لکسوس، بنز و BMW دیگر به ایران وارد نمی‌شود!

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس دستورالعمل جدید، خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان اجازه واردات نخواهند داشت و ارزش خودرو نباید بالاتر از ۴۰ هزار دلار باشد؛بنابراین بنز، بی‌ام‌و و لکسوس وارد نمی شوند.

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو مشخص شد؛ چه ماشین‌هایی دیگر وارد نمی‌شوند یا قیمت نجومی پیدا می‌کنند؟

یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو از سوی این وزارتخانه در روز جاری(چهارشنبه) خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل جدید، خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی همچنان اجازه واردات نخواهند داشت.

وی افزود: سقف ارزش خودروها برای واردات، ۴۰ هزار دلار تعیین شده و بر این اساس مدل‌های خودرو همچون بی‌ام‌و، لکسوس و بنز دیگر اجازه واردات به کشور نخواهند داشت.

در حال حاضر قیمت برخی از مدل‌های بی ام، بنز و لکسوس در هفته های اخیر با ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش در بازار مواجه شده و به نظر می رسد ممنوعیت واردات این خودروها، بازار را به لحاظ قیمت، با شوک جدیدی مواجه خواهد کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar امیر

    مهم نیست دیگه وارد نشه چون همه اونایی که باید داشته باشند از قبل خریدند و دارند

  2. Avatar علیرضا خردمند

    مرسدس-بنز و ب.ام.و و لکسس که خیلی خودروهای زیر چهل هزار دلار دارند…

    مثلا ۱-Serie ، بی کلاس و A-Class یا ککسس آی اس

    1. سلام علیرضا جان
      اتفاقا این موضوعی بود که دربارش فکر کردیم و پایین ترین محصولات این خودروسازها گمرکیشون کمتر از ۴۰ هزار دلار میتونه دربیاد. با این حال طبق اطلاعاتی که منتشر شده، احتمال ورود محصولات این ۳ خودروساز کلا خیلی کم شده و شاید به تعداد محدودی وارد شه.
      و راستی درنظر داشته باش که واردات بی ام و سری ۱ و چه بنز A کلاس همینجوریش خیلی کم بوده؛ طرفدار و بازارش فوق العاده تو ایران محدود بوده و حالا با این تعرفه های جدید، شانس ورود محصولات این خودروسازهای محبوب از هروقتی کمتر شده.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه