تسلا یکی از چهره‌های برجسته‌ی AMD و اپل را استخدام کرد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
َTesla

«جیم کلر» (Jim Keller) که قبلا در شرکت AMD و اپل کار می‌کرده، به شرکت «تسلا» (Tesla) پیوسته و سرپرستی تیم سازنده‌ی سخت‌افزار راننده‌ی خودکار اتومبیل‌های این شرکت را به‌دست گرفته است.

جیم کلر به شرکت تسلا پیوسته تا روی سیستم راننده‌ی خودکار کار کند.

شرکت تسلا فعالیت خودش را در زمینه‌ی خودروهای بدون راننده افزایش داده و قصد دارد تکنولوژی‌های جدیدی را در این حوزه به وجود بیاورد. این شرکت به‌تازگی جیم کلر که نقش کلیدی در طراحی معماری تراشه‌ی Athlon K7 و تراشه‌ی Zen داشته و حتی به شرکت اپل هم کمک کرده تا بتواند تراشه‌های A4 و A5 که در «اپل تی‌وی» (Apple TV) و نسل اول «آیپد» (iPad) به کار رفته را تولید کند.

این احتمال وجود دارد که کلر قصد داشته باشد یک تراشه‌ی جدید برای خودروهای تسلا خلق کند تا بتوان از آن برای رانندگی خودکار استفاده کرد. البته تسلا درباره‌ی این موضوع اطلاعات زیادی منتشر نکرده است. ساخت سیستم رانندگی خودکار نیاز به قدرت پردازشی بسیار بالا در فضایی بسیار کم دارد و همین موضوع باعث شده که مشکلات زیادی برای طراحی چنین قطعه‌ای وجود داشته باشد. همچنین تراشه‌های به کار رفته برای رانندگی خودکار باید بتوانند رفتارهای مختلف انسان‌ها را هم پیش‌بینی کنند.

تسلا مدل x

اتومبیل مدل X شرکت تسلا

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

به احتمال زیاد کلر نقش کلیدی و مهمی در ساخت سیستم راننده‌ی خودکار برای خودروهای تسلا ایفا می‌کند و باعث می‌شود بسیاری از محدودیت‌ها از بین بروند. مدیرعامل شرکت تسلا قبلا اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۸ خودروهای این شرکت می‌توانند کل کشور آمریکا را بدون راننده طی کنند.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه