اپل نمی‌گذارد اسپاتیفای اپ‌اش را آپدیت کند

۲۰ آبان ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سرویس اسپاتیفای (Spotify)، بدون شک بزرگ‌ترین سرویس استریم آنلاین موسیقی در دنیا است. اسپاتیفای بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد و از این مقدار، ۳۰ میلیون حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند. با این حال، اپل ظاهرا به جای اینکه قصد رقابت با اسپاتیفای را داشته باشد، می‌خواهد کلا جلوی فعالیت‌اش را بگیرد و یا در کمترین حالت، مقابل پای‌اش سنگ بیاندازد.

سی درصد از هر خریدی که در اپ‌های iOS انجام می‌شود، متعلق به اپل است.

مسوولان اسپاتیفای اخیرا ادعا کرده‌اند که اپل اجازه بروزرسانی اپ‌شان را روی iOS گرفته است. شرکت اسپاتیفای می‌گوید که اپل به آن‌ها گفته است اگر می‌خواهند اپ‌شان را بروزرسانی کنند، باید سیستم پرداخت از طریق آیتونز را به داخل این اپ ادغام کنند. اپل می‌گوید در غیر این صورت، اسپاتیفای قوانین فروشگاه‌اش را زیر پا خواهد گذاشت و به همین دلیل هم نمی‌گذارند اپ اسپاتیفای آپدیت شود.

سخنگوی قانونی شرکت اسپاتیفای در این باره گفته است: “اپل رفتار صدمه‌انگیزی را ادامه می‌دهد که مانع از رقابت اسپاتیفای روی iOS می‌شود. این شرکت پیش از این هم رفتارهای ضد رقابتی زیادی را برای به کنار زدن اسپاتیفای انجام داده بود. ما نمی‌توانیم با سیستم تاییدیه اپ‌استور که اپل از آن به عنوان سلاحی برای صدمه زدن به اسپاتیفای استفاده می‌کند، کنار بیاییم.”

اسپاتیفای اولین شرکتی نیست که اپل مانع از درآمدزایی آن می‌شود. سی درصد از هر خریدی که در اپ‌های iOS انجام می‌شود، متعلق به اپل است. به همین دلیل هم اسپاتیفای به کاربران سیستم عامل iOS گفته است که اشتراک‌شان را از وب‌سایت این شرکت خریداری کنند و نه از اپ‌استور.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Aso

    برای دوستانی که اطلاع کافی ندارند باید بگم اپل بهترین کار رو میکنه من خودم شخصا مشترک ماهانه اسپاتیفای بودم از وقتی سیستم پرداخت از طریق ایتونز رو برداشته نتونستم دیگه سرویس ماهانه رو فعال کنم برا ما که ایرانیم و مستر کارد و ویزا کارد و از این جور سیستم پرداختی نداریم همین پرداخت از طریق خرید گیفت کارد تنها راه خرید راحت ماست
    امیدوارم اپل اجازه نده اپدیت کنه تا دوباره بشه مثل قبل پرداخت کرد

    1. Avatar امیر

      اولش شما برای مشکل شخصی این رو میگی! اگه ناراحتی برو از Apple Music استفاده کن.
      بعد خیلی از این سرویسها علاوه بر خرید مستقیم امکان خرید از iTunes رو هم دارن، فقط اینطوری برای مشتری گرونتر در میاد و در نتیجه مشتری‌ها ترجیح میدن خرید مستقیم کنن.

      در مجموع این کار اپل رقابت ناصحیح و ناسالم است که به جز این هم از شرکتی که سخت افزار معادل گولی ۵۰۰ تومنی رو ۳ میلیون تو پاچه مردم می‌کنه انتظاری نیست.

  2. Avatar ami_ald

    اپل دیگه واقا داره خودشو خراب میکنه داره ازش بدم میاد!

  3. Avatar حامد

    این است اپل گرامی و عزیز… یک تمامیت خواه واقعی… هر چی پول دربیاره و کاربرها را بچاپه، کمشه…

  4. Avatar Saman

    سیستم پرداخت iOS خیلی راحت تره برای خرید از طریق اپل آیدی.
    تمام اپلیکیشن هایی که دارای in app purchase دارند باید با سیستم پرداخت آیتونز در iOS یا سیستم پرداخت گوگل در android استفاده کنند.
    وقتی دارید از یک سیستم عامل برای ارایه سرویس استفاده میکنید باید تابع قوانین آن باشید.
    به هر حال من یک سال هست که مشترک اپل میوزیکم که هم سریع تر و راحترو یکپارچه تره و ارزان تر از سرویس اسپاتیفای هست.
    اسپاتیفای بهتره به جای این کار قیمت رو پایین تر بیاره. تا بخواد با اپل که دارای آیتونز یکی از بزرگترین فروشگاه خرید موسیقی است رقابت کنه.
    قبلا هم استیو جابز مخالف سرویس های استریمینگ موسیقی بود وگرنه اپل خیلی وقت پیش دارای سرویس اپل میوزیک بود.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه