوشیدنی نیز مطلوب است؛ و در نهایت کلی ویژگی جذاب در حوزه دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی شما درون این ساعت قرار داده شده است.

جدا از این موارد، اپل بهترین جامعه توسعه دهندگان اپلیکیشن برای پوشیدنی‌ها را دارد و هیچ ساعت دیگری از نظر تعداد و کیفیت اپلیکیشن‌ها، نمی‌تواند با اپل واچ رقابت کند. بند‌های بی شماری برای این ساعت در بازار پیدا می‌شود و از نظر لوازم جانبی نیز خیال‌تان راحت خواهد بود.

یکی از نقاط قوت اصلی اپل واچ، در زمینه اعلان‌هایی است که برای گوشی شما می‌آید و با اپل واچ می‌توانید به سادگی آن‌ها را مدیریت کنید. فرقی ندارد پیامک دریافت می‌کنید یا تماس تلفنی، می‌توانید با اپل واچ به آن‌ها پاسخ بدهید. برای کنترل موسیقی در حال پخش از آیفون‌تان نیز اپل واچ کمک بسیاری می‌کند. ویژگی‌های دیگر مثل GPS، پایش ضربان و نوار قلب و حتی قابلیتی که می‌تواند مشکلات احتمالی قلب شما را تشخیص بدهد، از دیگر نکات مثبت اپل واچ سری ۴ است.

اپل واچ سری ۴ تمام قابلیت‌هایی که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید را برآورده می‌کند.

میزان عمر باتری این ساعت بیش از هرچیزی به نوع استفاده شما و تعداد اعلان‌هایی که در روز دریافت می‌کنید بستگی دارد. اما در مجموع می‌توان گفت که نمی‌توانید در یک روز کامل، باتری ساعت را از صد درصد به صفر درصد برسانید. اما خب استفاده بیشتر از یک روز و نیم از این ساعت نیز کار سختی است و بنابراین بهتر است هر شب قبل از خواب، اپل واچ سری ۴ خود را به شارژر متصل کنید.

تنها شکایتی که از این محصول می‌توان کرد، این است که بر خلاف دیگر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار، ویژگی روشن نگه داشتن نمایشگر برای دیدن ساعت، وجود ندارد. یعنی هر بار که می‌خواهید ببینید ساعت چند است، باید یا دست خود را بالا بیاورید و یا روی نمایشگر ساعت را یک بار لمس کنید.

اما جدا از این مورد، کمتر نکته منفی دیگری در رابطه با این ساعت می‌توان نام برد و اپل واچ سری ۴ را می‌توانیم به سادگی به عنوان بهترین ساعت هوشمند برای کاربران آیفون، انتخاب کنیم.

برای اندرویدی‌ها: سامسونگ گلکسی واچ

اگر شما یک گوشی اندرویدی دارید، متاسفانه باید بگوییم اپل واچ به هیچ وجه با گوشی شما سازگاری نخواهد داشت. بهترین گزینه برای شما، ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ است. گلکسی واچ هم با آیفون و هم با گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد اما بیشترین استفاده از این ساعت را، گوشی‌های اندرویدی و به خصوص گوشی‌های سامسونگ، می‌توانند داشته باشند.

گلکسی واچ نیز همه ویژگی‌هایی که از یک ساعت هوشمند مدرن انتظار دارید را برآورده می‌کند. ویژگی‌های مثل GPS، نمایشگر لمسی، عمر باتری چند روزه، ویژگی‌های کنترل صوتی، پرداخت‌های موبایلی و پایش ضربان قلب، از جمله این ویژگی‌ها هستند. همچنین ظاهر ساعت دایره‌ای شکل بوده که باعث می‌شود بیشتر حس ساعت به شما بدهد تا یک گجت یا کامپیوتر کوچک. نمایشگر همیشه روشن هم دیگر قابلیت این ساعت است که با آن می‌توانید در هر لحظه ساعت را ببینید و زمان را متوجه شوید.

اما بهترین قسمت گلکسی واچ، حاشیه‌های چرخان این ساعت است. با چرخاندن این حاشیه می‌توانید به بخش‌های مختلف رابط کاربری بروید و در مجموع حس طبیعی و ساده‌ای دارد و بسیار کاربردی است. مثل اپل واچ سری ۴، گلکسی واچ نیز مشکلی برای یک روز همراهی کاربر با باتری خود ندارد. این ساعت حتی می‌تواند بیش از یک روز عمر باتری داشته باشد که به نوع استفاده کاربر بستگی دارد.

بهترین قسمت گلکسی واچ، حاشیه‌های چرخان آن است

جایی که گلکسی واچ نقطه ضعف خود را نشان می‌دهد، در زمینه اپلیکیشن‌های جانبی است. درواقع اپلیکیشن‌های زیادی برای نصب کردن روی این ساعت وجود ندارد. واچ‌فیس‌های زیادی نیز برای این ساعت ساخته شده اما عموما کیفیت خوبی ندارند و سخت می‌شود یک واچ‌فیس عالی برای گلکسی واچ پیدا کرد. اگر گوشی غیر از سامسونگ دارید و می‌خواهید گوشی خود را به این ساعت وصل کنید، باید چندین اپلیکیشن نصب کنید که این موضوع برای بسیاری، آزاردهنده است.

به جز این نکات منفی، گلکسی واچ بهترین ساعتی است که کاربران اندرویدی می‌توانند خریداری کنند.

دیگر گزینه‌ها

ساعت هوشمند Skagen Falster 2

دیگر گزینه برای بهترین ساعت هوشمند عموما شامل گزینه‌های مبتنی بر سیستم عامل گوگل یعنی Wear OS می‌شود. مشکل این پلتفرم این است که ساعت‌های Wear OS حداقل یک نسل یا بیشتر، قدیمی‌تر به نظر می‌رسند و از سامسونگ و اپل، عقب افتاده‌اند. ویژگی‌های کمتری در این ساعت‌ها وجود دارد، عمر باتری ضعیف‌تری دارند و حتی اغلب با ساعت‌هایی زمخت روبرو هستیم. در یکی دو سال اخیر، تجربه نشان داده که فعلا بهترین ساعت‌های اندرویدی توسط دو شرکت فسیل و برندهای زیرمجموعه آن مثل اسکاگن، ساخته می‌شوند که همه این ساعت‌ها در طرح‌ها و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند.

از جمله ساعت‌های فسیل می‌توانیم به مدل‌های Q Explorist HR، مدل Q Venture HR و مدل Sport Smartwatch اشاره کنیم. دو مدل اول تقریبا یکی هستند و تنها تفاوت آن‌ها، در ظاهر و اندازه ساعت‌ها است. مدل سوم که مدل اسپرت است، بدنه پلاستیکی داشته، با قیمت کمتری عرضه می‌شود و در مجموع همانطور که از اسمش بر می‌آید، ظاهری متناسب با ساعت ورزشکاران دارد. ساعت هوشمند Skagen Falster 2 نیز گزینه خوبی در بین ساعت‌های اندرویدی است که این ساعت توسط برند زیرمجموعه فسیل ساخته می‌شود.

شرکت ال جی نیز یک ساعت هوشمند مبتنی بر Wear OS با نام Watch W7 معرفی و عرضه کرده که توصیه این ساعت به خریداران، کار بسیار سختی است. در این ساعت هوشمند عقربه‌های فیزیکی وجود دارند و به سبب وجود همین عقربه‌ها، کار با نمایشگر ساعت، سخت‌تر شده است. اگر با ظاهر این ساعت مشکل ندارید، این ساعت نیز می‌تواند گزینه خوبی باشد.

شما درباره گزینه‌هایی که ذکر کردیم چه فکر می‌کنید؟ آیا به ساعت‌های هوشمند علاقه‌ای دارید یا هنوز کاربردی برای این پوشیدنی‌ها در زندگی خود پیدا نکرده‌اید؟

منبع: TheVerge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سعید

    گلکسی واچ بهترین ساعتی است که کاربران اندرویدی می‌توانند خریداری کنند
    سپااااس

  2. Avatar Saja

    سلام.به نظرم در دسته ساعت های هوشمند اندرویدی، Huawei Watch Stainless Steel از نظر کیفیت ساخت،شکیل بودن همچنین بهر گیری از نرم افزار و رابط کاربری و قیمت قابل توجه هست.
    من ازش راضی هستم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه