تسلا سایبرتراک و حواشی ادامه‌دار؛ ایلان ماسک چالش فورد را پذیرفت

۱۱ آذر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
tesla-cybertruck (3)

چند روز پیش بود که کمپانی تسلا پس از تبلیغات گسترده بالاخره از اولین پیکاپ خود رونمایی کرد. همانطور که به اطلاعتان رساندیم، این پیکاپ سایبرتراک نام دارد و طی مراسمی اختصاصی در کالیفرنیا توسط ایلان ماسک رونمایی شد.

آقای ماسک پیشتر ثابت کرده که علاقه‌ی زیادی به ایجاد هیاهو و جلب توجه رسانه‌ها دارد. در مراسم معرفی سایبرتراک نیز این کارآفرین ۴۸ ساله سعی کرد با مانور دادن روی ویژگی‌هایی چون مقاومت زیاد بدنه، شتاب دیوانه‌وار و البته ظرفیت حمل و کشش بار بالا، پیکاپ تسلا را محصولی انقلابی و بی‌رقیب جلوه دهد. برای نشان دادن برتری سایبرتراک در برابر پیکاپ‌های بنزینی و دیزلی، آقای ماسک در بخشی از مراسم ویدیویی از طناب‌کشی این پیکاپ برقی با فورد F-150 را برای حاضرین پخش کرد. در این ویدیو که نسخه با کیفیت‌تر آن بعدا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، سایبرتراک براحتی آب خوردن موفق می‌شود F-150 را شکست داده و این پیکاپ بسیار پرطرفدار را به دنبال خود بکشد.

اگر چه تسلا سعی کرده با شکست دادن فورد F-150 کار را برای تمامی رقبای بنزینی یکسره کند، اما بررسی دقیق‌تر ویدیوی طناب‌کشی نشان می‌دهد این رویارویی به‌هیچ‌وجه منصفانه نبوده و خودروساز نوپای کالیفرنیایی با شیطنت در انتخاب رقیب، به نوعی صداقت خود را زیر سوال برده است.

با توجه به اینکه در ویدیوی مذکور تنها چرخ‌های عقب فورد F-150 دچار هرزگردی می‌شوند، می‌توان نتیجه گرفت نسخه حاضر در طناب‌کشی دیفرانسیل عقب است. همچنین با توجه به جزئیات بدنه و جلوپنجره گمان می‌رود تیم تبلیغاتی تسلا از تریم STX فورد F-150 در کلیپ جنجالی خود استفاده کرده‌اند. این تریم قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار داشته و نیروی خود را از موتور ۲.۷ لیتری اکوبوست دریافت می‌کند. این موتور توانایی تولید ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. در مقابل به نظر میرسد سایبرتراک از پیشرانه قدرتمندتر دو یا سه‌موتوره که در آن هر چهار چرخ محرک هستند، سود می‌برد. علاوه بر این، با آنکه درباره وزن سایبرتراک اطلاعاتی رسمی منتشر نشده، اما پیش‌بینی می شود این پیکاپ برقی حدود ۵۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از F-150 باشد.

تسلا سایبرترک

با احتساب مواردی که برشمرده شد، افراد بسیاری نسبت به ناعادلانه بودن این مقایسه اعتراض کرده‌اند. سانی مدرا (Sunny Madra) یکی از مدیران رده‌بالای کمپانی فورد جزو این افراد است که با انتشار پستی در توئیتر، اعتراض خود را به شکلی دوستانه نشان داده است. آقای مدرا در پست خود از ایلان ماسک درخواست کرده سایبرتراک را در اختیار تیم فورد بگذارد تا آنها مقایسه ای عادلانه ترتیب دهند!

بیشتر بخوانید: توضیحات ایلان ماسک در رابطه با شکسته شدن شیشه‌های خودروی سایبرتراک

نکته جالب توجه اینکه آقای ماسک نیز به توئیت آقای مدرا پاسخ داده و چالش وی را پذیرفته است. حال باید منتظر ماند و دید که این چالش جذاب به کجا خواهد رسید. گفتنی است فورد به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ پیکاپ، خود را برای عرضه مدل‌های الکتریکی آماده ‌می‌کند. این خودروساز قدیمی چندی پیش با رونمایی از کراس‌اور برقی ماستنگ Mach-E رسما به جمع تولیدکنندگان مدل‌های الکتریکی پیوست. اوایل امسال نیز این کمپانی با یک کلیپ جالب قابلیت‌های پروتوتایپ F-150 برقی را به نمایش گذاشت. در این کلیپ که البته بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، شاهد جابجایی قطاری به وزن یک میلیون پوند (معادل ۴۵۳ تن) توسط F-150 الکتریکی بودیم. ناگفته نماند نسخه بنزینی F-150 در شرایط واقعی توانایی کششی باری در حدود ۶ تن را دارد.

منبع: businessinsider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar آرش دهستان

    رقابتاشون هم دوستانه هستش. بنازم به این کفار

  2. Avatar farham

    خوب شد سایپا این موضوع چالش رو نشنید
    وگرنه فورد و تسلا دچار بحران فروش میشدن:)

  3. Avatar محمد

    اگه مردن بیان ایران با پراید مسابقه بدن

  4. Avatar محسن

    عوضش ما هم پراید داریم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه