تولد دوباره‌ی یک اسطوره؛ مدل شلبی فورد موستانگ ۱۹۶۵ دوباره تولید می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

هنوز که هنوزه بسیاری باور دارند ماشینی رو دستش نیامده؛ خودروی قدرتمندی که با ظاهر ساده و جذابش همه را محو تماشای خودش می‌کرد. اصلا بگذارید کار را راحت کنیم؛ همه‌ی ماشین‌های آمریکایی به کنار و فورد موستانگ مدل ۱۹۶۵ طرف دیگر!

دیگر نیازی نیست برای توصیفش از فعل ماضی استفاده کنیم؛ چراکه سازندگان مدل شلبی GT350Rs تصمیم گرفته‌اند با کمک هم، جان دوباره‌ای به این اسطوره‌ی تکرارنشدنی ببخشند. همکاری سه نفر از کارکنان شلبی با‌ نام‌های Pete Brock، Jim Marietta و Ted Sutton منجر به تولید دوباره‌ی مدل قدرتمند شلبی GT350Rs اتاق نسل اول فورد موستانگ شده است.

با این که بیش از نیم قرن از عمرش می‌گذرد، هنوز که هنوزه جذاب است. اتاقی با طراحی منطقی و جعبه‌ای که معنای واقعی یک ماشین را برای خودرو دوستان یادآوری می‌کند. یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴.۷ لیتر، قلب تپنده‌ی این موستانگ است. البته نباید از این حجم موتور، توان بسیار بالا و عجیب‌وغریبی انتظار داشته باشید؛ چون اگر ماشین‌باز باشید، می‌دانید که اصالت خودروی آمریکایی به آن ظاهر قدرتمند، یک موتور حجیم و توان متوسط است! این موتور ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری می‌تواند حداکثر توان ۳۵۰ اسب‌بخار تولید کند. یک جعبه‌دنده‌ی ۴ سرعته‌ی دستی این آمریکایی مغرور را همراهی می‌کند.

در این تصویر می‌توانید سه نفر از سازندگان این اتاق قدرتمند موستانگ را ببینید

مدل شلبی اتاق موستانگ به دلیل تیونی که روی آن انجام شده، حکم یک خودروی قدرتمند و حتی مسابقه‌ای را برای بسیاری دارد. هنوز قیمت و زمان قطعی عرضه‌ی این خودرو مشخص نیست. با این حال گفته می‌شود برای مالکیت یکی از ۳۶ دستگاهی که قرار است از این خودرو تولید شود، باید پول زیادی را خرج کنید؛ چراکه حداقل قیمت ناقابل این اتاق موستانگ از ۲۵۰ هزار دلار شروع می‌شود. در نظر داشته باشید که ب‌ام‌و i8 به عنوان یک خودروی مدرن ۱۴۳ هزار دلار قیمت دارد و مدل پایه و جدید فورد موستانگ زیر ۴۰ هزار دلار برای مشتری آب می‌خورد!

حالا اگر شما باشید، حاضر هستید برای این اسطوره‌ی دوست‌داشتنی به اندازه‌ی دو برابر قیمت یک خودروی لوکس مثل ب‌ام‌و سری ۷ و بنز اس کلاس خرج کنید؟ نظرتان را در کامنت‌ها به ما بگویید.

منبع: MotorAuthority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar ژوبین انگالی

    برای من تنها مشکل نداشتن پول کافیه، چرا که اگر این پول رو داشتم هرگز درنگ نمی کردم و هرگز به دام مقایسه این خودرو با خودروی لوکس امروزی نمی افتادم. ماشین یعنی آمریکایی چه برسد به مدل ۶۵ شلبی…. بقیه ماشین های روز و غیر روز دنیا در مقابل این اسباب بازی هستن!

  2. Avatar ///mahdispd

    دقیقا اقای شاهسون.من از کل آمریکا همین یه موستانگو میخام ولی خیلی گرونه دیگ نمیشه از کلاس اس مرسدس گزشو اینو خرید!!

  3. Avatar mahdi

    باید بگم که این مدل موستانگ عالیه و نسبت به خیلی از این ماشن های امروزی جذابیت بیشتری داره و واقعا ارزش خرید با اینقیمت رو داره.
    عالی بود ممنون از مطالبتون.

  4. Avatar حمید11

    واقعانم تکرار نشدنیه یکی این یکی ام gt500 1967

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه