تعویض قطعات قلم استایلوس تقریبا غیرممکن است

۳۰ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قلم استایلوس که برای تبلت آیپد پرو طراحی شده، به عنوان یک وسیله‌ی جانبی در کنار دستگاه قابل خریداری است.

این قلم قیمت نسبتا بالایی دارد و برای تهیه‌ی آن باید ۹۹ دلار هزینه کنید. در این صورت مسلما سعی می‌کنید خیلی مراقب این شی باشید تا ایرادی پیدا نکند.

اما اگر نیاز به تعمیر پیدا کرد چه؟ در بحثی که درباره‌ی قلم جدید اپل در سایت iFixit به راه افتاد، امتیاز تعمیر این قلم را «۱ از ۱۰» برآورد کردند. خلاصه این‌که، اگر این قلم خراب شد، ارزش زحمت و هزینه‌ی تعمیر را ندارد.

apple-pencil-ipad-pro-stylus_-midpage فقط نوک این قلم قابل تعویض است. اگر نوک استایلوس خراب یا گم شد، می‌توانید یکی بخرید و جایگزین‌اش کنید. ولی اصلا به فکر تعویض سایر قطعه‌ها نباشید. iFixit به این نتیجه رسیده که بدنه‌ی این قلم به هیچ وجه نباید باز شود، چون در این صورت کاملا از کار می‌افتد.

جدا کردن هر جزء از قطعه‌های داخلی این دستگاه، ریسک بالای آسیب به سایر قطعه‌ها را به همراه دارد.

جدا کردن هر جزء از قطعه‌های داخلی این دستگاه، ریسک بالای آسیب به سایر قطعه‌ها را به همراه دارد؛ تا این حد که حتا باتری قلم را هم نمی‌توان عوض کرد.

پس کسی که آیپد پرو و قلم را می‌خرد باید چه کار کند؟ باتری به هر حال، دیر یا زود، خراب می‌شود و از کار می‌افتد. با این اوصاف چاره‌ای نیست جز این‌که یک قلم نو خریداری شود.

پیش‌بینی می‌شود که قلم و باتری آن در حالت عادی چند سال دوام بیاورد. ولی کسی که می‌خواهد هزینه‌ی زیادی بابت یک تبلت و قلم آن بپردازد، لازم است تا این نکته‌ها را بداند.

منبع: Ubergizmo

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه