کشفی که طول عمر باتری‌ها را افزایش می‌دهد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان دانشگاه UC Irvine باتری جدیدی با استفاده از نانوسیم طلا که داخل ژل الکترولیت قرار داشت درست کرده‌اند که با ۲۰۰ هزار بار شارژ تنها ۵ درصد ظرفیت خودش را از دست می‌دهد.

باتری جدیدی که محققان ساخته‌اند، پس از بارها شارژ میزان کمی از ظرفیت خودش را از دست می‌دهد و برای سه تا چهار ماه شارژ نگه می‌دارد.

بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند بازار از باتری لیتیومی بهره می‌برند که ظرفیت آن‌ها پس از صدها بار شارژ شدن کاهش پیدا می‌کند؛ اما محققان دانشگاه UC Irvine باتری جدید تولید کرده‌اند که پس از ۲۰۰ هزار بار شارژ کردن تنها ۵ درصد ظرفیت خودش را از دست می‌دهد.

این محققان در حال پیدا کردن چیزی به عنوان جایگزین باتری‌های لیتیومی بودند و به شکل اتفاقی به این موضوع برخوردند که با استفاده از نانوسیم‌ها می‌توانند میزان بیشتری از انرژی الکتریکی را ذخیره کنند. این در حالی بود که سیم‌های معمولی که برای ساخت باتری استفاده می‌شد بعد از چند صد بار شارژ شدن ظرفیت خودشان را به سرعت از دست می‌دادند و نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی شارژ در خودشان ذخیره کنند.

در این روش از نانوسیم‌های طلایی استفاده شده که در دی اکسید منگنز قرار گرفته‌اند و به جای استفاده از لیتیوم هم از ژل الکترولیت استفاده شده است. این ژل و اکسید منگنز لایه‌ای محافظ در اطراف نانوسیم‌ها به وجود می‌آورند که باعث می‌شود باتری پس از هزاران بار شارژ ظرفیت خودش را از دست ندهد. حتی این باتری‌ها در مدت زمان ۳ ماه میزان کمی از شارژ خودشان را از دست می‌دهند.

البته این روش فعلا در مرحله‌ی آزمایشگاهی قرار دارد و هنوز مشخص نیست که در چه زمانی راهی بازار می‌شوند.

‌‌‌‌‌

منبع: Engadget

‌‌‌‌‌‌

  ????? ?????? ???? ???? ??

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه