اینیاریتو برای دومین سال متوالی، اسکار برد

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

در جریان مراسم هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار که همین چند ساعت پیش به کارش پایان داد، «الخاندرو گونسالس اینیاریتو»، کارگردان صاحب سبک و مولف مکزیکی به‌عنوان بهترین کارگردان سال انتخاب و موفق شد نشان اسکار این رشته را به خودش اختصاص بدهد. اینیاریتو سومین کارگردانی است که در طول تاریخ مراسم اسکار موفق شده است در دو سال پی در پی اسکار بهترین کارگردان را به‌خودش اختصاص بدهد. اینیاریتو سال گذشته هم موفق شده بود با فیلم سینمایی «بردمن» یا «فضیلت غیرمنتظره جهل» به نشان اسکار بهترین کارگردان دست پیدا کند.

اینیاریتو امسال برای ساخت فیلم سینمایی «بازگشته» (The Revenant) نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردان سال شده بود. فیلم سینمایی بازگشته پیش از این موفق شده بود جایزه‌ی گلدن گلوب را در بخش‌های بهترین فیلم ژانر درام، بهترین کارگردانی و بهترین هنرپیشه‌ی نقش اول مرد (ژانر درام) به‌خودش اختصاص بدهد. حتی این فیلم مورد توجه انجمن منتقدان فیلم آمریکا هم قرار گرفته بود و موفق شد نشان بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم‌برداری را به‌خودش اختصاص بدهد. اینیاریتو بخاطر ساخت بازگشته حتی موفق شد نشان بهترین کارگردان سال را از انجمن کارگردان‌های آمریکا کسب کند. اینیاریتو پیش از این با فیلم‌های سینمایی «۲۱ گرم»، «بابل»، «زیبا» و «فضیلت غیرمنتظره جهل» نشان داده که فیلم‌سازی مولف است و ساخته‌های‌اش اثر و امضای خاص و منحصربفرد خودش را دارند.

07

الخاندرو گونسالس اینیاریتو برای ساخت جدیدترین فیلم‌اش بجز لئوناردو دی‌کاپریو سراغ هنرپیشه‌های کاردرست دیگری مثل «تام هاردی»، «ویل پولتر» و «دامنل گیلسون» رفته است. قصه و ماجراهای بازگشته هم در اوایل قرن هجدهم میلادی جریان دارد. در جریان فیلم یک خرس گریزلی غول‌پیکر به گروهی شکارچی حمله می‌کند. یکی از اعضای گروه که «هوگ گلاس» نام دارد و نقش‌اش را دی‌کاپریو بازی می‌کند در اثر حمله‌ی خرس به‌شدت مصدوم می‌شود، اما در نهایت می‌تواند جان سالم به‌در ببرد. بعد از ماجرای تبدیل شدن شکار به شکارچی تعدادی راهزن هم به هوگ حمله کرده و قصد جان‌اش را می‌کنند؛ اما او باز هم می‌تواند زنده از این ماجرا بیرون بیاید. بقیه‌ی فیلم هم به انتقام شخصیت هوگ گلاس از کسانی می‌گذرد که ضربه‌ی سختی به زندگی شخصی او زده‌اند.

اینیاریتو برای رسیدن به اسکار بهترین کارگردان امسال، از سد فیلم‌سازهای بزرگ و کاربلدی گذشته است. شاید مهم‌ترین رقیب اینیاریتو در راه رسیدن به اسکار «جورج میلر»، فیلم‌ساز کهنه‌کار استرالیایی بود که با فیلم سینمایی «مکس دیوانه: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road) همه را تحت تاثیر قرار داده بود. در ادامه می‌توانید لیست کارگردان‌های دیگری که اینیاریتو در راه رسیدن به اسکار با آن‌ها رقابت داشته را مطالعه کنید:

  • Adam McKay‌ برای فیلم The Big Short
  • George Miller برای فیلم Mad Max: Fury Road
  • Lenny Abrahamson برای فیلم Room
  • Tom McCarthy‌ برای فیلم Spotlight
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه