اپل باید به دولت ایرلند ۱۴.۵ میلیارد دلار مالیات بپردازد

۹ شهریور ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کمیسیون اروپا دستور داده که کشور ایرلند مبلغ ۱۳ میلیارد یورو معادل ۱۴.۵ میلیارد دلار را همراه با سود پول از شرکت اپل بگیرد. این دستور به این دلیل صادر شده که ظاهرا اپل در طول چند دهه از قوانین دولت ایرلند به شکلی استفاده کرده که باعث شده مالیات کمتری بپردازد. این اتفاقات در راستای مجادلاتی است که درباره اخذ مالیات شرکت‌های چندملیتی ایالات متحده آمریکا در اروپا جریان یافته است.

رگولاتور ضدتراست اتحادیه اروپا که به تنظیم و نظارت بر قوانین برای مبارزه با انحصار شرکت‌های بزرگ می‌پردازد اعلام کرده مالیاتی که اپل از سال ۱۹۹۱ به دولت ایرلند می‌پرداخته به شکل قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از شرکت‌های دیگر بوده. ظاهرا برخی از قوانین مالیاتی ایرلند به اپل امکان می‌داده سود دو شرکت زیرمجموعه‌ای که در ایرلند دارد را را پایین‌تر از آنچه هست اعلام کند و به این شکل مالیات کمتری بپردازد. اتحادیه اروپا اعلام کرده قوانین مالیاتی ایرلند معتبر نبوده‌اند چون به اپل امکان داده از طریق آن نسبت به بسیاری از شرکت‌های دیگر برتری پیدا کند. در واقع استفاده از این قوانین به اپل امکان داده که مالیات ۱ درصدی که در سال ۲۰۰۳ می‌پرداخته را به مالیات ۰.۰۰۵ درصد در سال ۲۰۱۴ کاهش دهد.

البته در حال حاضر وزیر دارایی ایرلند با این دستور اتحادیه اروپا به شدت مخالفت کرده است. اپل اعلام کرده قرار است نسبت به این حکم درخواست تجدید نظر ارائه کند.  اگر نتیجه نهایتا هم به ضرر اپل باشد مشکلات این شرکت بیش از پیش خواهد شد و این موضوع در رابطه ایالات متحده آمریکا با اتحادیه اروپا هم بی‌تاثیر نخواهد بود.

منبع: The Verge


مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. علی جوادی

    باز دزدی کرده اپل؟
    از صفحه نمایشهای کارکرده ی آیفون سیکس اس خجالت بکشین بخدا
    تیم کوک دیگه کارتون تمومه
    استاد دلخموش اگه زحمتی نیست ثبت کنین لطفا

    1. احمد

      شما تو فکر سهام شرکتت باش سامسونگو میگم.الکی حرس میخوری. بعد میشه بگید سامی تا الان چقدر غرامت به اپل داده.

  2. محمدرضا

    سود جویی و حرص و آز اپل بی حد و حصر و غیرقابل باور هست به هر حقه کثیفی متوسل میشن که بیشتر پول دربیارن و با کلاهبرداری و دزدی از ملت ها و دولت ها بیشتر سرمایه کسب کنند….دور نیست روزی که اپل مافیای مسلح داشته باشه و گانگستراش هر قاضی که بخواد مانع قانون شکنیهاشون بشه رو ترور کنن…یعنی توقعشون این هست که از همه کپی کنن و بقیه دم نزنن اما همه نواوریهای دیگران رو کپی قلمداد میکنن و با نفوذ و رشوه و…احکام سنگین بر ضد رقباشون بگیرن….مالیات ندن و رقباشون زیاد تر از حد بدن و….و…. اینا رو اضافه کنید به کلاه برداری اپل در فروختن حافظه به قیمت بالا (به بهانه های واهی اجازه استفاده از ساپورت از یو اس بی فلش ها رو نمیده) کم بودن رم ایپدها که کاربر مجبور میشه …..

  3. Amir

    خیلی جای تعجب داره مدیران دیجی مگ اجازه دادن این مقاله رو سایت باقی بمونه و حذفش نکردن.
    البته جای تعجب نداره : دیجی کالا فعلا بخاطر طرح رجیستری نمیتونه آیفون بفروشه دلیلش اینه!! براش مهم نیست.
    عجب دنیای کثیفی…

  4. فرهاد

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ اپل کلاه بردار

  5. کسری

    بعله بالاخره کم کم دنیا داره متوجه واقعیت اپل میشه، اینکه ثروت و قدرت بی حد، هیچگاه از راه درست و راست حاصل نگردد!
    مقیاس کوچکترش رو بارها دیدیم… این مقیاس جهانی اش هست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه