آیا جنگ ستارگان رکورد بالاترین فروش تاریخ سینما را خواهد شکست؟

۲۹ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

تازه چند روز از اکران جدیدترین قسمت سری جنگ ستارگان گذشته که تحلیل‌گران فیلم و سینما احتمال می‌دهند فروش این فیلم رکورد بزند.

جدیدترین خبر موثق درباره‌ی Star Wars: The Force Awakens این‌که شب گذشته فقط در آمریکا و کانادا ۵۷ میلیون دلار فروش داشته است.

مضاف بر فروش باکس آفیس، جنگ ستارگان جدید میلیاردها دلار از بابت فروش کالاهای جانبی و صنعت سرگرمی خانگی که بر اساس آن تولید می‌شوند، سود عاید تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران‌اش خواهد کرد.

بلیت‌ها با چنان سرعتی فروش می‌روند که شرکت سازنده‌اش، دیزنی، احتمال می‌دهد با فروش ۱۰۰ میلیون دلار در یک روز، رکورد قبلی که متعلق به «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت دوم ۲» (Harry Potter and the Deathly Hallows) را بشکند. آن قسمت از سری هری پاتر در سال ۲۰۱۱ اکران شده بود.

به علاوه دیزنی گفته که بعید نیست فیلم از روز اکران‌اش در چهارشنبه تا امروز ۱۳۰ میلیون دلار در دنیا بلیت فروخته باشد؛ این آمار هنوز شمارش نشده.

واضح است که از لحظه‌ی آغاز پیش‌فروش بلیت‌ها تا اکران و همین حالا، منتقدین و تحلیل‌گرها با دقت روند فروش و پخش فیلم را در تمام دنیا دنبال می‌کنند تا ببینند چه می‌شود و پیش‌بینی‌های باکس آفیس تا چه اندازه درست از آب درمی‌آیند.

باکس آفیس موجو (Box Office Mojo) احتمال داده که در هفته‌ای اول ۲۳۱ میلیون دلار بفروشد. ولی تحلیل‌گران آمار خیلی پایین‌تری را تخمین می‌زنند و دیزنی می‌گوید که شاید این هفته ۲۰۰ میلیون دلار فروش ثبت شود.

star-wars-the-force-awakens-disney-cinema-box-office-2-

مورد دیگری که از آن مطمئن هستیم: Hollywood Reporter اعلام کرده ‌که فیلم‌ رکورد پیش‌فروش بلیت را شکسته، به طوری که قبل از نمایش‌اش روی پرده ۱۰۰ میلیون دلار بلیت فروخته است.

جنگ ستارگان از روی داستانی به قلم «جی. جی. آبرامز» (J. J.  Abrams) نوشته شده.

«دیوید هالیس» (Dave Hollis)، معاون اجرایی بخش عرضه‌ی محصولات دیزنی، گفته که این شرکت از شنیدن اخبار فوق خوشحال است و در نظر دارد تا تعداد بلیت کافی برای علاقه‌مندان ارایه بدهد تا کم نیاید. برای این هفته چند میلیون بلیت آماده‌ی فروش است و انعطاف و اختیارات زیادی به سالن‌های نمایش فیلم در مورد گنجایش سالن‌ها و ساعت‌های اکران فیلم جنگ ستارگان داده شده است.

شاید Star Wars: The Force Awakens پرفروش‌ترین فیلم دنیا بشود. هفته‌ی اول تنها یک آزمایش است که مشخص شود آیا روند فروش دست‌اندرکاران دیزنی و علاقه‌مندان را راضی می‌کند یا خیر.

مضاف بر فروش باکس آفیس، جنگ ستارگان جدید میلیاردها دلار از بابت فروش کالاهای جانبی و صنعت سرگرمی خانگی که بر اساس آن تولید می‌شوند، سود عاید تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران‌اش خواهد کرد.

‌‌

star-wars-the-force-awakens-disney-cinema-box-office-3-

منبع: Wired

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. Avatar عباس

    من ک قبلا اصلا جنگ ستارگان ندیدم فک کردم مال بچه هاست هیچ قسمت اش را الان تازه ۱-۲ دیدم قشنگ بودن کم کم میبینم تا ۶ و این هم جنگ س ۷ اکران شد فک کنم رکورد تایتانیک و اواتار بزنه با فروش جهانی چون برای هر گروه سنی خوبه ….اگه رکورد زد خوب میشه…بعد جمز کامرون هم یه فیلم میسازه…رقابت کاگردان را بعد ببین

  2. Avatar مهدی برشدی

    این آمار اصلا دور از ذهن نبود من چند جایه دیگه گفتم این تازه شروعشه و به احتمال زیاد و شاید خوشبینانه بگیم که میتونه رکورد فروش آواتار رو جابجا کنه

  3. Avatar اسحاق

    خوب من قسمت های قبلی رو دیدم و باید بگم بحث اصلا سر کیفیت فیلم نیست چون واقعا فیلم خیلی عادی هست و هیچ چیز به خصوصی نداره ، فکر کنم تو اون زمان یه سری اتفاقات باعث شدن که اینقدر محبوب بشه .شاید اگه ۱۰ سال قبل یا بعدش منتشر شده بود اینجور مشهور نمیشد .

  4. Avatar شایان

    من تقریبا همه فیلمها و سریال های برتر تاریخ رو دیدم ولی نمیدونم چرا تا حالا نخواستم جنگ ستارگان بتمن و هریپاتر رو ببینم خودم متعجبم!

    1. Avatar محمد سپاهان

      هری پاترو حتما از نسخه ی ۱ ببین تا اخر

  5. Avatar bijan

    با اینهمه تبلیغ که تا حالا درمورد هیچ فیلمی شاهدش نبودیم ( حداقل من که یادم نمیاد) و با توجه به افزایش قیمت بلیط ها احتمالا رکورد رو بشکنه، البته همه اینها درصورتیه که فیلم خوبی شده باشه و نظر منتقدین رو جلب کنه.
    چون اینطور داستان ها معمولا روی لب تیغ راه میرن و با توجه به جدایی جرج لوکاس از مجموعه احتمال داره بچه هایی که با اپیزود های ابتدایی این فیلم بزرگ شدن نتونن در ساختنش موفق باشن.

    1. Avatar ....

      اتفاقا یکی از بالاترین نمرات رو به این فیلم دادن منتقدان جهان و به خوبی ازش استقبال کردند

  6. Avatar مم حسن

    از اینجور فیلمهای … تخیلی اینقدر بدم میاد!!
    این مردم آمریکا چه دل خجسته ای دارن!!!!!

    1. Avatar ....

      عزیزم این جنگ ستارگان جزئی از فرهنگ این مردم شده که باهاش از کودکی بزرگ شدن و تاثیر رسانه این جاست که مشخص میشه !! وقتی تمام اخبارو روز نامه ها و کتاب و مجلات و رادیو و تلویزیون ها از ۴۰ سال قبل در مورد عظمت این مجموعه فیلم صحبت می کنند خوب مشخصه که یعنی تاثیر خودشو گذاشته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه