مهندس گوگل: از کابل‌ها و آداپتورهای USB-C وان‌پلاس استفاده نکنید

۲۵ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
وان‌پلاس

کابل‌ها و آداپتورهای نوع USB-C وان‌پلاس با گوشی‌های نکسوس جدید و کروم‌بوک پیکسل سازگاری ندارند.

“وان‌پلاس باید بداند که در ابزارهای جانبی‌اش از قطعات درست استفاده نشده است.”

کابل‌های شارژ معمولا با هم فرق دارند و بعضی از آنها با بازدهی بیشتری شارژ می‌کنند و بعضی دیگر هم ممکن است باتری شما را بسوزانند. یکی از مهندسان کروم‌بوک گوگل به نام «بنسون لونگ» (Benson Leung) عادت جالبی دارد. او از آمازون کابل‌ USB-C می‌خرد و آنها را تست می‌کند. این‌طور که به نظر می‌رسد، در تجربه‌های او فقط کابل‌های ناشناخته نیستند که معیوب از آب درمی‌آیند.

لونگ کابل‌های USB-C را از آمازون سفارش می‌دهد و آنها را تست می‌کند تا ببیند که آیا استانداردهای لازم را دارند. سپس او برای آنها نقد و بررسی می‌نویسد و در آمازون پست می‌کند. کابل‌ها و شارژرها به دلایل مختلفی خراب می‌شوند. مشکل رایج این کابل‌های معیوب، مقاومت اشتباه است. اگرچه اکثر آداپتورهای ناسالم را تولیدکننده‌های ناشناس و متفرقه ساخته‌اند، اما در میان آنها یک مورد توجه مهندس گوگل را جلب کرده چون برند شناخته شده‌ای است. لونگ کابل USB-C و آداپتور وان‌پلاس را هم تست کرده است. این محصولات کاملا سالم هستند و درست کار می‌کنند، مشروط به اینکه فقط با دستگاه‌های وان‌پلاس استفاده شوند. اما اگر با کابل USB-C وان‌پلاس بخواهیم دستگاه USB-C دیگری، مثل نکسوس ۶P را شارژ کنیم، ممکن است به این دستگاه آسیب بزنیم.

لونگ در صفحه‌ی رسمی‌اش در گوگل پلاس نوشته: “این کابل USB را برای کروم‌بوک یا نکسوس‌های ۶P/5X نخرید. در آن از مقاومت اشتباه استفاده شده است. وان‌پلاس باید بداند که در ابزارهای جانبی‌اش از قطعات درست استفاده نشده است.” لونگ به آداپتور کوچک USB-C وان‌پلاس اشاره می‌کند که با قیمت ۱۰ دلار به فروش می‌رود و مخصوص نکسوس ۵X ساخته شده است. زیرا خود این دستگاه آداپتور ندارد.”

لونگ اشاره می‌کند که هشدارش بیشتر شامل دستگاه‌های نکسوس ۵X، نکسوس ۶P و کروم‌بوک پیکسل می‌شود. کاربران وان‌پلاس ۲ می‌توانند از کابل این شرکت استفاده کنند.

منبع: +Google

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مبین

    ببخشید خانم غلامی من این بخش رو کامل متوجه نشدم :
    ( ” لونگ به آداپتور کوچک USB-C وان‌پلاس اشاره می‌کند که با قیمت ۱۰ دلار به فروش می‌رود و مخصوص نکسوس ۵X ساخته شده است. زیرا خود این دستگاه آداپتور ندارد.” )
    مخصوصا بخش آخرش که نوشته ( زیرا خود این دستگاه آداپتوری ندارد )
    من اینطور متوجه شدم یعنی آداپتور گوشی جدید نکسوس ۵x توسط وان پلاس ساخته شده مگه خود الجی اونو تولید نکرده؟ یعنی استاندارد نداره و نباید ازش استفاده کنیم ! پس باچی گوشی رو شارژ کنیم چون من میخوام به محض موجود شدن نکسوس ۵x رو بخرم اما حالا با این مطلب دودل شدم . لطفا اگر اشتباه متوجه شدم برام توضیح بدید . تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه