چطور خورش قورمه سبزی درست کنیم؟

۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی

در این قسمت از آموزش آشپزی تصویری دیجی‌کالا مگ طرز تهیه قورمه سبزی مجلسی با گوشت گوسفندی را با تمام فوت و فن آن به شما آموزش می‌دهیم. خورش قورمه سبزی (قرمه سبزی) برای ایرانی‌ها یک غذای ملی است که قدمت آن از ۲ تا ۵ هزار سال تخمین زده می‌شود.

قورمه سبزی را در تمام شهرهای ایران می‌پزند، اما به دلیل این که این خورش سبزی‌های متنوعی دارد و در کنار برنج سرو می‌شود، به باور برخی این غذا در اصل متعلق به شهرهای شمالی ایران بوده است. این خورش ایرانی در جهان شهرت بسیار زیادی پیدا کرده و خیلی از غیر ایرانی‌ها هم مجذوب عطر و طعم آن شده‌اند، تا جایی که یک روز جهانی هم برای آن در نظر گرفته شده است. اولین شنبه‌ی آذر ماه هر سال روز جهانی قورمه سبزی است و ایرانیان در سراسر دنیا با پختن قورمه سبزی این روز را جشن می‌گیرند.

طرز تهیه قورمه سبزی با گوشت گوسفندی

مواد لازم برای قرمه سبزی

  • گوشت گوسفندی یا گوساله: ۳۰۰ گرم
  • لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی: ۱۵۰ میلی‌لیتر
  • پیاز: ۲ عدد خرد شده نگینی
  • سبزی قورمه: ۱ کیلو
  • لیمو عمانی: ۲ تا ۳ عدد
  • پرک لیمو عمانی: ۳ قاشق غذاخوری
  • ادویه گوشت، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان لازم

خرید مواد لازم قرمه سبزی از دیجی‌کالا

طرز تهیه قورمه سبزی

ادویه گوشت

۱.
برای شروع پیاز را با مقداری روغن تفت دهید تا آب آن کمی تبخیر شود. سپس گوشت را به پیاز اضافه کنید. بعد از این که گوشت و پیاز ۵ تا ۶ دقیقه باهم تفت خوردند، ادویه‌‌ی گوشت، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کنید و باز تفت دهید.

آب گوشت

۲.
بعد از تفت خوردن گوشت و ادویه، به اندازه‌ای که تا روی گوشت‌ها را بگیرد، آب جوش به قابلمه اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت بپزد.

لوبیا چشم بلبلی

۳.
در این حین لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را که از شب گذشته در آب ولرم خیس خورده است در قابلمه‌ای دیگر بپزید. به دلیل این که زمان پخت لوبیا و گوشت متفاوت است، بهتر است این دو را جداگانه بپزید.

سبزی قرمه

۴.
سبزی قورمه را روی حرارت ملایم سرخ کنید، تا جایی که کاملا تغییر رنگ دهد. بهتر است روغن را کم کم اضافه کنید تا کاملا به خورد سبزی‌ها برود.

لیمو عمانی

۵.
لیمو عمانی‌ها را با استفاده از چنگال سوراخ کنید و در یک کاسه آب جوش بیندازید تا برای ۳۰ دقیقه خیس بخورند و تلخی آن‌ها از بین برود.

خورش قرمه سبزی

۶.
بعد از نیم‌پز شدن گوشت، سبزی سرخ شده و لیمو عمانی را به آن اضافه کنید و با احتیاط، کمی آب جوش در قابلمه بریزید. در خورش را بگذارید و یک ساعت دیگر به آن زمان پخت دهید تا کاملا بپزد و جا بیفتد.

طرز تهیه قرمه سبزی

۷.
بعد از این که گوشت و سبزی کاملا پخت، لوبیای پخته شده، پرک لیمو عمانی و نمک را به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید خورش برای ۳۰ دقیقه‌ی دیگر بپزد تا بهتر جا بیفتد و پرک لیمو عمانی ترشی خود را به خورش بدهد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. مژگان

    برای سه ۴نفر یک قاشق چایخوری شنبلیله خشک تفت بدید توی روغن و ۳ثانیه قبل از برداشتن یک قاشق مرباخوری نعنا خشک به آن اضاف کنید و به مواد اضافه کنید و از،عطر و طعم بی نظیرش لذت ببرید

  2. پدرام.ی

    تصویر را همراه کنید با سالاد شیرازی، ماست (رویش کمی نعناع خشک ریخته شده)، برنج (کمی زعفران دارد) با یک تکه ته‌دیگ روی آن! نوش جان!

  3. احسان

    به به
    دست شما درد نکنه خانم ابراهیمی ????????

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه