سونی اریکسون Vivaz؛ مرد عوضی دنیای گوشی‌ها!

۱۳ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سونی اریکسون ویواز

«سونی اریکسون ویواز» (Sony Ericsson Vivaz) در سال ۲۰۱۰ یعنی کمتر از ده سال پیش معرفی شد. در دنیای تکنولوژی این مدت برای این که یک گوشی به موزه گجت‌های رترو وارد شود کاملا کافی است، هر چند سونی اریکسون ویواز از همان ابتدای معرفی هم دچار نوعی اختلال شخصیت دوگانه بود که آن را به گجتی مدرن با تفکری قدیمی تبدیل می‌کرد!

ویواز در نگاه اول یک گوشی مدرن و زیبا با امکانات بسیار خوب در زمینه‌ی عکاسی، فیلمبرداری و مالتی‌مدیا بود ولی گویی مغز آن را با مغز یک گوشی پیرتر عوض کرده بودند. سونی اریکسون ویواز در زمانی که دوران شکوفایی اندروید و iOS آغاز شده بود، هنوز از سیستم‌عامل سیمبین استفاده می‌کرد که حداقل سه سال از زمان اوج کارایی آن می‌گذشت.

شخصیت دو گانه ویواز به نوع دیگری در طراحی آن هم بازتاب داشت. خیلی‌ها ممکن بود با دیدن این گوشی آن را با یک دوربین کامپکت سایبرشات اشتباه بگیرند. لبه‌های منحنی برای قرار گرفتن راحت در دست، دو دکمه‌ی اختصاصی برای عکاسی و فیلمبرداری روی لبه‌ی سمت راست و حضور پر رنگ لنز و فلش همراه با کلمه‌ی HD در پشت گوشی تاکید ویواز را بر امکانات عکاسی و فیلمبرداری نشان می‌داد.

هدف سونی هم چیزی غیر این نبود. کافی است نگاهی به ویدیوی زیر که یکی از تبلیغات تلویزیونی سونی اریکسون ویواز است بیندازید تا متوجه این موضوع بشوید.

سونی اریکسون ویواز به یک دوربین عکاسی ۸.۱ مگاپیکسلی مجهز بود که نسبت به زمان خود امکانات و قابلیت‌های خوبی را از جمله عکاسی پانوراما، انتخاب نقطه فوکوس، تشخیص لبخند و… ارائه می‌کرد. دوربین ویواز همان‌طور که سونی با قلم درشت در پشت گوشی نوشته بود توان فیلمبرداری با کیفیت HD را هم داشت. البته سطح کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های سونی اریکسون ویواز پایین‌تر از انتظاری بود که از آن می‌رفت.

صفحه نمایش لمسی ۳.۲ اینچی ویواز با رزولوشن ۳۶۰ در ۶۴۰ پیکسل از تکنولوژی مقاومتی استفاده می‌کرد که چندان مناسب اپلیکیشن‌های مدرن نبود و مشکلاتی هم داشت. از سایر مشخصات سونی اریکسون ویواز می‌توان به پردازنده‌ی ۷۲۰ مگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR SGX530، سنسور شتاب‌سنج، ۲۵۶ مگابایت رم، ۷۵ مگابایت حافظه‌ی داخلی و پشتیبانی از مموری کارت تا حجم ۳۲ گیگابایت اشاره کرد.

ویواز با ابعادی معادل ۱۰۷ در ۵۲ در ۱۲.۵ میلی‌متر، وزنی برابر با تنها ۹۷ گرم وزن و چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی و قرمز، یک گوشی سبک، خوش‌دست و شیک بود. بعدها نسخه‌ی دیگری از این گوشی به نام سونی اریکسون ویواز پرو هم تولید شد که به یک کیبورد کامل کشویی مجهز بود ولی دوربین ۵.۱ مگاپیکسلی داشت.

سونی اریکسون ویواز سونی اریکسون ویواز سونی اریکسون ویواز سونی اریکسون ویواز
  • سونی اریکسون ویواز
  • سونی اریکسون ویواز
  • سونی اریکسون ویواز
  • سونی اریکسون ویواز

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۷ دیدگاه
  1. Avatar پژمان

    قدر این قیمتارو بدونید که یه مدت دیگه حسرت همین ده بیست میلیون پول گوشی رو خواهید خورد

  2. Avatar ستاره

    من اردیبهشت ۸۹ گرفتم ۴۰۷ تومن، تازه خراب شده، این ویدیو رو ک دیدم خیلی نوستالژیک بود، کیفیت عکس و فیلمش واقعا عالی بود.

  3. Avatar k-k

    من تقریبا ۶ ساله که این گوشیو دارم ۲ بار توجیب لباسا انداختم تو ماشین لباس شویی با دمای۶۰ درجه و یک ساعت و نیم زمان ولی هنوزم مثل اولش کار می کنه

  4. Avatar امیر

    من همین الان یه ویواز دارم حیف که دستگاه دیگه ای ندارم و گرنه ازش عکس می گرفتم.گوشی خیلی خوب و باحالیه یه عالمه بازیم روش نصب کردم یه بارم ارتقاش دادم.

  5. Avatar hamedlim

    من چند سال پیش حدود یک سال ویواز داشتم حرف نداشت مخصوصا از لحاظ عکسای میتونم بگم کیفیتش بی نظیر بود

  6. Avatar امیرحسین سادات رضوی

    لطفا در ادامه این سری مطالبتون، در مورد گوشی I8910 سامسونگ (یا همون Omnia HD) هم بنویسید. اولین گوشی با فیلبرداری اچ دی و صفحه OLED و …
    ممنون

  7. Avatar مصطفی

    این دیگه رترو حساب نمیشه به نظرم راجع به گوشی موتورولا A1200 مطلب بنویسید

  8. Avatar علی

    من همون سری اول ویواز پرو رو گرفتم، بزرگترین مشکلش صفحه نمایش مقاومتیش بود که واقعا اذیت میکرد. مشکل بعدیش هم ساپورت خیلی ضعیف سونی اریکسون ازش بود که سیمبین ۳ اومد و کلا سونی اریکسون هم دو تا گوشی ساتیو ویواز رو تو سیمبیان زد و بعد خداحافظ…. در آخر هم بعد از دو سال کار کردن گوشیم cpuاش سوخت!! تقریبا کل تهران بردمش اینور اونور که تعمیرش کنن ولی همه گفتن فایده نداره و در آخر ۴۰ هزار تومن توی پاساژ علادین فروختمش. کیبوردش عالی بود واقعا، بازی های سیمبیان ۳ رو روش اجرا میکردیم کلی کیفیت داشت اون موقع!

  9. Avatar ایمان

    هنوزم داره مثل بنز برام کار میکنه
    چه ابهتی داشت یه زمانی
    هنوزم دوربینش از گوشیای توی بازار بهتره!

    1. Avatar Nanchu

      اگه منظورتون از گوشیای توی بازار گوشی های ۱۰۰ هزارتومانی هست شاید!
      شکر خدا حداقل دوربین گوشی ها چند سال اخیر خیلی پیشرفت کرده

      1. Avatar ایمان

        نه عزیز، دوربینش با گوشی A3 2016 مقایسه کردم که دارمش، وقتی عکس رو توی کامپیوتر میریزی میفهمی اونموقع چی ساخته، سری های جدید همش تکرار مکرراته
        در ضمن الان با ۲۰۰ یا ۳۰۰ تومن گوشی با دوربین ۵ مگاپیکسل هم نیست!

    2. Avatar sourena

      احتمالا دوربینش رو با گوشیهای چینی زیر ۲۰۰ هزار تومن مقایسه میکنی دوست عزیز

      1. Avatar ایمان

        عکس هایی که هنوزم دارم با ویواز میگیرم رو توی سایت نشنال جئوگرافی میذارم هر هفته!
        ۶ سال پیش ۲۶۰ تومن بود قیمتش.. هــــــــــــــی

  10. Avatar محمدرضا

    باورم نمیشه که این گجت رترو شده! منم تقریبا پنج سال پیش یه ویواز پرو داشتم. بزرگترین ایرادش صفحه نمایش لمسی مقاومتی بود که خیلی زود خراب شد. سیستم عامل سیمبیان با این که خیلی قدیمی بود و اپلیکیشن زیادی براش پیدا نمی شد ولی خیلی روون کار می کرد. یه مشکل دیگه کلیدهای فیزیکی برای تماس و قطع تماس بود که زود حساسیت خودشونو از دست دادن. خلاصه دستگاه قشنگ و کاربردی بود.

  11. Avatar مهران

    وای یادش بخیر من یه ویواز پرو داشتم چقدر خوشگل بود، عاشقش بودم. حیف دادمش به کسی

  12. Avatar A-JAM

    من یه ویواز پرو دارم ولی الآن داریم اسباب کشی میکنیم نمیدونم کجا گذاشتمش وگرنه ازش عکس میگرفتم ????

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه