ایده‌ی جدید اپل تصاویر دو‌بعدی را سه‌بعدی نشان می‌دهد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت اپل دو روز پیش ایده‌ی جدیدی را برای نرم‌افزاری به اسم “رندر عمق با اختلاف منظر” یا Parallax Depth Rendering ثبت کرده است. این ایده، روشی را توضیح می‌دهد که توسط آن می‌توان تصاویر معمولی را روی صفحه‌ی نمایشی دو‌بعدی، به‌صورتی نگاه کرد که انگار عمق دارند و سه‌بعدی هستند.

اپل ایده‌ی جدیدی ثبت کرده است که توسط آن می‌توان عکس‌ها یا ویدیوهای دوبعدی را روی صفحه‌ی نمایشی معمولی به‌صورت سه‌بعدی دید.

این افکت پردازش تصویر، با استفاده از تغییر مشخصه‌های اختلاف منظر به‌دست می‌آید. برای ساخت تصویری با افکت سه‌بعدی، تصویر یا ویدیویی به چند لایه‌ی متفاوت تقسیم می‌شود. سپس هر کدام از این لایه‌ها براساس زاویه‌ی دید فردی که در حال مشاهده‌ی آن است طوری قرار داده می‌شود تا جلوه‌ای سه‌بعدی پیدا کند.

1

تصویر هم روی صفحه‌ی نمایش با تغییر موقعیت بیننده، تغییر حالت می‌دهد. با تغییر موقعیت، اندازه، محوی یا واضح بودن و زاویه‌ی دید لایه‌ها، حالت اختلاف منظر یا Parallax به‌وجود می‌آید. در نهایت هم لایه‌هایی که روی هم قرار داده شده‌اند یک بار رندر می‌شوند تا نتیجه‌ی نهایی به‌دست آید.

3

تشخیص لایه‌های مختلف یک عکس و عمق آن، ممکن است با روش‌های متفاوتی صورت گیرد. موقعیت بین افراد و صفحه‌ی نمایش هم می‌تواند با استفاده از دوربین گوشی تشخیص داده شود.

اپل این ایده‌ی جدید نرم‌افزاری را اخیرا ثبت کرده است و معلوم نیست که آیا چنین قابلیتی در گوشی‌ها یا دستگاه‌های این شرکت قرار خواهد گرفت یا نه.

2

تا به حال گوشی‌هایی با قابلیت نمایش تصاویر سه‌بعدی ساخته شده است. اما هیچ‌کدام از آن‌ها از یک دوربین یا حسگر برای تشخیص موقعیت بیننده‌ها استفاده نمی‌کردند. با این حال، کنسول دستی نینتندو ۳DS که برای اولین بار صفحه‌های نمایش سه‌بعدی که نیازی به عینک ندارند را به مردم معرفی کرد، از یک دوربین در بالای دستگاه برای تشخیص موقعیت بازی‌کننده‌ها استفاده می‌کند.

در حالی که برای دیدن تصاویر سه‌بعدی در گوشی‌های سه‌بعدی شرکت‌های LG و HTC باید با زاویه‌ای مشخص به آن‌ها نگاه کرد، در نینتندو ۳DS می‌توان با هر زاویه‌ای به صفحه نگاه کرد و تصویری سه‌بعدی و واضح دید.

ظاهرا برنامه‌ی ثبت شده‌ی اپل هم از چنین ایده‌ی برای نمایش تصاویر سه‌بعدی استفاده خواهد کرد.

منبع: Connect

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه