ساخت Apple ID تنها با شماره تلفن‌های خارجی ممکن است؛ راه‌حل کاربران ایرانی چیست؟

۹ خرداد ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
Apple ID

شرکت اپل به‌تازگی شیوه ساخت حساب‌ کاربری مخصوص خود یا همان Apple ID را به‌روز کرده است و اکنون وارد کردن شماره تلفن برای دریافت کد تایید یکی از مراحل ضروری ساخت این حساب است. اما با مرور فهرست کشورهایی که در وب‌سایت این شرکت موجود است، متوجه شدیم که نام ایران در این فهرست وجود ندارد و اپل امکان ثبت شماره‌ تلفن‌ها از مبدا ایران را برای کاربران مسدود کرده است.

Apple ID

تا پیش از این برای ساخت Apple ID به یک ایمیل معتبر نیاز بود، اما اکنون کاربر باید شماره تلفن همراه خود را نیز وارد نماید تا از طریق تماس تلفنی یا پیامک کد تایید لازم برای ثبت حساب را دریافت کند. اقدام اپل در افزودن این مرحله در واقع یک اقدام امنیتی است و در مجموع به نفع کاربران خواهد بود، اما متاسفانه برای کاربران ایرانی که قصد ایجاد حساب کاربری جدیدی را دارند مشکل ایجاد کرده است. با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، شرکت اپل امکان پشتیبانی رسمی از کاربران ایرانی را ندارد و به همین دلیل نام ایران در فهرست کشورهایی که در وب‌سایت این شرکت موجود است دیده نمی‌شود. بنابراین، کاربران جدیدی که قصد استفاده از آیفون یا سایر محصولات اپل را دارند نمی‌توانند از شماره تلفن خود برای ساخت Apple ID استفاده کنند. البته ظاهرا کاربرانی که پیش از این حساب کاربری خود را ساخته بودند اکنون با مشکلی مواجه نخواهند شد.

راه‌‌‌حل مناسب برای کاربران ایرانی چیست؟

پس از این اقدام اپل، بار دیگر بحث استفاده از شماره‌های مجازی بین کاربران قوت گرفته است، اما باید در نظر داشت که اکثر شماره‌های مجازی که به رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرند تنها مدت محدودی قابل دسترسی هستند و پس از آن غیر فعال و به شخص دیگری واگذار می‌شوند. راه‌حل دیگری که به ذهن می‌رسد، کمک گرفتن از افراد مطمئنی است که در خارج از ایران زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
آموزش ساخت اپل آیدی رایگان با گوشی، کامپیوتر یا از طریق سایت اپل (به‌روزرسانی ۲۰۲۰)

اما یکی از راه‌کارهایی که ما در دیجی‌کالا مگ امتحان کردیم، خرید یک شماره مجازی سرویس Google Voice بود که با در اختیار گذاشتن یک شماره مجازی دائمی از آمریکا یا کانادا، امکان استفاده از خدمات این شماره را برای کاربران فراهم می‌کند و با استفاده از آن موفق شدیم یک حساب جدید بسازیم که مراحل آن را در تصاویر بعدی مشاهده خواهید کرد.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar سجاد هادی پور

    آقا با آیتیونز ثبت نام کنید شماره نمیخواد.

  2. Avatar امیر حیدری

    محصولات مزخرف اپل رو نخرید خودتون رو راحت کنید. به آغوش اندروید بازگردید 😀

    1. Avatar امیر آمریکایی

      اتفاقا آیفون بهترین گوشیه هر کی که میگه بده سواد کار باهاشو نداره

  3. Avatar mohammad

    سلام.
    چطوری شماره google بگیریم؟ چون موقعه گرفتن شماره درخواست یک شماره تلفن واقعی یا خارح از ایران میکنه

    1. اگه جستجو کنین سایتای مختلفی هستن که سفارش میگیرن براتون تهیه کنن، دقیقا مثل همون سایتایی که اکانت اسپاتیفای، نتفلیکس و … رو می‌فروشن این رو هم میشه به همون روش تهیه کرد.
      البته توصیه می‌کنم مطلب جدیدتری که درباره روش‌های ساخت اپل آی‌دی نوشتیم و کامل مراحل رو توضیح داده مطالعه کنین قبلش. شاید از روش‌های دیگه که کم هزینه‌تر هستن هم بتونین استفاده کنین.

    2. Avatar يوسف

      یه سری سایت های ایرانی میفروشن. بعد فعالش میکنی و حتی میتونی به جیمیل خودت انتقالش بدی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه