اگر آیفون دارید، مراقب مبلغ قبض‌های‌تان باشید

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید بسیاری از قابلیت‌های آیفون در ایران کاربرد نداشته باشند، اما در بین همین قابلیت‌های غیرقابل استفاده چندتایی هم هستند که می‌توانند دردسرساز شوند. احتمالا نام قابلیت‌های محبوبی مثل iMassage یا Facetime به گوش‌تان خورده است. برای فعال کردن این قابلیت‌ها به تایید اپل نیاز است که با ارسال و دریافت پیامک به نزدیک‌ترین سرور‌ اپل انجام می‌شود. با فعال شدن این قابلیت‌ها، شماره‌ی کاربر در دیتابیس‌های اپل ثبت می‌شود و این امکانات برای خط تلفن همراه‌‌اش‌ فعال می‌شود.

هرکدام از پیامک‌های ارسالی برای اپل در حدود ۱۴۰ تومان هزینه دارد. این هزینه‌ها فقط برای این است که امکان فعال کردن این دو قابلیت وجود ندارد

فعال کردن این قابلیت‌ها با استفاده از هر سه اپراتور فعال در کشور ما غیرممکن است. البته این‌ مورد ربطی به آیفون و اپل ندارد و مخابرات کشور ما دریافت پیامک از نزدیک‌ترین سرور اپل که در انگلیس مستقر است را مسدود کرده است. به همین خاطر هم هر بار گوشی‌تان را روشن می‌کنید یا درخواست فعال کردن این دو قابلیت را ارسال می‌کنید، گوشی سوالی مبنی بر ارسال پیامکی که احتمالا هزینه‌ای در بر دارد را برای‌تان نمایش می‌دهد. تعداد زیادی از کاربران بی‌تفاوت با زدن کلید Ok، تاییدیه‌ی ارسال را می‌دهند. اما پشت‌پرده اتفاقی می‌افتد که شاید کم‌تر کسی از آن خبر داشته باشد و هنگامی‌ که قبض‌ آخر ماه صادر می‌شود، صدای‌اش درمی‌آید.

هرکدام از پیامک‌های ارسالی برای اپل در حدود ۱۴۰ تومان هزینه دارد. این هزینه‌ها فقط برای این است که امکان فعال کردن این دو قابلیت وجود ندارد و آیفون سعی می‌کند بارها این درخواست را ارسال کند تا جوابی دریافت کند؛ اما از جواب خبری نیست و فقط این پولی است که از جیب کاربران‌ می‌رود.

البته امکان فعال کردن این قابلیت‌ها از طریق ایمیل وجود دارد که اتفاقا در ایران هم کاربرد دارد و می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. اما اگر می‌خواهید پول اضافی از جیب‌تان نرود همین حالا قابلیت‌های iMassage و Facetime آیفون‌تان را غیرفعال کنید.

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۴ دیدگاه
  1. Avatar فرهاد ح.

    سلام من فکرمیکنم اشتباه میکنید چونکه من یکی دوساله دارم استفاده میکنمش و کاملا راحت و بدن هزینه ، اتفاقا با شمارمم که ایرانسله ارسال و دریافت میشه پیام ها هرچند باایمیل هم کارمیکنه .از فیس تایمم استفاده میکنم واقعا عالیه. برای دوستانمونم فعال کردیم حالشو ببرن. در یک کلمه این دوتا سرویس حرف نداره.

  2. Avatar علیرضا

    ایفون واقعا بدرد نخوره

  3. Avatar شهراد

    سلام خسته نباشید
    من جدیدا واسه یکی از مخاطبام به این مشکل بر خوردم که نمیتونم براش اس ام اس بدم و به صورت ای مسیج میره
    هر کاری بوده کردم گزینه send as sms روشنه و حتی وقتیم که اینترنت ندارم باز ای مسیج میشه براش فقط هم برا این مخاطبم اینجوریه برا بقیه دوستام مشکلی نداره
    میشه راهنمایی کنید☹️

    1. Avatar وثوق

      از setting بخش message , گزینه( I massage ) رو غیر فعال کنین

    2. Avatar Zahra

      سلام
      برا منم همینطور بود
      فکر میکنم چون ایشون هم ایفون دارن پیامک ها بصورت i messageارسال میشه

  4. Avatar علی

    حالا یه چیزی بگم من برای حل این مشکل حتی تو چند تا کشور دیگه در حالت رومینگ هم تست کردم بازم فعال نشد
    به نظر میاد مشکل از ایران نیست مشکل از شماره هامونه که فعال نمیشه وگرنه باید تو رومینگ فعال میشد
    نمیدونم اپل چه خصومتی با ایران یا حتی زبان بین المللی فارسی داره ????

    1. Avatar موسوي منطقه آزاد ارس

      زبان فارسی بین المللی نیس داداش

  5. Avatar علي مجيدي

    سلام آقای سعید عبادی
    من بعد از یک هفته مکالمه و پیگیری که انصافا همراه اول هم خوب همراهی کرد شنیدم امکان اکتیو کردن از جانب اپل و روی +٩٨ بسته شده و اپراتورهای داخلی کاری نکردند ، ایشان گفتند وقتی از فیس بوک هم به شما تلفن زده می شه که طبق قانون مقرارات رادیویی بسته شده ما اصلا از وجود سرور اپل اطلاعی نداشتیم که ببندیم یا نه ، بارها هم چک کردند ولی ظاهرا مانند اپ استور که بی دلیل برای ما فیلتر می شه این مورد هم از لطف اپل به ایرانیان است

  6. Avatar يونس

    سلام
    اگر واقعا راهی هست لطفا بگید برای این هزینه ها . من دو ماه قبل متوجه شدم چه کلاهی سرم میره بابت این مسیج ها . از اون موقع هم آی مسیج و هم فیس تایم غیر فعالند . ولی هزینه ها همچنان ادامه داره . هر ماه متوسط ده هزارتومن …..

  7. Avatar محمد

    منبع درآمدی شده برای همراه اول! خو برادر عزیز شما که می‌گی غیرفعال کن! شماره اپل رو چرا بستید؟ بگذارید پیامک بره. خو معلومه که دارید از این طریق کسب درآمد غیر حلال می‌کنید.

  8. Avatar سهيل

    منم همین مشکل دوستان رو دارم که با غیر فعال کردن جفتشون هزینه اضافی براى من لحاظ میشه خواهش میکنم پاسخ بدیده این مشکل واقعا روانیم کرده

  9. Avatar میم

    با سلام، اتفاقا من در این مورد به مشکل بزرگی برخورد کرده ام؛ چند ماهیست ک قبض موبایلم خیلی گرون شده، و همش هم مربوط ب هزینه پیامکه، درحالیکه من در ماه ۱۰ تا پیامک هم نمیزنم. ب امورمشترکین مراجعه کردم، گفتند باید facetime و imessage گوشیتو خاموش کنی، وقتی چک کردم دیدم هر جفتشون غیرفعالن ولی کماکان هزینه پیامکهام روز ب روز بیشتر میشه!!! و اتفاقا همین اروری که تصویرشو گذاشته اید هرروز روی گوشی من ظاهر میشه؛ ک هر بار هم چک میکنم میبینم هر دوی آنها خاموشن!!! آیا راهی داره ک بشه شمارمو از لیستشون حذف کنم؟

    1. Avatar رضایی

      سلام منم دقیقا همین مشکل رو دارم ونمیدونم چکار کنم به منم همینو گفتن از منم هر دو خاموشه و مرتب کنسل میکنم ولی هر ماه نزدیک ۲۰ هزارتومن هزینه پیام کوتاه دارم که خیلی زیاده جالب اینجاست دقیقا روزی ۵ تا پیام کوتاه ۱۴۰ تومانی یعنی هر روز فقط ۵ تا پیام ۱۴۰ تومنی محاسبه میشه و کم و زیاد نشده و این تعداد ۵ تا خیلی جالبه و اینکه همسرم هم ایفون دارن ولی این مشکل رو ندارن

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه