تفاهم تلگرام با وزارت ارتباطات؛ مسدود شدن پنج مصداق غیراخلاقی

۱۶ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه‌ای علنی صبح امروز در مجلس درباره مسدود شدن پنج مصداق غیراخلاقی و دینی در تلگرام سخن گفت. به گزارش ایسنا واعظی در پاسخ نمایندگان درباره عدم نظارت و کنترل محتوای مطالب مغایر اصول و موازین شرعی و مصالح و منافع ملی در فضای مجازی گفت: فضای مجازی فرصت و تهدیدها را توامان با هم دارد و نمی‌توان از فرصت های آن گذشت. هیچ کشوری هم نگفته که به خاطر تهدید فضای مجازی از فرصت آن هم استفاده نشود، نقل‌قول‌های متعددی نیز از رهبری داریم که می گویند باید از همه فرصت‌های فضای مجازی  استفاده کنیم، برای آن برنامه ریزی کنیم و تلاش کنیم تهدیدات را به صفر برسانیم.

طبق گفته‌های وزیر ارتباطات، براساس تفاهم این وزارتخانه با مدیران تلگرام پنج مصداق مفاهیم جنسی، کودک آزاری، ترویج خشونت، تروریسم و محتوای ضد دین در این نرم‌افزار مسدود شده است.

این اقدامات نشان دهنده سیاستی جدید در حوزه مدیریت محتوا است که طبق آن و براساس گفته‌های وزیر ارتباطات به جای مسدود کردن تلگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی خارجی که می‌تواند باعث مهاجرت کاربران آن به شبکه‌های دیگر شود، نوعی تفاهم با مدیران آن انجام شده است. شیوه‌ای که در بسیاری از کشورهای جهان رایج بوده و ‌می‌تواند جایگزینی برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی باشد.

براساس سخنان محمود واعظی با این تفاهم تاکنون ۱۷۳ هزار از این مصادیق بسته شده‌اند تا جایی که در ابتدای فعالیت تلگرام ۱۰ درصد مشکل در این زمینه وجود داشته که اکنون به دو درصد کاهش یافته است.

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    همه چیز عالیه
    من چقدر خوشحالم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه