شایعه: آیفون ۷ از تکنولوژی Li-Fi پشتیبانی می‌کند

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
iPhone 7

براساس جدیدترین شایعات منتشر شده، گوشی «آیفون ۷» (iPhone 7) از تکنولوژی Li-Fi پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات تا ۱۰۰ برابر بیشتر از Wi-Fi‌ می‌شود.

احتمال استفاده از تکنولوژی Li-Fi در آیفون ۷ وجود دارد.

بسیاری از کاربران، آیفون‌های جدید را چشم بسته خریداری می‌کنند. مهم نیست که این گوشی چه ویژگی‌های داشته باشد، آن‌ها به اپل و آیفون اعتماد دارند و به همین دلیل محصولات جدید این شرکت مخصوصا آیفون را خریداری می‌کنند. منتشر شدن شایعات مختلف پیرامون این گوشی هم باعث می‌شود که کاربران بیش از پیش خودشان را برای خرید این محصول آماده کنند. در جدیدترین شایعات گفته شده، آیفون ۷ که به احتمال زیاد از هدست‌های بی‌سیم بهره می‌برد از تکنولوژی Li-Fi پشتیبانی می‌کند. سرعت انتقال اطلاعات در این تکنولوژی ۱۰۰ برابر بیشتر از وای-فای است.

این اطلاعات از یکسری کد که در سیستم عامل iOS دیده شده، به دست آمده و به همین دلیل احتمال می‌رود که اپل از تکنولوژی Li-Fi در گوشی جدید خودش استفاده کند. با این تکنولوژی اطلاعات به وسیله‌ی نور منتقل می‌شوند. سرعت Li-Fi در محیط‌های آزمایشگاهی به ۲۲۴ گیگابایت برثانیه رسیده که وسیله‌ی آن می‌توان یک فیلم HD را در کمتر از ۲ ثانیه دانلود کرد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که این تکنولوژی در حال حاضر مراحل آزمایشی خودش را پشت‌سر می‌گذارد، اما وجود کدهای مربوط به آن در iOS باعث شده که احتمال استفاده از Li-Fi در آیفون‌های جدید افزایش پیدا کند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۶ دیدگاه
  1. Avatar hojjat

    خداییش اینقدر که شما ها سر دو برند اپل . سامسونگ بحث و دعوا دارید این دو شرکت با هم ندارن دست از بحث کردن بردارید بذارید ایفون ۷ بیاد بعد نتیجه گیری کنید

  2. Avatar Wraith

    Li Fi با نور کار میکنه؟
    یعنی نیاز به دید مستقیم داره؟!

    1. Avatar سجاد

      بله دیوار میتونه مانع عبور امواجشبشه وبرای حل این مساله روتر هایی طراحی شدند که چندین کنسول دارند که در اتاقهای خونه جداگانه به برق وصل میشند تا همه جای خونه بتونید بدون افت کیفیت استفاده کنید ازش.
      البته این تکنولوژی تا تکامل و رسیدن به مصارف خونگی راه زیادی داره.

      1. Avatar رضا

        این یعنی روتر های با هزینه بسیار بالا و گران قیمت ….با این حساب حتی اگر روترهاش هم موجودباشه نمیشه بصورت موثر هر کسی استفاده کنه. اصلا ایده خوبی نیست. فقط برای تبلیغات فعلا بدرد میخوره… چون تا چند سال آینده به سطحی نمیرسه که به راحتی و خوبی شبکه های wifi فعلی ازش استفاده کرد و در همه جا در دسترس باشه.

      2. Avatar سجاد

        خب حرفهای شما رو بیشتر به سامسونگ میشه نسبت داد که یه سری اسم توی گوشیشه برای تبلیغ محصول جدید به جای چیزی که بشه گفت واقعا اونجوری که گفته میشه کار میکنه!!! فقط این رو در نظر داشته باشید این خبر کلا یه شایعه است و اگر قرار باشه اپل روزی همچین چیزی رو معرفی کنه قطعا به تمام جوانبش فکر کرده قبلش چون تا به امروز نشده اپل چیزی جدید بده بیرون بعدش معلوم بشه به درد نمیخورده یا کلا غیر قابل استفاده بوده! اگر انجوری بود میتونست خیلی سنسورهای دیگه روی ساعتش بذاره مثل سنجش استرس که چون دقیق جوابگو نبود نکرد این کار رو که داشتن همچین سنسوری کلی کمک به تبلیغاتش کرد و اومد سنسور ضربان قلب گذاشت که آزمایش ها از دقت ۹۹ درصدی اون خبردادند. فکر هم نمیکنم من و شما بتونیم پیش بینی کنیم مثلا ۵ سال دیگه تکنولوژی کجاست! واقعا کار مشکلیه! در کل به نظرم نگران روزی که اپل این تکنولوژی رو توی گوشیش به کار ببره نباشید چوناین شرکت نشون داده که میدونه داره چیکار میکنه

      3. Avatar اپل

        اپل خیلی میدونه چیکار میکنه که هر روز که به مشکل میخوره سایز گوشی هاش را بدون توجه به خواسته کاربرا یا بزرگ میکنه یا کوچیک… قشنگ مشخصه اپل دنبال چیه…..

      4. Avatar کتایون

        خوب چه عالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… ولی اون کنسول ها با چی به هم وصل میشن؟ منظورم چه شبکه ای؟ اگر با سیم وصل بشن که افتضاحه چون یک شبکه وایرلس با سیم مزیت اولیه خودش که سادگی در طراحی و قابل نقل و انتقال هست را از دست میده و همچنین هزینه زیاد برای ایجاد چنین شبکه های سیمی و نیز انعطاف پذیری پایین را بهمراه خواهد داشت. ولی اگر بصورت بی سیم وصل بشند این کنسولها با چه مکانیزمی وصل میشن و چه استانداردی؟ در واقع استاندارد و تکنولوژی باید باشه که از خود Li fi سریعتر باشه ایجاد گلوگاه یا همون باتلنک نشه و از دیوارها هم سیگنالش عبور باید بکنه…و ما میدونیم چنین چیزی ممکن نیست چون در آن صورت از همون تکنولوژی که خیلی سریعتر از Li Fi هست استفاده میشه و نیازی به Li Fi نخواهد بود و تمام محیط را هم پوشش میده که هم سریعتره و هم از دیواره و موانع فیزیکی عبور میکنه.

      5. Avatar سجاد

        خب حرفهای شما کاملا درسته فقط این رو در نظر داشته باشید این خبر کلا یه شایعه است و اگر قرار باشه اپل روزی همچین چیزی رو معرفی کنه قطعا به تمام جوانبش فکر کرده قبلش چون تا به امروز نشده اپل چیزی جدید بده بیرون بعدش معلوم بشه به درد نمیخورده یا کلا غیر قابل استفاده بوده! اگر انجوری بود میتونست خیلی سنسورهای دیگه روی ساعتش بذاره مثل سنجش استرس که چون دقیق جوابگو نبود نکرد این کار رو که داشتن همچین سنسوری کلی کمک به تبلیغاتش کرد و اومد سنسور ضربان قلب گذاشت که آزمایش ها از دقت ۹۹ درصدی اون خبردادند
        پس نگران روزی که اپل این تکنولوژی رو توی گوشیش به کار ببره نباشید

    2. Avatar Alireza Habibzadeh

      دید «کاملا» مستقیم که نه، این بستگی به فرستنده سیگنال (نور) داره ولی به طور معمول تو یک اتاق تا وقتی گوشی زیر پتویی چیزی نباشه آنتن میده. حالا شما ممکنه به این به عنوان یه ضعف نگاه کنی ولی فرض کن تو یه شرکت که نمیخواد اطلاعات بیرون بره و نمیخواد کسی از بیرون بتونه به شبکه وصل شه و همچنان شبکه بیسیم باشه و یا اگه خودت نخوای از خونه همسایه بشه وصل شد و یا… خیلی به درد میخوره

  3. Avatar رضا

    درسته که LiFi زیر مجموعه کلاز IEEE 802 قرار میگیره ولی حتی به مرحله Draft هم نرسیده . اونوقت چطوری می خواد تو یه محصول تجاری پیاده سازی شه . اینم از اون شایعه های بی اساس بود.

    1. Avatar کامیار

      مگه ترفند های اپل را نمیدونی به قول معروف آب از بالا پرت میکنه… کلا تخیل و توهم و اپل و کاربراش در هم تنیده شده اند… خیل عظیمی از کاربراش حتی درک ابتدایی از IT ندارن. فقط میگن اپل بهترینه….یادت نیست شایعه کرده بودند چند سال پیش گوشیاش دیگه صفحه نمایش نداره و بصورت هولوگرامه و یا تاچ در فضا داره و نیاز به لمس نیست …. در ضمن این تکنولوژی اصلا شناخته شده نیست و حتی یک هاب یا اکسس پوینت الان تو بازار نیست که بخوای ازش استفاده کنی مثل WIFI .و همچنین قدرت عبور از موانع فیزیکی مثل دیوار هم نداره … یعنی اگر از یک اتاق بری اتاق دیگر ارتباط قطع میشه… کلا بدرد دستگاه هایی میخوره که ساکن و غیر متحرک هستند…. کلا برد با فرکانس و عرض باند نسبت عکس داره…

  4. Avatar علی

    اپل باز مثل همیشه پیشقدمه.اپل عالیه.مخصولا آیفونش

    1. Avatar کامیار

      آره اپل پیش قدمه نه در تکنولوژی بلکه در خالی کردن جیب ها…
      در ضمن اون سرعت در آزمایشکاه بدست اومده و در عمل حدود ۱ گیگا بیت سرعت داره الان و در عوض تکنولوژی wifi ad که کوالکام درsd 820 قرار داده که نه تخیلی و نه شایعه است به صورت عملی سریعتر از حتی Li Fi فعلیه البته اگر از شایعه فراتر بره Li fi و موجودیت پیدا کنه. در ضمن هیچ اکسس پوینت برای Li Fi هنوز وجود ندارد و حتی در صورت طرحش بی فایده خواهد بود مگر برای سرگرمی و پر کردن عریضه…. والبته ….خالی نمودن جیب مشتاق و شیفتگان سیب….

      1. Avatar حافظ

        واقعا سوال بزرگیه ! چرا بعضی ها همیشه مخالفن ؟؟؟

      2. Avatar مستانه

        چرا همیشه؟؟؟؟؟…. ولی چرا نباید در برابر توهم اپلیسم که عقده خود برتر بینی داره روشنگری نکنند؟؟؟؟؟…

      3. Avatar حافظ

        آقای کامیار می فرمایند هیچکدوم از کاربرای محصولات اپل درکی از it ندارن این مثله این می مونه که به شما بگنن پول خرید محصولات اپل رو ندارید !! خوشتون میاد ؟ اون شایعاتی هم که شما میگید رو فقط ذهن ضعیفی مثله …باور میکنن ! بزرگترین و با ارزش ترین و پر فروشترین و پر در آمدترین شرکت دنیارو شما قبول ندارید و همه رو متهم به بیسوادی میکنی !!!!!! خیلی باحالی بابا

      4. Avatar مهدي

        دوست عزیز کسانی که در مورد اپل اینچنین کامنت میزارند و همه چیز رو ندیده میگیرند،یا با آیفون کار نکردن یا خیلی دوست دارن داشته باشن پولشو ندارن.

      5. Avatar ( Ali S(asobhani99@gmail.com

        سامسونگ از اپل گرونتر نباشه ارزونتر نیست. همین اس ۶ iron man ، خودش ۳۶۰۰۰ دلاره مگه ما پز اونو میدیم ؟من ۴ ماه از آیفون ۶ پلاس استفاده کردم هیچ چیز خاصی نداشت ۲ میلیونم دست هر بچه ای هست

      6. Avatar کتایون

        توجه کنید که آقای کامیار گفتند خیل عظیمی و هرگز نگفتند تمام کاربراهای اپل و از کلمه هیچکدام استفاده نکردند…نمی دونم چرا چیزی را تحریف میکنید که همه راحت میتونند بهش مراجعه کنند و متوجه نادرستیش بشند…کاریش نمیشه کرد چون همواره الگو و سرمشق شرکت اپله که همه ی چیز ها را تحریف و در آن تقلب میکنه….

      7. Avatar آریان

        و البته… تو ایران هم که از نهایت ظرفیت سرعت li-fi می شه استفاده کرد!!!!!!

      8. Avatar سجاد

        شما هنوز نمیدونی که دنیا داره تلاش میکنه سرعت انتقال اطلاعات وایرلس رو افزایش بده نه برای اینترنت بلکه برای تبادل اطلاعات!.
        اگر این شایعه درست باشه و این تکنولوژی وارد آیفون بشه قطعا بعدش میاد توی لپ تاپ هاش و حالا شما در نظر بگیر سینک کردن وایرلس آیفون چقدر میتونه سریعتر بشه. اون سرعت ۱ گیگابیت که میگی الان توی تکنولوژی AC وای فای ها هستش که روتر های اپل هم اونو ساپورت میکنند ولی خودم به شخصا توی استریم نسخه بلوری سریال Game of Thrones مشکل دارم با wifi ac و پهنای باند شبکه اجازه استریم بی دردسر همچین حجمی رو نمیده حالا امثال من مشخصا دوست دارند که تکنولوژی برتر هرچه زودتر بیاد به دستگاه ها. شما میگی کوالکوم داره یه نسخه سریعتر از وای فای رو معرفی میکنه خب قبول ولی گوشهای کمپانی های مختلف هم چیپ سخت افزاریش برای ساپورتش رو گذاشتند؟ چقدر طول میکشه تا بذارند؟ تازه بعدش بقیه دستگاه هاشون هم اونو ساپورت خواهد کرد مث لپ تاپ هاشون؟ حالا اونا اصلا روتری دارند که این شبکه رو ایجا کنند باهاش؟
        پس میبینی که مشکلی که شما مطرح کردی یه مقدارش غر زدن بچه گانه از روی بی اطلاعاتی خودت بود و یه مقدارش هم کند بودن روند پیشرفت و ظهور یک تکنولوژی توی همه زمینه ها با هم !

      9. Avatar مرتضی

        دقت کن اسمش wifi ad و نه wifi ac که این دو زمین تا آسمون با هم فرق میکنند و ad بسیار سریعتر از ac است. دوما این تکنولوژی از Li Fi موجود سریعتره.سوما این تکنولوژی تخیلی و غیر استاندارد نیست و در سال ۲۰۱۲ یعنی ۴ سال پیش استانداردش پذیرفته و ثبت شده و کاملا استاندارده و هر چی بیاد سریعتر از یک تکنولوژی در حال مطالعه است که استانداردش کامل تدوین نشده هنوز . چهارما شایعه نیست و حقیقت داره و در گوشی های جدیدی کوالکوم قطعا می بینیش تا همین یکی دو ماه آینده. پنجما کوالکوم مدم این را مثل مدلهای قبلی بصورت اینتیگریدت در خود چیپ SD 820 قرار داده ولازم نیست شرکت های تولید موبایل جداگانه اونو تهیه کنند. ششما روتر و یا اکسس پوینت هم الان موجوده یک نمونه اش TP-Link Talon AD7200 . سامسونگ و بقیه هم چیپ ست های روتزهاشو دارند تولید میکنند….

      10. Avatar سجاد

        منظور من از Ac تکنولوژی موجود بود که خودمم استفاده میکنم و همچنین منظورم از شایعه استفادعه از LiFi در آیفون بعدی بود
        سوالایی که مطرح کردم همونطور که دیدی تهش علامت سوال داشت پس قضاوتی نکرده بودم و خب اگر جواب سوالای من مثبت شد که چه بهتر تکنولوژی یه قدم به جلوتر میره منظورم از اون سوالا این بود که تکنولوژی جدید تا بیاد و همه گیر بشه راه زیادی داره که باز ته کامنتم گفته بودم
        شما اینقدر حول حاضر جوابی هستید که نمیگیرید طرف چی گفته اصلا فقط میخواید جواب داده باشید

    2. Avatar سهراب

      باز کفگیرها خورده به ته دیگ و بلند گوها به کار افتادن تا بلکه یک کم فشار کاهش اقبال و فروش کم اپل در این ماه ها تا اومدن سری جدید ایفون جبران بشه… البته رکود فعلی اپل از حد انتظار بالاتر رفته و همین سرعت تولید و پخش شایعه را زیادتر میکنه…..

    3. Avatar میم

      باز دوباره گوشی جدید معرفی میشه و اون روز باز هم رو میبینیم….
      از هر ده تا فیچر که تو شایعه ها اومده به زحمت می بینیم یکیش نصفه نیمه وجود داره…
      کمی تخیل خوبه ولی نه تا این حد…..

    4. Avatar iPool

      آقایون و خانمها لطفا دعوا نکنید….
      دوستان اولین شرکتی که به صورت تجاری در این زمینه مشغول به کار شده شرکت OLEDCOMM می باشد… خیلی جالیه این شرکت یک کیت توسعه عرضه کرده که کاملا بر اساس —–> Android . بله درست شنیدید اولین نسخه تجاری Li Fi بر اساس اندروید تولید و به بازار عرضع شده…. این کیت توسعه از یک تبلت اندرویدی و تعدادی GEOLiFi LED و نیز SDK استفاده از این مجموعه جهت ارسال و دریافت سیگنال تشکیل شده (GEOLiFi SDK Library+GEOLiFi TABLET+GEOLiFi LED Lamps+ GEOLiFi DONGLE)…. لطفا اپل جان خواستی چیزی بدهی بیرون یک کار نکن اندروید درش قبل از تو وارد شده باشه…هر چند برات مهم نیست و میتونی با تبلیغات مصادرش کنی و بین همه جا بندازی مخترع, مکتشف, پدیدآورنده, معرفی کننده ووووو خودت بودی و ملت رو باهاش بچاپی……

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه