سوپراسپرت الکتریکی EP9 در رقابت با مک‌لارن P1 LM باخت

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر یادتان باشد، کم‌تر از دو هفته پیش خبری منتشر شد که خودرو الکتریکی Nio EP9، رکورد پیست نوربرگرینگ را شکست. این خبر بسیار جالب بود که سوپرکار الکتریکی بتواند از هر سوپراسپرت مشهور جلو بزند و در مقام اول جای بگیرد. این سوپراسپرت الکتریکی با قدرت ۱۳۶۰ اسب‌بخار توانست ظرف ۶ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۹ دهم ثانیه، دور پیست نوربرگرینگ را بزند.

سوپراسپرت NIO EP9

حالا مک‌لارن با مدل P1 LM به پیست نوربرگرینگ آمده و اجازه نداده که افتخار EP9 بیشتر از چند روز حفظ شود. این سوپراسپرت انگلیسی توانست با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه و ۲ دهم ثانیه، رکورد زمان پیست نوربرگرینگ را به نام خود بزند. مک‌لارن P1 یک پیشرانه ۹۸۶ اسب‌بخاری دارد که به این سوپراسپرت هیجان‌انگیز اجازه می‌دهد به حداکثر سرعت دست پیدا کند. مدل P1 LM نسخه‌ ویژه سوپراسپرت هیبریدی P1 است که با تیراژ تولید ۵ دستگاه، به عنوان یک خودرو تولید محدود شناخته می‌شود. در ویدیو پایین می‌توانید زمان‌گیری کامل مک‌لارن را در پیست نوربرگرینگ ببینید:

با این حال جالب است که خودروساز NIO توانسته با تولید مدل NIO عنوان یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های دنیا را به محصول خودش لقب دهد؛ خودروسازی که تنها ۳ سال است در این عرصه حضور دارد و زمان آن در برابر سابقه فعالیت شرکت‌هایی مثل مک‌لارن و لامبورگینی بسیار کم است. در ادامه با تصاویر بیشتر از مک‌لارن P1 LM همراه باشید.

منبع: TheVerge
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ///mahdispd

    خیلی عالی بود ولی مک لارن هم باید به طراحی داخل ماشیناش بیشتر فکر کنه درسته این یک مورد بی ارزش!! در مورد هایپر کار ها هست ولی بوگاتی ویرونو آونتادورم هایپر کار اند

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه