امید کردستانی رییس هیات مدیره‌ی توییتر شد

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت توییتر، «امید کردستانی»، از مدیران سابق گوگل را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره‌اش انتخاب کرده است. کردستانی قرار است ریاست هیئت مدیره‌ی توییتر را بر عهده بگیرد.

این مدیر امریکایی-ایرانی، به غیر از گوگل، در شرکت‌های HP، نت‌اسکیپ، اسپاتیفای و Vodafone هم فعالیت کرده است

«جک دورسی»، مدیر سابق توییتر که یک هفته‌ای است به سمت گذشته‌اش بازگشته، درباره‌ی انتخاب کردستانی می‌گوید: “انتخاب یک مدیر عالی، اولین قدمی است که باید برای بهترین شدن هیئت مدیره‌مان انجام دهیم؛ هیئت مدیره‌ای که قرار است به توییتر خدمت کند.”

دورسی در پیغام‌اش ادامه می‌دهد: “امید رهبر با تجربه‌ای است که خود را ثابت کرده. او مستقیما به من و مدیریت‌ام کمک خواهد کرد تا بهترین افراد را در توییتر جمع کنیم.”

کردستانی به مدت یک سال و از مرداد ماه پارسال، تا مرداد امسال، به عنوان مدیر تجاری گوگل فعالیت کرده بود. حتی پس از اینکه گوگل به زیرمجموعه‌ای از شرکت الفابت تبدیل شد، کردستانی به عنوان مشاور ارشد فعالیت‌اش را در گوگل ادامه داد.

اینکه کردستانی قرار است دقیقا چه وظایفی در توییتر داشته باشد، هنوز مشخص نیست. او در توییترش نوشته است: “اینکه در شرکتی که در حال تغییر دنیا است و وضعیت تجاری شگفت‌انگیزی دارد کار کنید، هر روز پیش نمی‌آید. من شانس‌اش را داشته‌ام تا در سه تای آن‌ها باشم: نت‌اسکیپ، گوگل و حالا توییتر.”

Omid-2

این مدیر امریکایی-ایرانی، به غیر از گوگل، در شرکت‌های HP، نت‌اسکیپ، اسپاتیفای و Vodafone هم فعالیت کرده است و سابقه‌ی درخشانی در شرکت‌های وابسته به تکنولوژی دارد.

کردستانی توانسته بود تنها در ۱۸ ماه، درآمد نت‌اسکیپ را از ۸۸ میلیون، به ۲۰۰ میلیون دلار برساند.

نکته‌ی جالب درباره‌ی کردستانی، حساب کاربری خالی او در توییتر است. مدیر جدید توییتر، تا به امروز تنها ۱۱ توییت فرستاده که بیشترش هم مربوط به دیروز است.

جک دورسی در یکی از اولین اقدام‌های‌اش پس از رسیدن به سمت مدیرعاملی توییتر، تصمیم گرفته است تا عده‌ای زیادی را از این شرکت اخراج کند.

منبع: The Guardian

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. Avatar فرزاد شریف زاده

    جالبه که برای خیلی از مردم هنوز درک این حقیقت که علم و دانش گستره جهانی داره و نه قومی قبیله ای مشکله!
    مگر انیشتین یا ادیسون تو کشور خودشون بودن؟ در یه جای دنیا NASA میاد و روی آزمایشاش مایکروویو رو میشناسه و تولید میکنه، امروز توی خونه من و شماست. یکی کامپیوتر رو میسازه، امروز من و شما استفاده میکنیم. یکی گوگل رو درست میکنه و امروز من و شما بدون حتی یک ریال هزینه ازش سود می بریم.
    دوران قبیله گرایی گذشته و آدمهای مبتکر، خلاق و دانشمند در هرجایی که موقعیت براشون فراهم باشه دست به ابداع، نو آوری و تولید دانش و یا کمک به اون میکنن. دوستانی که میگن برای کشورش چکار کرده بود واقعا منظورشون چیه ؟ دقیقا چی تو سرشونه ؟ در پروژه اینترنت ملی باید کمک می کرد یا فیلترینگ هوشمند ؟!

    1. Avatar Alireza

      واقعا جواب بسیار زیبایی بود. “در پروژه اینترنت ملی یا فیلترینگ هوشمند!!!” تبریک به آقای کردستانی عزیز که باعث افتخار هستن.

      فیروز نادری. سمت : مدیر برنامه اجرایی سیاره مریخ در ایستگاه فضایی ناسا
      ایشون اگر در ایران بودن چه خدمتی میتونستن به بشریت کنن؟ جواب= در بهترین موقعیت شغلی، کمک به ارسال میمون به ۱۱۵ کیلومتری جو 🙂
      اما الان یکی از تاثیرگذاران سفر انسان برای اولین بار به سیاره مریخ خواهند بود و باعث افتخار برای ۷میلیارد انسان! سیاره ای که فاصله ی ۵۶میلیون کیلومتری با زمین در نزدیکترین فاصله را داراست.
      آیا واقعا باید گفت ایشون برای کشورش چیکار کرده یا باید گفت ممنون از ایشون که دارن به بشریت خدمت میکنن؟!

      1. Avatar نادر ثقفی

        بسیار بسیار عالی جواب دادید

  2. Avatar mohammadi

    بخاطر هوش و زیرکی باید ایشون رو تحسین کرد، اما ایشون واقعا چه کاری برای کشورش انجام داده؟

  3. Avatar محمد

    اگه این نفر ایرانی بود و میدونست خاک وطنش کجاست !! تو کشور خودش شروع به خدمت میکرد نه در وطن بیگانه !!!
    این نفر آریایی هم نامیده نمیشه !!

    1. Avatar امیرمحمد

      خوب ازش حمایت میکردن میموند… این همه نخبه داریم تو کشور از کدومش حمایت کردن که آقای کردستانی بمونه…. وقتی ایران ازش حمایت نکرد رفت و علمش رو تو یه کشور دیگه استفاده کرد و موفق شد…

    2. Avatar حمید

      سلام محمد جان به نظر تو اگه آقای کردستانی تو ایران بود اینقدر می تونست پیشرفت کنه ؟؟ اینقدر می تونست به بشریت خدمت کنه؟؟؟مشا بها پروفسور سمیعی رو می تونم مثال بزنم اگه تو ایران بود می تونست جایگاه فعلیش رو داشته باشه ؟؟الان به زعم جمله اساتید برجسته جهان بهترینه….
      این اساتید ایران نیستند ولی همیشه باعث سرفرازی این اب وخاک شدند………..

    3. Avatar criss

      اینهمه استعداد توی این وطن دفن شدن < کی حمایتشون کرد ؟ اگه مسیر بازه چرا خود شما شروع نمیکنی ؟

  4. Avatar حآمد

    درود بر آریایی های دوست داشتنی …

    1. Avatar saeb

      عاریایی!؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه