بیل گیتس ثروت چندین میلیارد دلاری خود را چگونه خرج می‌کند؟

۶ فروردین ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه
ثروت بیل گیتس

بیل گیتس در هفته‌های گذشته از طریق حساب لینکدین خود اعلام کرد که قصد دارد از عضویت هیئت مدیره مایکروسافت و برکشایر هاتاوی کناره‌گیری کند و دلیل این امر را هم تمرکز بیشتر بر امور بنیاد خیریه‌ای که توسط او و همسرش (ملیندا گیتس) تاسیس شده است عنوان کرد. گیتس علاوه بر تاسیس مایکروسافت و مدیریت بنیاد خیریه‌ای که در سطح جهانی مشغول کمک به میلیون‌ها نفر است، به عنوان یکی از بزرگترین افراد ثروتمند عصر حاضر نیز شناخته می‌شود و برای مدت‌ها لقب ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده بود. اما آقای میلیاردر ثروت خود را چگونه خرج می‌کند؟

بیل و ملیندا گیتس می‌گویند عادلانه نیست که آن‌ها ثروتمند باشند!

در حال حاضر، ثروت گیتس ۶۴ ساله معادل ۹۸ میلیارد دلار عنوان می‌شود که بخش اندکی از آن صرف خرید عمارت‌های چند صد میلیون دلاری، خودروهای لوکس و هواپیماهای شخصی می‌شود. در واقع گیتس و همسرش ملیندا مدتی قبل اعلام کرده بودند، این‌که آن‌ها بسیار ثروتمند هستند عادلانه نیست! این زوج به‌جای هزینه کردن میلیاردها دلار برای زندگی شخصی خود، بخش بزرگی از دارایی خود را از طریق بنیاد خیریه‌شان برای امور بشر دوستانه هزینه می‌کنند.

ثروت ۹۸ میلیارد دلاری گیتس او را به دومین فرد ثروتمند در عصر حاضر تبدیل می‌کند. او که پیش از این برای مدت طولانی عنوان ثروتمندترین فرد را در اختیار داشت، با بخشیدن قسمتی از ثروت خود به خیریه، این عنوان را به جف بزوس تقدیم کرد که ثروتش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است.

اگر گیتس روزی یک میلیون دلار از ثروتش را خرج کند، مدت ۲۴۵ سال زمان لازم است تا دارایی او به پایان برسد. اما در ادامه به مخارج زندگی شخصی آقای میلیاردر نگاهی خواهیم داشت:

هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت در زمینه‌های مختلفی سرمایه گذاری کرده است. یکی از برجسته‌ترین سرمایه گذاری‌های او که با همراهی بیش از ۲۰ ثروتمند برجسته جهان صورت گرفت، صرف مبلغ یک میلیارد دلار برای تاسیس بنیاد BreakThrough Energy بوده است. این بنیاد خصوصی در تلاش است تا استفاده از انرژی‌های پاک را گسترش دهد.

بیل در مصاحبه‌ای که با الن دیجنرس داشت اعلام کرد زمانی که در سن ۳۱ سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد، از ولخرجی‌های رایج پیروی نکرد. او در زمان خود جوان‌ترین میلیاردر تاریخ بود.

ثروت بیل گیتس

اما خودش می‌گوید که با گذشت زمان مبالغ زیادی را برای خرید مواردی مانند هواپیماهای شخصی صرف کرده است. گفته می‌شود گیتس یک هواپیمای Bombardier BD-700 Global Express در اختیار دارد که ظرفیت جابجایی ۱۹ مسافر را دارد.

ثروت بیل گیتس

از دیگر دارایی‌های جالب توجه او می‌توان به عمارتی به نام Xanadu 2.0 اشاره کرد که در مدینا در واشنگتن واقع شده است. بیل گیتس در سال ۱۹۸۸ مبلغ ۲ میلیون دلار برای خرید زمین این خانه هزینه کرد. ساخت این بنای عظیم با مساحت ۶۶ هزار فوت مربع (حدود ۶۱۳۱ متر مربع) حدود ۷ سال زمان برد و مبلغ ۶۳ میلیون دلار هزینه داشت. ارزش کنونی منزل گیتس معادل ۱۲۵ میلیون دلار برآورد شده است. آقای گیتس در سال ۲۰۱۷ مبلغ یک میلیون و ۴۱ هزار دلار برای این بنا مالیات پرداخت کرد!

ثروت بیل گیتس

این بنا به یک اتاق ترامپولین مجهز است که گیتس در مصاحبه با الن دیجنرس از این اتاق به عنوان مکان مورد علاقه سه فرزندش یاد کرد.

ارزش کامپیوترهایی که در اطراف این خانه حضور دارند حدود ۸۰ هزار دلار است. دستگاه‌هایی به ارزش ۱۵۰ هزار دلار می‌توانند با یک لمس ساده تابلوهای نقاشی و تصاویر مختلفی را نمایش دهند.

ثروت بیل گیتس

اما علاوه بر نقاشی‌های مجازی، گیتس به خرید تابلوهای نقاشی واقعی نیز علاقه دارد و در دیوارهای منزلش تابلوهای گران‌قیمتی یافت می‌شود و از میان آن‌ها می‌توان به نقاشی وینسلو هومر اشاره کرد که در سال ۱۹۸۸ به مبلغ ۳۶ میلیون دلار خریداری شد.

عمارت مسکونی خانواده گیتس یک ساختمان ۳۹۰۰ فوت مربعی (۳۶۲ متر مربع) جداگانه نیز دارد به یک استخر ۶۰ فوتی (۱۸ متری) مجهز است.

کتابخانه این عمارت شامل یک بنا به مساحت ۲۱۰۰ فوت مربع (۱۹۵ متر مربع) است که از جمله آثار برجسته آن می‌توان به دست‌نوشته‌ای از لئوناردو داوینچی اشاره کرد که به قرن ۱۶ میلادی تعلق دارد و گیتس در یک مزایده در سال ۱۹۹۴ آن را به مبلغ ۳۰ میلیون دلار خریده است.

کتابخانه بیل گیتس

ثروت بیل گیتس

صاحب این عمارت برای داشتن سواحل شنی در اطراف خانه‌اش، مبلغی را برای انتقال شن از سنت لوئیس در دریای کارائیب به سواحل کنار منزلش هزینه می‌کند.

ثروت بیل گیتس

عمارت خانوادگی گیتس به یک سینمای خانگی با گنجایش ۲۰ نفر، ۶ آشپزخانه، ۲۴ سرویس بهداشتی و ۲۳ گاراژ اتومبیل مجهز است.

بیل گیتس

البته تعداد زیاد گاراژها دلیل مهمی دارد و آن چیزی نیست جز علاقه شدید مرد ثروتمند داستان ما به جمع آوری خودروهای لوکس!

طبق گفته‌های خودش در مصاحبه با الن دیجنرس، اولین ولخرجی او پس از تاسیس مایکروسافت، خرید یک پورشه ۹۱۱ بود. البته او مدتی بعد این خودرو را فروخت و پورشه آقای گیتس به مبلغ ۸۰ هزار دلار به مزایده گذاشته شد.

پورشه 911 بیل گیتس

اما این آخرین پورشه او نبود و گیتس در کلکسیون خود یک پورشه ۹۵۹ هم دارد و به تازگی یک پورشه تایکان نیز خریده است که اصلی‌ترین رقیب خودروهای تسلا محسوب می‌‌شود.

پورشه 959 بیل گیتس

در خارج از واشنگتن و در ولینگتن ایالت فلوریدا، گیتس ملکی به مساحت ۱.۸ هکتار در اختیار دارد که شامل یک عمارت در ابعاد ۱۲۸۶۴ فوت مربع (۱۱۹۵ متر مربع) است.

ثروت بیل گیتس

طبق گزارش‌ها، او مبلغ ۲۷ میلیون دلار را برای خرید یک مجموعه کامل از املاک در این منطقه هزینه کرده است.

این منطقه شامل مکانی لوکس برای سوارکاری است که گیتس آن را به دلیل علاقه دخترش جنیفر به این ورزش خریده است.

جنیفر گیتس

خانواده گیتس یک ملک دیگر به مساحت ۹۲ هکتار در اختیار دارند که در کالیفرنیا واقع شده و بیل آن را به مبلغ ۱۸ میلیون دلار خریده است. این مجموعه شامل باغ میوه، پنج مزرعه حیوانات و پیست مسابقه است.

ثروت بیل گیتس

همچنین، او یک مزرعه ۱۹۹ هکتاری پرورش حیوانات در منطقه وایومینگ را به فهرست دارایی‌های خود افزوده است که در سال ۲۰۰۹ معادل ۸.۹ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.

اما املاک بیل گیتس هنوز به پایان نرسیده است. همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، او از طریق شرکت سرمایه گذاری شخصی‌اش به نام Cascade، در زمینه‌های مختلفی سرمایه‌ گذاری می‌کند که یکی از آن‌ها مالکیت مشترک هتل چارلز در کمبریج ایالت ماساچوست است.

ثروت بیل گیتس

همچنین، او از طریق Cascade مالکیت تقریبا نیمی از هتل‌های زنجیره‌‌ای Four Season را در اختیار گرفته است که شامل هتل‌هایی در آتلانتا و هوستن است. او ۹۵ درصد از سهم خود را با ولید بن طلال، شاهزاده ثروتمند سعودی، شریک است.

ثروت بیل گیتس

در سال ۲۰۱۳، گیتس به همراه تعدادی از شرکایش مبلغ ۱۶۱ میلیون دلار را برای خرید شرکت هتل‌های Ritz-Carlton پرداختند که ارزش آن در ۲۰۱۴ به ۲۰۰ میلیون دلار رسید.

ثروت بیل گیتس

اما زمانی که گیتس از خرید املاک و یا کار کردن فارغ باشد، برای استراحت به یک یا دو سفر تفریحی می‌رود.

ثروت بیل گیتس

مقاصد سفرهای معروف او استرالیا، کرواسی، برزیل و به‌خصوص آمازون بوده‌اند.

کرواسی

البته او در سفر خانوادگی خود به مدیترانه یک ابر قایق تفریحی به همراه یک هلی‌کوپتر را برای یک هفته به مبلغ ۵ میلیون دلار اجاره کرد که توجه رسانه‌ها را به این خانواده جلب کرده بود.

ثروت بیل گیتس

او قبلا از علاقه‌اش به تنیس و اسکی نیز سخن گفته و بسیاری از رقابت‌های تنیس را از نزدیک به تماشا نشسته است.

بیل گیتس

البته تمام اوقات فراغت بیل گیتس به ماجراجویی نمی‌گذرد و کتاب‌خوانی نیز از کارهای مورد علاقه اوست. او مجموعه‌ بزرگی از کتاب‌های مختلف را در کتاب‌خانه‌اش دارد و کتاب‌های مورد علاقه‌اش را به دیگران نیز معرفی می‌کند.

کتاب‌های بیل گیتس

همچنین او یک بار به Reddit گفته بود که به بازی‌های کارتی نیز علاقه زیادی دارد.

بیل گیتس

اگر تفریحی وجود داشته باشد گیتس از آن متنفر باشد، قطعا خرید کردن برای خودش است. اما او اعتراف می‌کند که «خرید چیزهای خوب» برای همسرش را دوست دارد. البته او در گفتگو با Reddit اعلام کرد که از هزینه اضافی برای پوشاک و جواهر خوشش نمی‌آید.

بیل و ملیندا گیتس

با این وجود، تمامی این هزینه‌هایی که ذکر شد تنها بخشی از ثروت افسانه‌ای میلیاردر ۶۴ ساله است. او در مصاحبه با تلگراف اعلام کرد که استفاده‌ای از پول ندارد. به همین دلیل، او بیشتر دارایی‌اش را می‌بخشد یا در فعالیت‌های خوب و مفید سرمایه‌گذاری می‌کند.

گیتس مدتی قبل در Amyris سرمایه گذاری کرده بود که یک شرکت زیست ترکیبی است و برای داروهای مالاریا و بیوسوخت‌های هیدروکربنی مواد اولیه تهیه می‌کرد. این کمپانی اکنون در حوزه سلامت مشغول است و بر بخش‌های مراقبت از پوست، عطرها و شیرین کننده‌ها متمرکز شده.

بیل گیتس

در نوامبر ۲۰۱۷، گیتس مبلغ ۵۰ میلیون دلار برای تحقیق روی بیماری آلزایمر اهدا کرد. در ادامه این تلاش‌های عام المنفعه، او مبلغ ۳۰ میلیون دلار را برای گروهی از محققان در Diagnostics Accelerator سرمایه‌ گذاری کرد. این موسسه یک شتاب‌دهنده است که به تشخیص زودهنگام آلزایمر کمک می‌کند.

بیل گیتس

تلاش‌های بیل و ملیندا در امور خیریه و بشردوستانه ستودنی است. این زوج که در تاریخ خیرین آمریکا به عنوان بخشنده‌ترین بشر دوستان آمریکایی شناخته می‌شوند، با تاسیس بنیاد بیل و ملیندا گیتس، بیش از ۳۶ میلیارد دلار از دارایی‌شان را برای اهداف خیرخواهانه خود اختصاص داده‌اند. همچنین، این دو در برنامه‌ای که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی کردند، توافق کردند که بخش عظیمی از ثروت خود را اهدا کنند.

بیل گیتس و ملیندا گیتس

زوج خیر در سفر به تانزانیا و سایر کشورهایی مشابه، مبالغ زیادی را برای کارهای بشر دوستانه هزینه کرده‌اند. آن‌ها تنها در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۴.۷۸ میلیارد دلار را برای پیش‌برد پروژه‌های بنیاد خیریه‌شان اهدا کردند.

'djs

در سال ۲۰۱۶، بیل و ملیندا بیش از ۲ میلیارد دلار را به مسائل مرتبط با سلامت جهانی و توسعه آموزش در آمریکا اختصاص دادند.

۲ میلیارد دلار برای شکست مالاریا، ۵۰ میلیون دلار برای مبارزه با ابولا و ۳۸ میلیون دلار در تولید واکسن‌های کم‌هزینه فلج اطفال که در همکاری با شرکت داروسازی ژاپنی صورت گرفت؛ بخش دیگری از اقدامات خیرخواهانه گیتس و همسرش است. همچنین، بنیاد گیتس دست‌کم ۲.۵ میلیارد دلار را در اتحاد GAVI صرف کرد که در تلاش است دسترسی به واکسن‌ها را برای کشورهای فقیر تسهیل کند.

بیل و ملیندا گیتس

زوج گیتس علاوه بر سلامتی، از آموزش نیز به عنوان اولویت خود یاد می‌کنند. بنیاد خیریه‌ آن‌ها برنامه‌ای با نام «بورس هزاره گیتس» راه‌اندازی کرده است که تا کنون ۱.۶ میلیارد بودجه به آن اختصاص یافته است. در سال ۲۰۱۶، بنیاد گیتس در همکاری با بنیاد دانگوته مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار را برای مبارزه با سوتغذیه در نیجریه هزینه کرد.

خانواده بیل گیتس

اما آقای میلیاردر اعلام کرده است که از تمام این ثروت هنگفتی که در طول این سال‌ها به دست آورده، فقط مبلغ ۱۰ میلیون دلار را برای هر یک از سه فرزندش به ارث می‌گذارد که بخش بسیار ناچیزی از ۹۸ میلیارد دلار ثروت فعلی اوست و باقی دارایی‌هایش را وقف امور خیریه خواهد کرد.

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar محسن

    خوبه انسان در اوج قدرت و ثروت بخشنده باشه ای کاش جای ترامپ نامزد انتخابات آمریکا میشد.

  2. Avatar مهدی

    عزیز جان فرموده اند یک میلیون دلار نه یک دلار

  3. Avatar behnammeetingafterknown

    سلام اقا گیتس و ملیندا من شخص بیکار در مملکت پرظلم هستم بدلیل اختلال درامدی ام زندگی ام از هم پاشید وبدلیل محقر وکوچک بودن منزل ۳۰متری بدون حیات این ساختمان کلنگی داخلش با خشت وگل ساخته شده که دیوارش شکم داده ومشرف به خرابی بود انموقع که توان وبستر کار بود سنگ کردم زیاد مشخص نیست ولی داخل منزل بسیار آشفته وکف سیمان خراب میباشد ونیاز به بازسازی دارد و بالا پشت بام نیز در حال چکه کردن وجمع کردن با استانبول چندین ساله هستم ومن درمنطقه فقیر نشین جنوب پایتخت ایران تهران هستم وجهت ملاقات بافرزند کوچکم جهت ابرازعلاقه ومحبت با کراهت ،سختی وناراحتی دراین ساختمان حاضر میشود از مسوولین کشورم تقاضای کمک کردم اهمیتی ندادن اگه ممکنه شما بیایید ببینید کمک کنید.باتشکر

  4. Avatar محمد

    خدایا یکم از ثروتشو کج میکردی طرف ما. ما که اگر روزی ۱۰۰۰تومن خرج کنیم یکماه طول میکشه ثروتمون تموم بشه.

  5. Avatar داود

    پرچام ریخت

  6. Avatar میثم

    اگر گیتس روزی یک دلار از ثروتش را خرج کند، مدت ۲۴۵ سال زمان لازم است تا دارایی او به پایان برسد
    چطورب حساب کردید؟

    1. Avatar آرش

      اگر روزی یک میلیون دلار هزینه شود مدت ۲۶۸ سال طول میکشد تا ثروت افسانه ای آقای گیتس پایان یابد.

      بیل گیتس علاوه بر این انسان متواضعی است و دستی هم در امور خیریه دارد.

    2. Avatar پارسا

      درست حساب کردن
      اگه روزی ۱ میلیون دلار خرج کنه تقریبا ۲۶۰ سال طول میکشه

    3. ممنون از دقت‌تون، اصلاح شد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه