اپل سیری را قوی‌تر می‌کند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اپل چند روز پیش شرکت Lattica Data که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کرد را با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. این شرکت از ۲۰ مهندس تشکیل شده بود که اکنون به دفتر مرکزی اپل منتقل می‌شوند. شرکت Lattica Data روی Dark Data کار می‌کرد. این نوع اطلاعات به اطلاعاتی گفته می‌شوند که استفاده عملیاتی ندارند اما می‌توان با جمع‌آوری و سازمان دهی آن‌ها به نتیجه‌های خوبی دست پیدا کرد. به طور مثال می‌شود از این نوع اطلاعات برای فعالیت‌های تجاری هم استفاده کرد.

Dark Data بیشتر شبیه به وسایل قدیمی و به‌درد نخوری است که در خانه نگه‌می‌داریم و هیچ وقت از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۴.۴ زتابایت از این نوع اطلاعات درست شده بود. شرکت IBM گفته که این مقدار تا سال ۲۰۲۰ به ۴۴ زتابایت می‌رسد.

خرید این سازمان توسط اپل باعث می‌شود که قابلیت‌های دستیار صوتی سیری افزایش پیدا کند و بتواند به سوالات پیچیده زیادی پاسخ دهد. در حال حاضر رقابت بر سر بهبود کیفیت دستیارهای صوتی بسیار بالا رفته و اکثر شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی دستیار هوشمند مخصوص خودشان را دارند. همچنین دستیار صوتی تنها روی گوشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و وسایل متعددی با سیری یا هر دستیار هوشمند دیگری ساخته خواهد شد.

 

منبع: techcrunch
telegram_ad2_1

 

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه