تسلا کمک به بازسازی شبکه‌ برق پورتوریکو را آغاز کرده است

۳ آبان ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پس از آنکه ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا پیشنهادی مبنی بر کمک به طوفان‌زدگان پورتوریکو مطرح کرد شرکت تسلا در این حوزه فعال شده است و قصد دارد شبکه برق ویران‌شده این مجمع‌الجزایر را که بر اثر طوفان ماریا آسیب دیده، تعمیر کند. مشکلاتی که برای شبکه برق این مناطق پیش آمده باعث شده هزاران نفر نتوانند از برق استفاده کنند.

تسلا در این حوزه فعال شده است و قصد دارد شبکه برق ویران‌شده این مجمع‌الجزایر را که بر اثر طوفان ماریا آسیب دیده، تعمیر کند.

اخیرا شرکت تسلا در حساب توییتر خود تصاویری از پروژه‌های آغاز شده در حوزه انرژی خورشیدی در پورتوریکو را منتشر کرده است؛ این پروژه‌ها از طریق باتری‌های Powerwall تسلا پیش می‌روند. باید به این نکته اشاره کنیم که خود ایلان ماسک هم ۲۵۰ هزار دلار کمک مالی را صرف تسهیل تلاش‌های انسان‌‌دوستانه در پورتوریکو کرده است.

ایلان ماسک اولین بار در ۱۳ ام مهرماه خبر از کمک به بازسازی شبکه برق پورتوریکو داد. از آن زمان تا به حال چندین و چند شرکت دیگر هم در این باره سخن گفته‌اند و برای کمک به بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند.

چندی پیش هم شرکت Whitefish Energy اعلام کرد برنده قرارداد ۳۰۰ میلیون دلاری برای بازسازی مشکلات برق پورتوریکو شده است. ظاهرا هدف مسئولین این منطقه بازسازی ۹۵ درصدی کل شبکه برق‌رسانی تا رسیدن به شب سال نوی میلادی است.

منبع: The Verge


برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه