مایکروسافت تیزری از منوی استارت جدید ویندوز ۱۰ منتشر کرد!

۱۴ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Windows 10 Start Menu

در حالی که پیش‌تر شنیده بودیم مایکروسافت قصد دارد منوی استارت ویندوز ۱۰ را تغییر دهد، امروز این شرکت تیزری از منوی استارت جدید منتشر کرد که در آن خبری از کاشی‌های متحرک نیست!

بعد از تغییرات گسترده‌ای که مایکروسافت روی آیکون برنامه‌های خود در ویندوز ۱۰ پدید آورد و همه آن‌ها را بر اساس زبان طراحی Fluent Design تغییر داد، این بار نوبت به منوی استارت رسید. منوی پر طرفداری که بعد از اعتراض بسیاری از کاربران به نبود آن در ویندوز ۸، مایکروسافت آن را با شکل و شمایلی جدید اما عملکردی مشابه با منوی استارت ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ برگرداند.

همانطور که گفته شد، این شرکت قصد دارد شکل و شمایل یک دست‌تری به برنامه‌های خود بدهد. برنامه‌هایی که دیگر صرفا برای کامپیوتر در دسترس نیستند و تقریبا همه سیستم‌ عامل‌ها می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند باشند. لذا این شرکت قصد دارد با تغییراتی جدید، به گونه‌ای همگان را متوجه این موضوع کند که برنامه‌ای که در حال استفاده از آن هستند متعلق به مایکروسافت است. همچنین با این کار معتقد است گشت و گذار بین برنامه‌ها و تلاش برای یافتن آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود چون هر برنامه شکل منحصر بفرد و قابل تشخیصی دارد.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت انتشار آیکون‌های جدید ویندوز ۱۰ را آغاز کرد

منوی استارت ویندوز 10 منوی استارت ویندوز 10
  • منوی استارت ویندوز 10
  • منوی استارت ویندوز 10
تصویر سمت چپ مربوط به منوی استارت جدید و تصویر سمت راست مربوط به منوی استارت فعلی ویندوز است.

منوی استارت اما بحثی متفاوت دارد. اینکه مایکروسافت چرا می‌خواهد کاشی‌های زنده را حذف کند دقیقا مشخص نیست. این کاشی‌ها از زمانی که ویندوز ۱۰ عرضه شد تا کنون در این سیستم‌ عامل نقش اساسی ایفا کردند و به عبارتی ویندوز ۱۰ را به کاشی‌های زنده‌اش می‌شناسند! اما این شرکت به این نتیجه رسید که کاشی‌های ثابت کاربرد بیشتری دارند و در ابتدا این کار را با ویندوز ۱۰X انجام داد؛ ویندوزی که مخصوص محصولات دو صفحه‌ای این شرکت است. با این حال برندن لی‌بلنک، مدیر برنامه ارشد تیم اینسایدر ویندوز می‌گوید چنین نیست که کاشی‌های زنده کاملا از ویندوز حذف شده باشند و کاربر در صورت تمایل می‌تواند آن‌ها را داشته باشد!

این حرف برندن لی‌بلنک اگرچه می‌تواند خیال کاربران را تا حدودی آسوده کند اما به نظر می‌رسد باید خود را آماده کنیم تا در آینده به طور کامل شاهد حذف شدن کاشی‌های زنده باشیم! در این تصویر خیلی به نظر نمی‌رسد اما منوی ویندوز ۱۰X بسیار با آنچه در ویندوز ۱۰ فعلی می‌بینیم متفاوت است و بیشتر به سمت کاربردی‌تر شدن پیشرفته. تغییرات در منوی استارت بعد از تغییر آیکون ویندوز ۱۰ مورد توجه قرار گرفت زیرا آیکون‌های جدید با پس زمینه رنگارنگ منوی استارت ناخوانی داشته و مایکروسافت تصمیم گرفت آن را به نوعی که می‌بینید حل کند!

منبع: theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. علی اکبر پژوهنده

    به‌به اصلا استارت ویندوز رو آدم میبینه عشق میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه