ایکس‌باکس اسکورپیو ۳۹۹ دلار قیمت‌ خواهد داشت

۲۹ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ایکس‌باکس اسکورپیوی شرکت مایکروسافت جدیدترین مدل از کنسول ایکس‌باکس این شرکت است که طبق شنیده‌ها دستگاهی بسیار قدرتمند، حتی قدرتمندتر از PS4 Pro خواهد بود. حال یکی از سوالات کلیدی درباره این کنسول این است که با توجه به سخت‌افزارهای قدرتمند و جدید به کار رفته در آن، چه قیمتی برای فروشش در نظر گرفته خواهد شد؟

براساس تحلیل مایکل پکتر، به نظر می‌رسد باید انتظار قیمت ۳۹۹ دلاری را برای این ایکس باکس جدید، قمیتی معادل با قیمت ایکس باکس وان داشته باشیم. این تحلیل‌گر معتقد است مایکروسافت با قیمت‌گذاری بسیار بالا، خود را از بازار رقابتی حذف نخواهد کرد و از طریق قیمت ۳۹۹ دلاری خود را در چرخه رقابت کنسول‌ها نگه می‌دارد.

در واقع با توجه به اینکه ایکس باکس وان با قیمت اولیه ۴۹۹ دلاری (پیش از کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری‌اش) هم هنوز مخاطبان خاص خود را داشت، انتظار می‌رود ایکس باکس اسکورپیو هم مشتریان پر و پا قرصی داشته باشد.

اگر به یاد بیاورید، مایکروسافت ابتدا ایکس باکس وان را با قیمت ۴۹۹ دلاری روانه بازار کرد؛ این در حالی بود که PS4 در آن زمان قیمتی معادل ۳۹۹ دلار داشت. این موضوع باعث شد PS4 در آغاز معرفی ایکس باکس بتواند سهم قابل‌توجهی از بازار را ازان خود سازد؛ سهمی که بخشی از آن توسط مایکروسافت در ادامه و با کاهش قیمت ۱۰۰ دلاری دوباره به دست آمد. به این شکل باید گفت قیمت ۳۹۹ دلاری برای ایکس باکس جدید چندان هم گران به نظر نمی‌رسد.

طبق گفته‌های مایکل پکتر، قیمت این کنسول در نمایشگاه E3 مشخص خواهد شد و سونی هم احتمالا در واکنش به این قیمت‌گذاری، قیمت PS4 Pro را کاهش داده و به حدود ۲۹۹ یا شاید حتی کمتر از ۲۴۹ دلار برساند.

در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که در آخرین اخبار مطلع شدیم ایکس باکس اسکورپیو حدود ۹ گیگابایت رم را برای اجرای بازی‌ها اختصاص داده و ۳ گیگابایت رم را صرف سیستم عامل خواهد کرد. پیش از این گفته شده بود این تقسیم بندی به ترتیب ۸ به ۴ خواهد بود. در واقع افزایش ۱ گیگابایت رم برای اجرای بازی‌ها می‌تواند در عملکرد این کنسول تاثیر بسزایی داشته باشد.

باید منتظر برگزاری نمایشگاه E3 و روشن شدن اطلاعات دقیق‌تر از این محصول بمانیم.

منبع: Ubergizmo


E3-2017-Ad

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar iman

    فقط باید وایساد که اسکورپیو با این قیمت بیاد تا ps4 proهم قیمتش بیاد پایینو ps4 pro بگیریم : |
    #god_of_war
    #انحصاری
    #بازم_انحصاری

  2. Avatar احسان

    و البته اسم ایشون “مایکل پچر” هست.

  3. Avatar امبرحسین

    ببینید مایکروسافت از نظر معماری الکترونیک در حد و اندازه سونی نیست برای همون با افزایش مشخصات سخت افزاری میخواد یه چیزی شبیه سونی تولید کنه ، بعدا متوجه میشید که تمام هنرش شاید رسیدن به پای سونی باشه و گرنه چطوره که سونی با همون مشخصات بازیا رو ران میکنه؟

    1. Avatar binam

      “ببینید مایکروسافت از نظر معماری الکترونیک در حد و اندازه سونی نیست برای همون با افزایش مشخصات سخت افزاری میخواد یه چیزی شبیه سونی تولید کنه ”
      این جملتو باس با طلا نوشت قاب کرد زد تو تمام درو دیوارایه جهان…البته چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.
      جملت خیلیا رو بیدار میکنه.(از جمله خودمو)
      ممنون ازت دوست عزیز.
      در آخر اینکه گوله ماکرو رو نخورید دوستان.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه