یک مهندس نرم‌افزار به تنهایی اقدام به ساخت آینه‌ی هوشمند کرد

۲۳ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یکی از مهندسان نرم‌افزار شرکت گوگل دست به کار جالبی زده و به تنهایی یک آینه‌ی هوشمند (Smart Mirror) طراحی کرده که با سیستم Google Now کار می‌کند.

«مکس براون» (Max Braun) که کارمند گوگل است، در ساخت این آینه‌ی هوشمند از یک آینه‌ی دوطرفه، پنل نمایشگر، یک بورد کنترل‌گر و چند وسیله‌ی ارزان قیمت استفاده کرده و توانسته محصول جدیدی را وارد حوزه‌ی اینترنت اشیا (IoT) کند.

وی در ساخت آینه‌ی هوشمند شخصی‌اش از Chromecast به همراه Nexus Player استفاده کرده و در پایان، Fire TV Stick را برای به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ی آینه‌ی هوشمندش به کار برده است. این آینه به سیستم فرمان صوتی OK Google مجهز است.

در آلبوم زیر به ترتیب از سمت راست، Chromecast و Nexus Player و Fire TV Stick را مشاهده می‌کنید.

Chromecast یک دانگل HDMI ساخت شرکت گوگل است که قابلیت‌های اندروید را به تلویزیون‌ها و نمایشگرهای معمولی اضافه و آن‌ها را تبدیل به یک دستگاه هوشمند می‌کند، Nexus Player یک پخش‌کننده‌ی رسانه‌ی دیجیتالی است و Fire TV Stick ابزاری برای پخش فایل‌های مدیا است که محتوا را از روی اینترنت می‌گیرد و روی نمایشگر پخش می‌کند.

اگرچه مکس این کار را به روش «خودت انجام‌اش بده»  به ثمر رسانده ولی باید اقرار کرد که آن‌قدرها هم ساده نیست و هرکسی نمی‌تواند یک محصول تمیز و بدون ایراد با این ویژگی‌ها بسازد. در حال حاضر روی اینترنت می‌توانید نمونه‌های زیادی از آینه‌های هوشمند را ببینید اما این یکی که مکس براون طراحی کرده خیلی ظریف و ساده است.

Smart-Mirror-Google-Now2

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مسعود

    آفرین ، با این که کارمند گوگل هست باز هم جدیت داره

  2. Avatar محسن

    یک قدم تا آینده

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه