آمازون اعضای پروژه‌ی ناموفق Fire را اخراج کرد

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت آمازون تعدادی از مهندسانی را که روی پروژ‌ه‌ی Fire Phone این شرکت کار می کردند، از کار برکنار کرده است.

شرکت آمازون در پی شکست پروژه‌ی Fire Phone، اخیرا تعدادی از مهندسان مرکز توسعه‌ی سخت‌افزار را اخراج کرده است.

این اقدام در راستای برنامه‌ی جامع‌تر آمازون برای کوچک‌کردن مرکز توسعه‌ی سخت‌افزار (Lab126) صورت گرفته است. این شرکت همچنین اعلام کرده که برخی از پروژه‌ها را متوقف کرده یا سرعت توسعه‌ی آنها را کاهش خواهد داد. این پروژه ها شامل یک تبلت ۱۴ اینچی با نام رمز Project Cairo، یک پروژکتور با نام رمز «شیمر» (Shimmer) و یک «استایلس هوشمند» (Smart Stylus) به نام نیترو می‌شود.

amazon-fire-phone

در حال حاضر در Lab126 پروژه‌های متعددی در حال توسعه هستند. گفته می‌شود یک کامپیوتر پیشرفته برای آشپرخانه با نام رمز کابینت (Kabinet)، طراحی می‌شود تا به عنوان قلب خانه کند؛ و می‌توان آن را با فرمان‌های صوتی کنترل کرد. همچنین یک تبلت سه بعدی که نیازی به عینک مخصوص ندارد در حال توسعه است. برخی از مهندسان می‌گویند مشغول طراحی یک باتری برای کتاب‌خوان الکترونیکی Kindle هستند که دو سال دوام می‌آورد.
حتی گوشی‌ها هم به طور کامل کنار گذاشته نشده‌اند. یکی از منابع به وال استریت ژورنال گفته است که پروژه‌ی گوشی به سیاتل منتقل شده است. ظاهرا واحد گوشی Lab126 با واحد تلبت و کتاب‌خوان الکترونیکی ترکیب شده است.
آمازون همیشه سخت‌افزارهایش را با هدف جلب مردم به خرید بیشتر از آمازون طراحی کرده است. همین موضوع می‌تواند یکی از عوامل این شکست محسوب شود.

منبع: The Verge

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه