اسپیس‌اکس پرتاب بعدی خود را پس از انفجار دیروز به تعویق انداخت

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دیروز راکت اسپیس‌اکس دو دقیقه و نوزده ثانیه پس از پرتاب و تنها چند ثانیه قبل از جداشدن بخش زیرین (Stage 1) در آسمان منفجر شد.

اسپیس‌اکس و سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا توافق کرده‌اند که عملیات ارسال ماهواره این سازمان را تا مشخص‌شدن علت انفجار دیروز به تاخیر بیندازند.

انفجار راکت‌های فضایی، اتفاقی جدید و غیرمنتظره نیست، اما برای اسپیس‌اکس اتفاقی غیرعادی بود. راکت فالکون ۹ اسپیس‌اکس ۱۸ عملیات قبلی خود را با موفقیت انجام داده بود و این نخستین باری بود که یک راکت فالکون ۹ حاوی بار پس از پرتاب منفجر می‌شد. غیرعادی‌بودن این اتفاق وقتی نمود بیشتری پیدا می‌کند که به گفته ایلان ماسک، پس از چندهزار ساعت کار مهندسی، هنوز عامل اصلی این انفجار مشخص نشده و تنها اطلاعات قطعی، افزایش فشار بر روی تانک اکسیژن بخش بالایی (Stage 2) این راکت بوده است.

spacex

همانطور که پیشبینی می‌شد، شکست این عملیات باعث شد که عملیات بعدی این شرکت نیز با تاخیر انجام شود. قرار بود پرتاب بعدی راکت فالکون ۹ در نهم ماه آگوست (هجدهم مرداد) و به منظور پرتاب ماهواره Jason-3 اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) انجام شود. این اداره امروز اعلام کرده که اگرچه این پرتاب عقب افتاده است، اما تا مشخص شدن دلیل اصلی این انفجار و جواب نهایی اسپیس‌اکس برنامه‌ای برای یافت

برچسب‌ها :
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه