اسکات کلی به زمین برگشت

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اسکات کلی بعد از یازده ماه اقامت در ایستگاه فضایی و انجام آزمایش‌ها و مطالعات فراوان، دیروز عصر به وقت قزاقزستان در خاک این کشور به زمین بازگشت. او به همراه دو همکار روس خود حدود یک سال را در ایستگاه فضایی سپری کردند.

اسکات ۵۲ ساله به همراه دو همراه روس خود در یک کپسول Soyuz روسی فرود آمدند. سفر آن‌ها در این کپسول از ایستگاه فضایی تا زمین، هفت ساعت طول کشید. ایستگاه فضایی حدود ۴۰۰ کیلومتر با زمین فاصله دارد و اقامت طولانی مدت در شرایط فقدان جاذبه به طور قطع تغییرات زیادی روی مکانیزم بدن انسان ایجاد خواهد کرد.

قرار است به محض انتقال او به «مرکز فضایی جانسون» (Johnson Space Center)، آزمایش روی شرایط فیزیکی و وضعیت بدنی او آغاز شود. این آزمایش‌ها برای بررسی و آگاه شدن از تغییراتی که فقدان جاذبه روی بدن ایجاد می‌کند، ضروری و بسیار مفید است.

طرح این سفر از سال ۲۰۱۲ آغاز شده بود؛ در آن زمان سازمان فضایی آمریکا، ناسا و آژانس فضایی روسیه تصمیم گرفتند تا دو نفر را برای آزمایش اقامت طولانی مدت و تمرین اقامت انسان در فضا، به این سفر بفرستند.

این افراد «بیش‌تر از شش ماه» را در شرایط میکرو جاذبه به سر برده بودند و این روی مکانیزم داخلی و حس تعادل انسان تاثیر می‌گذارد. طبیعتا عادت کردن دوباره‌ی بدن به جاذبه‌ی زمین و برگشتن به حالت عادی تعادل، به مدتی زمان نیاز دارد. آزمایش‌های اولیه در مورد ارزیابی حس تعادل این افراد، شامل بالا رفتن از نردبان و ایستادن از حالت نشسته روی صندلی می‌شود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه