فیلم سینمایی استیو جابز همه‌ی منتقدان را تحت تاثیر قرار داد

۹ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گرچه در مورد شخصیت استیو جابز اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد، اما به نظر می‌رسد همه در مورد فیلم سینمایی استیو جابز هم عقیده هستند. این فیلم که برای اولین بار در جشنواره‌ی فیلم Telluride به نمایش گذاشته شد، همه‌ی منتقدان را مسحور خود کرده است. 

اخیرا فیلم سینمایی استیو جابز در جشنواره‌ی Telluride اکران شد و واکنش‌های بسیار مثبتی را از منتقدان دریافت کرد.

در حال حاضر فیلم استیو جابز امتیاز ۱۰۰ درصد را از وب‌سایت Rotten Tomatoes (این وب‌سایت اخبار و نقد و بررسی فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی را پوشش می‌دهد) کسب کرده است. منتقدان در تحسین و تمجید «مایکل فاسبندر» (Michael Fassbender) به خاطر ایفای نقش بنیان‌گذار اپل، هم نظر هستند. David Ehrlich از وب‌سایت Time Out بازی او را “اعجاب‌آور” توصیف کرده است. در این میان «گرگوری الوود» (Gregory Ellwood) از HitFix عنوان کرده که گرچه فاسبندر هیچ شباهت ظاهری‌ای به استیو جابز ندارد، اما بازی تاثیرگذار او حس هم‌دردی با یک خودشیفته‌ی کله‌شق را در بیننده ایجاد می‌کند.

الوود همچنین دیگر بازیگران مکمل فیلم را باشکوه توصیف می‌کند؛ به ویژه «کیت وینسلت» که به عنوان «جوانا هافمن»، عضو اصلی تیم مکینتاش ایفای نقش کرده است. بسیاری معتقدند که کیت وینسلت به خاطر بازی‌اش در همین فیلم نامزد یا برنده‌ی جایزه‌ی اسکار خواهد شد.

«پیت هموند» (Pete Hammond) از Deadline سناریوی این فیلم را هم‌ردیف و حتی موثرتر و بهتر از فیلم‌نامه‌ی فیلم سینمایی «شبکه‌ی اجتماعی» خطاب کرد که موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار شد. همچنین هموند گفت که «ارون سورکین» (Aaron Sorkin)، سناریوی این فیلم را به گونه‌ای نگاشته که به لطف کلمات و دیالوگ‌های آن، حس و حال یک فیلم اکشن به بیننده القا می‌شود. در سینمای امروز که جلوه‌های ویژه‌ی بصری حرف اصلی را می‌زنند، فیلمی با این ویژگی بسیار کم‌یاب است.

اما تنها منتقدان نیستند که این فیلم را مورد تمجید قرار داده‌اند. «استیو وازنیک»، بنیان‌گذار دیگر اپل و دوست قدیمی جابز، هم این فیلم را پسندیده است.

وازنیک در مصاحبه با Deadline به دقیق بودن فیلم اشاره کرده و گفته: “من یک صحنه‌ از فیلم دیدم و احساس کردم که واقعا داشتم استیو و دیگران را تماشا می کردم، نه بازیگران را.”

وازنیک همچنین گفت «دنی بویل» (کارگردان) و ارون سورکین (فیلم‌نامه‌نویس) را مسوول کیفیت خوب فیلم می‌داند. این گفته‌ی واز امیدوارکننده است زیرا قبلا اظهارات تردیدآمیزی را از تریلر این فیلم بیان کرده بوده و می‌گفت خودش را در ست روگن نمی‌بیند.

منبع: TechRadar

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar حسین

    این همونی هست که از مغازه ها خریدیم

    1. Avatar محمد

      نه احتمالا شما فیلم جابز رو خریدید ک دوبله شده بود
      فیلم جابز اصلا خوب نبود ولی حداقل بازیگر شخصیت استیو جابز خیلی شبیه بود

  2. Avatar ابوالفضل

    استیو وازنیک؟!؟!؟! دیگه اسمه آدمه زنده رو تحریف نکنید؛استیو وزنیاک درسته.

    1. ممنون از توجه شما. این اسم بر اساس تلفظ صحیح انگلیسی نوشته شده. شکل فارسی این نام هم براساس اسلوب مدون برگردان‌سازی نام‌های انگلیسی به فارسی انتخاب شده است.

  3. Avatar ثبت شرکت

    به نظر فیلم جالبی میاد
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه