طرز تهیه چیز کیک شکلاتی در فر با بیسکویت اورئو

۸ شهریور ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

در دستور پخت امروز طرز تهیه چیز کیک شکلاتی در فر را به صورت مرحله به مرحله و آسان به شما آموزش می‌دهیم. چیز کیک یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین کیک‌هاست که در طعم‌ها و با شیوه‌های مختلف درست می‌شود. چیز کیکی که امروز آموزش می‌دهیم با یک ترکیب اختصاصی از شکلات، بیسکویت اورئو و قهوه اسپرسو یا فوری تهیه می‌شود که نظیر آن را هیچ جای دیگر نمی‌توانید پیدا کنید.

شاید باور نکنید اما چیز کیک یک دسر باستانی است. نام چیز کیک اولین بار در قرن پنجم پیش از میلاد در کتابی از یونان باستان به نام هنر تهیه چیز کیک آمده است. اما مدارکی وجود دارد که قبل از آن هم دسری به نام کیک پلاسنتا (Placenta cake) تهیه می‌شده که شباهت زیادی با چیز کیک داشته است.

چیز کیک به دو شکل یخچالی و پختنی تهیه می‌شود. طبیعی است که چیز کیک یخچالی نیازی به پخت ندارد، اما در شیوه‌ی پختنی باید همانند چیز کیکی که امروز دستور پخت آن را برایتان آماده کرده‌ایم، مواد را در فر بپزید. فراموش نکنید که معمولا چیز کیک‌های پختنی خوشمزه‌تر هستند و طرفداران بیشتری دارند. پس همین الان دست به کار شوید و این چیز کیک شکلاتی خوشمزه را درست کنید.

اگر از این دستور پخت خوشتان آمد، فراموش نکنید به آرشیو مطالب آموزش آشپزی دیجی‌کالا مگ هم سر بزنید و از دستور پخت انواع غذاها، دسرها و شیرینی‌های ایرانی و فرنگی لذت ببرید.

دستور پخت چیز کیک شکلاتی

مواد لازم برای برای ۶ نفر

  • بیسکویت اورئو یا بیسکویت شکلاتی دلخواه: ۲۲۰ گرم
  • شکلات تخته‌ای: ۱۰۰ گرم
  • قهوه اسپرسو یا قهوه فوری غلیظ: ۵ قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه‌ای: ۳۵۰ گرم
  • خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم
  • ماست همزده: ۱۰۰ گرم
  • تخم‌مرغ: ۳ عدد
  • شیر عسلی: ۳۸۰ گرم
  • نشاسته‌ی ذرت: ۲ قاشق غذاخوری
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
  • پودر کاکائو: ۱ قاشق غذاخوری

خرید مواد لازم از دیجی‌کالا

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی در فر

چیز کیک با اورئو

۱.
بیسکویت‌ها را با میکسر یا گوشت‌کوب کاملا پودر کنید. کره را روی بخار آب ذوب، به بیسکویت اضافه و خوب با آن مخلوط کنید.

چیز کیک شکلاتی با بیسکوئیت

۲.
بیسکویت‌ها را کف قالب کمربندی با قطر ۲۰ الی ۲۳ سانتی‌متر بریزید و با پشت قاشق به صورت یکدست فشرده و پخش کنید. قالب را برای مدت ۳۰ دقیقه داخل فریز قرار دهید.

پنیر خامه‌ای

۳.
پنیر خامه‌ای و شیر عسلی را با همزن برقی در حدی که فقط مخلوط شوند هم بزنید.

مایه چیز کیک شکلاتی

۴.
ماست و خامه را به مخلوط پنیر خامه‌ای و شیر عسلی اضافه کنید. سپس شکلات تخته‌ای را به روش بن‌ماری (روی بخار آب) ذوب کنید. اجازه دهید شکلات ذوب شده از حرارت بیفتد، بعد آن را همراه با اسپرسو یا قهوه‌ی خنک شده و پودر کاکائوی الک شده، به مایه‌ی پنیری اضافه و مخلوط کنید.

همزن

۵.
زمانی که مایه‌ی پنیری حاضر شد، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به همراه وانیل به آن اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید. در آخر نشاسته‌ی ذرت را اضافه کنید و باز هم بزنید.

چیز کیک با بیسکوییت

۶.
مایه‌ی پنیری آماده شده را روی لایه‌ی بیسکویت بریزید. بالای قالب باید به ارتفاع ۱ سانتی‌متر خالی بماند. مانند شکل دور قالب را با ۳ ورق فویل آلومینیوم کاملا بپوشانید و آن را در یک ظرف بزرگ‌تر که قابلیت قرار گرفتن در فر را داشته باشد قرار دهید.

مایه چیز کیک

۷.
فر را از ۱۰ دقیقه قبل روشن کنید تا داغ شود. به ارتفاع ۳ سانتی‌متر در ظرف بزرگ‌تر آب جوش بریزید. چیز کیک را ۴۵ دقیقه با دمای ۱۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید. بعد از پایان زمان پخت، فر را خاموش کنید و اجازه دهید چیز کیک یک ساعت داخل فر خاموش بماند و از حرارت بیفتد.

بعد از یک ساعت چیز کیک را از فر دربیاورید، دورتادور آن را با استفاده از چاقو از قالب جدا کنید و در همان قالب به مدت یک شب در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

ممکن است بعد از پخت وسط چیز کیک شما هنگام تکان خوردن بلرزد و حس کنید خوب نپخته است، اما نگران نباشید چیز کیک بعد از خنک شدن کاملا سفت می‌شود.

چیز کیک شکلاتی

۸.
وقتی چیز کیک را از یخچال خارج کردید، قالب را باز کنید، کیک را در ظرف سرو قرار دهید و با گاناش شکلاتی (ترکیب نصف پیمانه شیر داغ و ۵۰ گرم شکلات) تزیین کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar هانا

    عالیه خسته نباشین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه