چگونه عینک آفتابی مناسب انتخاب کنیم؟

۲۳ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
برای خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

آیا می‌دانید برای خرید عینک آفتابی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ اگر می‌خواهید از مشکلات آینده‌ای که در اثر تابیدن اشعه فرابنفش به وجود می‌آید، جلوگیری کنید باید ضرورت محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید را جدی بگیرید. چنانچه در حال حاضر یک یا چند عینک دودی دارید ولی مطمئن نیستید به خوبی از چشم‌هایتان در برابر خورشید مراقبت می‌کنند، به زودی با اطلاع از برخی نکات خیالتان راحت می‌شود؛ یا شاید هم مجبور شوید برای خرید عینک آفتابی جدید اقدام کنید.

عینک آفتابی زنانه

وقتی ویژگی‌های یک عینک دودی خوب و مناسب را بشناسید، در زمان خرید عینک آفتابی باید آن‌ها را به یاد داشته باشید و حتی آن‌ها را به دوستان خود هم بگویید. هر اطلاعاتی که موجب محافظت بهتر در برابر خورشید شود، کمک‌کننده است. به طور کلی پیشنهاد می‌شود همیشه برای خرید عینک آفتابی به مغازه عینک‌فروشی و فرد عینک‌ساز متخصص مراجعه کنید. در این صورت شک و تردیدی در رابطه با کیفیت عینک دودی وجود نخواهد داشت و مطمئن می‌شوید که می‌تواند شما را در برابر آفتاب محافظت کند. برای خرید عینک آفتابی در مغازه هم باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب عینک آفتابی با توجه به فرم صورت

نشان EC را چک کنید

عینک آفتابی مردانه

برای این که بدانید عینک آفتابی مورد نظرتان کیفیت خوبی دارد، باید به دنبال حروف EC بگردید. این حروف در گوشه‌ای از عینک دیده می‌شود. در واقع EC به معنای مطابق با استانداردهای اروپایی است و کیفیتی را نشان می‌دهد که تضمین می‌کند عینک دودی مورد نظرتان به درستی ساخته شده است. این حروف همچنین نشان می‌دهند که محصول مورد نظر با قوانین الزامی مطابقت دارد، یعنی وضعیت عینک آفتابی تأیید شده است و برای سلامت شما مشکلی به وجود نمی‌آورد. اگر نشان EC روی عینک مشاهده نشد، باید در مورد کیفیت عینک آفتابی تردید کنید. این عینک آفتابی ممکن است برای چشم‌هایتان مناسب نباشد.

مطمئن شوید عینک آفتابی چشم را از اشعه فرابنفش محافظت می‌کند

خرید عینک آفتابی

اگر عینک آفتابی شما را در برابر اشعه فرابنفش محافظت نکند، بدون شک مناسب نیست. شما نباید عینک آفتابی را فقط برای زیبایی و دنبال کردن مد استفاده کنید. بلکه باید آن را برای کارکرد مراقبت چشم‌ها در برابر اشعه فرابنفش به کار ببرید. چشم‌های شما همیشه در معرض نور خورشید قرار دارند. به همین دلیل باید نگران سلامت چشم‌ها و مناسب بودن عینک آفتابی باشید تا مطمئن شوید که چشم‌های شما به خوبی در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌شوند.

اگر پوست خود را در برابر اشعه‌های خورشید مراقبت نکنید، ممکن است منجر به ایجاد سرطان پوست یا مشکلات دیگر شود. این مشکلات و بیماری‌ها می‌تواند برای چشم‌ها هم اتفاق بیفتد. برخی از مشکلاتی که در اثر استفاده از عینک آفتابی بدون محافظت در برابر اشعه فرابنفش به وجود می‌آیند، عبارتند از:

  • سرطان پلک چشم
  • نابینایی در اثر آسیب به شبکیه
  • رشد غیر طبیعی بافت در چشم
  • زخم قرنیه
  • افزایش احتمال آب مروارید
  • التهاب سطح چشمی

عینک دودی

همان‌طور که مطلع شدید اگر از چشم‌ها به درستی مراقبت نکنید، آسیب‌های زیادی در کمین است. به همین دلیل برای خرید عینک آفتابی باید به متخصص مراجعه کنید و از او بخواهید تا به شما اطمینان دهد که چشم‌هایتان به درستی محافظت می‌شوند. در غیر این صورت به اشتباه تصور می‌کنید که مراقبت درست انجام می‌شود.

چگونه می‌توان گفت عینک آفتابی‌تان به خوبی محافظت را انجام می‌دهد؟ یکی از روش‌ها، چک کردن شماره دسته‌بندی فیلتر است. این عدد معمولا بین صفر و ۴ قرار دارد و درجه جذبی را نشان می‌دهد که لنزها تحمل می‌کنند. اگر در معرض اشعه فرابنفش قرار دارید یا فعالیت‌های فیزیکی مانند اسکی انجام می‌دهید، به اعداد بیشتر این فیلتر نیاز دارید تا از محافظت چشم‌ها مطمئن شوید.

نتایج آزمایش‌ها و کنترل کیفیت را بررسی کنید

بهترین عینک آفتابی

یکی دیگر از روش‌های اطلاع از نوع عینک آفتابی، چک کردن آن‌ها برای تطابق با مقررات ساخت است. این محصولات باید آزمایش‌های بسیار دقیقی را بگذرانند و مورد کنترل قرار گیرند تا بی‌خطر بودن استفاده از آن‌ها مشخص شود. چنانچه نمی‌توانید این استانداردها را در مورد عینک آفتابی خود چک کنید، بهتر است به فکر خرید عینک آفتابی جدید باشید.

توجه به اطلاعات اضافی در رابطه با عینک‌های آفتابی هم اهمیت بسیاری دارد. آیا همراه عینک دودی شما نام برند معروف، دستورالعمل مراقبتی یا برچسب هشدار وجود دارد؟ اگر هیچ‌کدام از این موارد را در عینک آفتابی‌تان مشاهده نمی‌کنید، نباید به آن اطمینان داشته باشید.

بهترین مارک عینک آفتابی

یکی دیگر از روش‌های اطلاع از کیفیت این است که در حین خرید عینک آفتابی آن‌ها را بر چشم‌های خود امتحان کنید. اگر سردرد گرفتید یا دچار سرگیجه شدید، آن را خریداری نکنید. اگر در خرید عینک آفتابی دقت نکرده‌اید و حالا یکی از مدل‌های نامناسب در اختیارتان قرار دارد، بدانید که ممکن است با استفاده از آن چشم‌های خود را در خطر سلامتی قرار دهید.

منبع: Step To Health

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. وحید

    فکر می کنم علامت EC که نوشتید؛ روی عینک و سایر وسایل دیگه CE درج میشه و مشهوره به CE marking. البته من اصل منبع رو چک کردم و در اصل منبع هم EC نوشته شده ولی با یه جستجوی ساده می‌بینید که علامت تاییدیه اروپا همون CE هست که روی عینکها هم درج میشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه