اپلیکیشن‌های اندروید: دانلود بیشتر، فروش کم‌تر

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بازار دانلود اپلیکیشن‌های مختص سیستم عامل‌های اندروید (Android) رشد خیلی خوبی دارد. طبق آمار به دست آمده تعداد اپلیکیشن‌هایی که کاربران سیستم عامل اندروید دانلود می‌کنند دوبرابر اپلیکیشن‌های iOS است. این در حالی است که درآمد اپل (Apple) از اپلیکیشن‌هایی که برای iOS عرضه می‌کند، دو برابر همتای اندرویدی‌اش است.

طبق آمار به دست آمده تعداد اپلیکیشن‌های اندروید که کاربران دانلود می‌کنند دوبرابر اپلیکیشن‌های iOS است.

App Annie که مرجعی برای تحلیل آماری و بازار اپلیکیشن‌ها است، دست به گردآوری آماری در این زمینه زده و مشخص شده درآمدی که شرکت اپل در سال ۲۰۱۵ از اپلیکیشن‌هایش داشته تقریبا دو برابر اندروید بوده است. این در حالی است که تعداد دانلود اپلیکیشن‌های iOS نصف اندروید است.

کاربرانی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند، همیشه در حال دانلود اپلیکیشن‌های متعددی برای دستگاه‌های هوشمندشان هستند. این آمار در مقایسه با اپلیکیشن‌هایی که برای iOS  دانلود می‌شوند، خیلی بیش‌تر است؛ چیزی در حدود دو برابر. دلیل‌اش هم تنوع، طراحی و ویژگی‌های خاصی هست که در اپلیکیشن‌های اندروید وجود دارد. از طرف دیگر درآمدی که اپل از اپلیکیشن‌ها کسب می‌کند، به همین اندازه بیش‌تر است.

باید در نظر داشت که سهم اپلیکیشن‌های اندروید در بازارهای جهانی هم خیلی بیش‌تر از iOS است چون تعداد گوشی‌ها و دستگاه‌های هوشمندی که با این سیستم عامل کار می‌کنند به‌مراتب بیش‌تر است.

مقایسه‌ی دانلود و درآمد فروش برای اپلیکیشن‌های مختص سیستم عامل‌های  اندروید و iOS

مقایسه‌ی دانلود و درآمد اپلیکیشن‌های مختص اندروید و iOS

‌ ‌

منبع: Ubergizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar آرین عبیدی

    به نظر من که سازنده ها تمرکز اصلیشون روی آی او اس هستش و بیشتر روی اون فعالیت دارن به همین دلیل بیش تر نرم افزار هایآی او اس پولی اند
    الپته همه این ها رو از روی تجربه ی شخصی خودم بیان میکنم

  2. Avatar nima

    تعیین پول اپ توی آی او اس با سازندشه
    نه اپل

  3. Avatar Alireza Habibzadeh

    اپل بعد از مرگ جابز = پول + پول + پول

  4. Avatar رضا

    فراموش نشه درآمد بسیار زیادی گوگل از تبلیغات درون اپلیکیشن برخورداره و اکثرا نرم افزار های مجانی با تبلیغات را دانلود میکنن… پس نه تنها در نهایت درآمد گوگل کمتر نخواهذ بود با توجه به حجم دانلود بلکه در مجموع از مجموع درآمد اپل پیشی گرفته است.

    1. Avatar Pooya

      دقیقا و برخلاف اپل، اندروید مارکت های مختلف برای اپ ها داره و فکر کنم آمار این مقاله فقط بر اساس Google Play باشه.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه