آیفون ۷ رسما معرفی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

آیفون ۷ معرفی شد. پرچم‌دار جدید شرکت اپل که قرار است در طول یک سال آینده خبرهای مختلفی از آن بشنویم. این گوشی جدید که از هم اکنون دل طرفدارانش را برده، ویژگی‌های جدیدی دارد.

طراحی

همان طور که از قبل گفته شده بود، اپل ایجاد تغییرات بزرگ در آیفون‌ها را به دوره‌های سه ساله منتقل کرده و به همین دلیل آیفون ۷ ظاهری مانند گوشی‌های آیفون ۶s و آیفون ۶ دارد؛ اما ویژگی اصلی این تلفن همراه هوشمند ضد آب بودن آن است.  آیفون ۷ از گواهی IP 67 بهره می‌برد و تا سی دقیقه می‌توان با آن در زیر آب کار کرد. جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا روی این گوشی دیده نمی‌شود و دقیقا تمام شایعات گذشته تایید شدند. اپل برای گوشی جدید خودش از هدفون‌هایی با کابل لایتنینگ استفاده کرده و حتی یکسری هدفون جدید معرفی کرده بی‌سیم هستند و با بلوتوث کار می‌کنند.

apple-iphone-watch-20160907-5265

از دیگر تغییرات ظاهری این تلفن همراه هوشمند می‌توان به باریک‌تر شدن آن اشاره کرد. این گوشی نزدیک به ۶ میلی‌متر ضخامت دارد. حذف جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا باعث این اتفاق شده و اکنون با یکی از باریک‌ترین گوشی‌های دنیا مواجه هستیم. بلندگوی دوم هم روی آن قرار گرفته و کاربران صدای استریو را تجربه خواهند کرد.

apple-iphone-watch-20160907-5185

سخت افزار

گوشی آیفون ۷ از تراشه‌ی Apple A10 بهره می‌برد که یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی در داخل آن قرار گرفته است. سرعت این پردازنده ۴۰درصد بیشتر از مدل قبلی است. این پردازنده مصرف انرژی کمتری دارد. همچنین پردازنده‌های گرافیکی جدیدی برای این گوشی طراحی شده است.

apple-iphone-watch-20160907-5420

این گوشی از سه گیگابایت رم بهره می‌برد که قطعا عملکرد این تلفن‌ همراه هوشمند در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را بهتر از قبل می‌کند. همچنین مشخص شد که دکمه‌ی خانه‌ی آن به کلی تغییر کرده است. این دکمه همانند ترک‌پد‌های لپ‌تاپ‌های مک‌بوک کار می‌کند و کاربران دیگه همانند یک دکمه با آن کار نمی‌کنند و تنها با فشار انگشت می‌توانند کارهای مختلفی انجام دهند.

iPhone-7-images (1)

از دیگر ویژگی‌های آیفون جدید می‌توان به حافظه‌ی داخلی آن اشاره کرد. همان‌طور که انتظار داشتیم، آیفون ۷ در سه مدل با حافظه‌های داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت راهی بازار خواهد شد. البته اینکه چرا مدل ۶۴ گیگابایتی راهی بازار نمی‌شود، هنوز جای سوال دارد. البته از آنجایی که آیفون جدید توانایی فیلم‌برداری با کیفیت ۴K هم دارد، حذف شدن مدل ۱۶ گیگابایتی دور از ذهن نبود، چرا که این گوشی فضای بسیار کمی را برای ذخیره اطلاعات در اختیار کاربران قرار می‌داد. این گوشی با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی HD راهی بازار می‌شود.

لمس سه‌بعدی

قابلیت لمس سه‌بعدی یا ۳D Touch که سال گذشته روی آیفون ۶s قرار گرفته بود، در گوشی جدید اپل با پیشرفت‌هایی همراه بوده است. به طور مثال می‌توان به ویژگی لمس سه‌بعدی چندتایی اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش به مقدار فشار وارد شده به صفحه حساس باشد و هر چقدر این فشار بیشتر شود، گوشی کارهای متفاوتی انجام می‌دهد.

دوربین

دوربین مهم‌ترین بخش آیفون‌‌های جدید است که در چند ماه گذشته شایعات مختلفی درباره‌ی آن‌ها شنیده بودیم. دوربین‌ آیفون ۷ یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 دارد بیشتر دارد که باعث می‌شود نور بیشتری وارد گوشی شود و کیفیت عکس‌ها بیشتر شوند. همچنین این دوربین قابلیت زوم تا ۲ایکس‌ را دارد. اپل می‌گوید که این گوشی بهترین دوربین در بین تمام محصولات بازار دارد و می‌تواند با دوربین‌های DSLR رقابت کند. دوربین جلوی این گوشی هم ۷ مگاپیکسلی است و می‌تواند فیلم‌های HD ضبط کند. دوربین آیفون ۷ توانایی عکاسی با فرمت RAW دارد.

apple-iphone-watch-20160907-5556

قیمت

این گوشی با قیمت ۶۴۹ دلار در تاریخ ۱۶ سپتامبر راهی بازار می‌شود.

‌‌‌‌‌

Birthday_Footer

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶۴ دیدگاه
  1. Avatar Ali Sarkhosh

    سلام
    نمیدونم شاید من اشتباه میکنم ولی طبق گزارشات رسمی این گوشی دارای ۲ گیگ RAM بوده نه ۳گیگ!!

    1. Avatar Fet

      سلام
      در جواب شما باید بگم
      آیفون ۷ پلاس سه گیگ رم داره ولی آیفون ۷ دو گیگ رم داره

  2. Avatar سجاد

    بنظرم اصالت طراحی یه برند تو پایبندی به اصول طراحی که از ابتدا برای محصولش در نظر گرفته مشخص میشه. مثلاً شما با دیدن مدل های اولیه خودروی فورد موستانگ میتونید بسادگی شباهتش رو با مدلهای اخیر این مدل متوجه بشید و این فاکتوره که اون رو به یه طراحی قابل احترام و ستودنی تبدیل کرده.عکس این رویکرد رو تو سوناتا هیوندایی میبینید که میاد به یکباره کل طراحی ماشین رو تغییر میده،برای مدت کوتاهی نظرارو جلب میکنه ولی خیلی زود از چشم همه میفته،چون به اصول طراحی اولیش پایبند نبوده. هنوز تکنولوژی به اون شکل جدیدی نیومده که بخواد بازار اسمارت فون رو متحول کنه و این محصول جدید دادن تو بازار به اپل کمک میکنه تو رقابت از حریفاش عقب نمونه همینطور که تغییر فاحشی رو در این زمینه تو سایر برندها هم ندیدیم.
    مطمئناً پایبندی به اصول طراحی قبلی از سوی اپل باعث ناراحتی عده ای از طرفداران این برند شده، ازین جهت که مجال فخرفروشی رو از خیلی از دوستان که شاید میخواستن هزینه ای که بابت گوشی جدید خود می پردازند بسادگی قابل رویت باشه رو میگیره، ولی آپشن های اضافه شده برا خیلیا بسیار تحریک کننده و البته کابردی خواهد بود.

  3. Avatar Next is Now

    حتی منم فکر نمیکردم اپل تا این حد درجا بزنه

  4. Avatar حمید

    همین مونده اون کابل به گوشیت وصل باشه و تو خیابون با هدفون آهنگ گوش بدی!
    منتقدین و دلواپسان رزولوشن پایین و حاشیه زیاد sony کجان؟!! ۶۵%!!

  5. Avatar netkhor

    اپل بعد از فوت استیو جابز شده مثل منچستر یونایتد بعد از رفتن فرگوسن 🙁

  6. Avatar Erg

    توی متن نوشتین گوشی ۳gb رم داره ولی فکر کنم ۲gb باشه.

  7. Avatar میلاد

    واقعیت اینه که گوشی های هوشمند جدیدا هیچ چیز خارق العاده ای برای به نمایش گذاشتن ندارن و بازار این گوشی ها هم اشباع شده و نوآوری به صفر رسیده
    به نظرم اگر استیو جابز بود اجازه حتی طراحی این محصولات جدید اپل رو هم نمیداد چه برسه به تولید!
    ۱-طراحی آیفون ۷ و ۷ پلاس نه تنها شبیه سری قبله بلکه بدتر هم شده چرا که دوربین ها بیرون تر زده و نوار پلاستیکی آنتن دهی به زیر گوشی منتقل شده که در صورت زمین خوردن نوار له و پاره میشه!شرکت asus گوشی تمام فلزی ساخته که نوار پلاستیکی برای آنتن نداره و اسم تکنولوژی به کاررفته رو هم آنتن نامرئی گذاشته(اگر درست خاطرم باشه)

    ۲-جک ۳.۵ حذف شده و رابطی رو عرضه کردن که خنده داره!تصور کنید هدفون به اون رابط وصله و رابط به گوشی و گوشی توی جیب یا توی دست!

    ۳-هدفون های بیسیم عرضه شده با چه منطقی طراحی و با چه منطقی قیمت گذاری شده؟ آیا شرکت های بزرگ دیگه عقلشون کمه که چنین هدفون بی سیمی نساختن و هدفون بیسیم رو طوری طراحی میکنن که یا به پشت گردن یا به گوش بچسبه؟
    پر واضحه این هدفون از گوش آدم میوفته!و بعد از افتادن بگردو پیداش کن
    سیم هدفون قبلی رو بریدن و قیمتو ۵ برابر کردن!

    ۴-در حال حاضر تنها قسمتی که برای نوآوری باقی مونده دوربین های گوشی هاست که تلاش داره خودش رو شبیه به DSLR کنه و قدم های بسیار آهسته ای رو برمیداره

    خیلی وقته در گوشی ها چیزی که انسان را مجذوب کنه دیده نمیشه
    امید من به اپل بود که اون هم ناامیدم کرد

    برای کسی که بارها و بارها زوایای مختلف زندگی استیو جابزو مطالعه کرده دیدن این محصولات ناامید کننده س

  8. Avatar حامداقا

    کاری با برند سامسونگ ندارم که گوشیاش میترکه یا چیز دیگه.اما واقعا کسی که ایفون سیکس داره الان چه چیزی ترغیبش میکنه ایفون۷بگیره.
    البته میدونم A10 از َA9و همه اندرویدی ها سریعتره ولی مگه اخه اپل مشکل پردازنده و سرعت داشت که چسبیدن فقط به پردازندش؟الان ایفون se هم از پس همه بازی ها برمیاد بدون هنگ و لگ.فست شارژ-قابلیت نصب کارت حافظه_شارژبی سیم_صفحه نمایشqhd_بدنه ضد ضربه_ایجاد اپ استور در کشورهای بیشتر_اینا چیزاییه که واقعا اپل باید بهش فکر کنه و قطعا هم معجزه میکنه برای اپل.

  9. Avatar امیر

    صفحه ۴.۷ اینچی hd؟؟؟؟!!!????????????????

  10. Avatar بهروز

    با سلام عالییه بنظر من ضد ابم که شده اگه باتریشم نسبت به ۶s بهتره باشه حتما میخرم از دیجی کالا امیدوارم موجودش کنه و هم وطنان گرامی اگه دوس ندارین برین اندروید بخرین الکیم نظر ندین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه