ایکس‌باکس ۳۶۰ ده ساله شد

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

ده سال پیش بود که کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ راهی بازار شد. دومین کنسول بازی شرکت مایکروسافت که توانست تحول بزرگی در دنیای کنسول‌های بازی به وجود بیاورد.

مایکروسافت ایکس‌باکس ۳۶۰ را ده سال پیش راهی بازار کرد.

این کنسول سفید رنگ در تاریخ ۲۲ نوامبر سال ۲۰۰۵ در دو مدل Core و Premium راهی بازار شد که به ترتیب با قیمت ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفتند. با عرضه شدن این کنسول می‌شد بازی‌هایی با کیفیت HD را تجربه کرد و به همین دلیل تلویزیون‌های HD هم با فروش بیشتری مواجه شدند.
مایکروسافت ۱۸ بازی را در کنار عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ راهی بازار کرده که در ادامه می‌توانید لیست آن‌ها را مشاهده کنید:

Amped 3
Call of Duty 2
Condemned: Criminal Origins
FIFA 06: Road to FIFA World Cup
GUN
Kameo: Elements of Power
Madden NFL 06
NBA 2K6
NBA Live 06
Need for Speed: Most Wanted
NHL 2K6
Perfect Dark Zero
Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie
Project Gotham Racing 3
Quake 4
Ridge Racer 6
Tiger Woods PGA Tour 06
Tony Hawk’s American Wasteland

از دیگر ویژگی‌های قابل ملاحظه‌ی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ می‌توان به شبکه‌ی آنلاین آن اشاره کرد. شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو با عرضه‌ی این کنسول رنگ و روی دیگری به خودش گرفت و بیش از پیش مورد توجه بازی‌کننده‌ها قرار گرفت. بازی‌های ارکید در این شبکه با استقبال خوبی مواجه شدند و بازی‌کننده‌ها عنوان‌های مختلفی را به صورت آنلاین در این شبکه تجربه کردند.

البته مدل‌های اولیه‌ی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ با مشکلی به نام سه چراغ قرمز مرگ روبه‌رو شدند. این مشکل به دلیل گرم شدن بیش از اندازه‌ی پردازنده‌های آن به وجود می‌آمد و باعث شد کاربران مختلفی کنسول خودشان را تعویض کنند.

مایکروسافت در چند سال گذشته مدل‌های مختلفی از این کنسول را راهی بازار کرد که از بین آن‌ها می‌توان به مدل Slim و مدل E اشاره کرد. البته همزمان با عرضه‌ی مدل Slim کنترلر کینکت هم عرضه شد. بازی‌کننده‌ها با این کنترلر می‌توانستند بازی‌های مختلف را تنها با حرکت دادن بدن خودشان تجربه کنند. این کنترلر با استقبال زیادی از سوی بازی‌کننده‌ها مواجه شد و در مدت سه ماه به رکورد فروش ۱۸ میلیون دستگاه رسید.

با عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ بازی‌های جدیدی مانند Gears of War، Alan Wake، Crackdown، Dance Central، Halo Wars، Dead Rising،‌Lost Planet، Mass Effect و بسیاری از بازی‌های دیگر برای اولین‌بار روی این دستگاه راهی بازار شدند.

سه مدل مختلف از کنسول ایکس‌باکس 360

سه مدل مختلف از کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰

البته ایکس‌باکس ۳۶۰ در کشور ما هم بسیار محبوب بود. دلیل این محبوبیت هم اجرای بازی‌های کپی روی این کنسول بود و باعث شد بسیاری از بازی‌کننده‌ها این پلتفرم بازی را خریداری کنند. به همین دلیل موفقیت دومین کنسول بازی مایکروسافت در کشور ما بیشتر از سایر پلتفرم‌های بازی مانند پلی‌استیشن۳ و یا Wii بود.

کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ در دنیا هم با استقبال زیادی روبه‌رو شد. این کنسول تا ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۳ به فروش ۸۰ میلیون دستگاه رسید.

داشتن بخش آنلاین قدرتمند و امکان استفاده از این کنسول به عنوان یک دستگاه پخش فایل‌های چندرسانه‌ای و پشتیبانی نرم‌افزاری خوب از این کنسول، باعث شد که ایکس‌باکس ۳۶۰ از دید بسیاری از رسانه‌ها یک محصول تاثیرگذار در صنعت بازی شناخته شود.

در ادامه می‌توانید لیستی از بهترین بازی‌های عرضه شده برای این کنسول را مشاهده کنید:

بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

البته بد نیست نگاهی هم به پرفروش‌ترین عنوان‌های این کنسول بی‌اندازید.

بازی Kinect Adventures با فروش ۲۴ میلیون نسخه
بازی Grand theft Auto V با فروش ۱۷٫۷۹ میلیون نسخه
بازی Halo3 با فروش ۱۴٫۵ میلیون نسخه
بازی Minecraft با فروش ۱۳ میلیون نسخه
بازی Call of Duty: Black Ops با فروش ۱۲ میلیون نسخه
بازی Halo 4 با فروش ۹٫۴۱ میلیون نسخه
بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 با فروش ۷٫۵۶۲ میلیون نسخه
بازی Gears of War با فروش ۵ میلیون نسخه
بازی Gears of War 2 با فروش ۵ میلیون نسخه
بازی Halo Reach با فروش ۴٫۷۹ میلیون نسخه
بازی Batman: Arkham City با فروش ۴٫۶ میلیون نسخه
بازی Grand theft Auto IV با فروش ۴٫۳۶۲ میلیون نسخه
بازی Call of Duty 4: Modern Warfare با فروش ۴٫۲۱۱ میلیون نسخه
بازی Fable II با فروش ۳٫۵ میلیون نسخه
بازی Call of Duty: World at War با فروش ۳٫۵ میلیون نسخه
بازی Gears of War 3 با فروش ۳ میلیون نسخه
بازی Halo 3: ODST با فروش ۳ میلیون نسخه
بازی Kinect Sports با فروش ۳ میلیون نسخه
بازی Battlefiled 3 با فروش ۲٫۷۳ میلیون نسخه
بازی Forza Motorsport 2 با فروش ۲٫۶۷۴ میلیون نسخه

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اگر شما هم از بازی‌کننده‌هایی بودید که ایکس‌باکس ۳۶۰ را داشتید، خاطرات خودتان را از این کنسول برای ما بگویید. شما چه بازی‌هایی را روی این کنسول تجربه کردید و به نظر شما بهترین بازی این دستگاه کدام است؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Kotaku

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar بدون نام

    با سلام چرا این کنسول رو برای فروش ندارید ؟

  2. Avatar مهدی(اذربایجان)

    واو!یادش به خیر یه ۳۶۰ارکید با هارد ۶۰داشتم چه میکرد!ما بیشتر چون دسته جمعی (۳نفر)بودیم هفته ای یه بار پیش هم جمع میشدیم و تا صبحcall of duty بازی میکردیم البته به صورت مولتی پلیر و سه نفره!همدیگه رو تا صبح تکه پاره میکردیم!اون بازیهایی که گزینه مولتی پلیر داشت هم بازی،میکردیم blueیا فوتبال ۳نفره!در یک کلام عالی.الان پسر خالم به خاطر. تجدید خاطره یکی خریده تا به یاد اون دوران باز دور هم بشیم.از این رسانه بهش میگم علی من دونگ نمی زارم داداش!ممنون.

  3. Avatar مهدی 13770105

    توی نسل هفتم ایکس باکس یه خوبی داشت که بازی هاش تا اواخر۲۰۱۷ میاد ولی ps3 تا اواسط۲۰۱۶ کیفیت ps3 بالاتر از ایکس باکس هست و بلوری هست ولی ایکس باکس تنوع بازیهاش بیشتر ه و همچنین هرجا بری بازی ایکس باکس هست ولی ps3 باید بگردی توی کینکت ایکس باکس عالیه خیلی خوب ولی ps3 هم با امکانتاتی که فراهم کرد تونست یه چیزی شبیه به کینت بسازه با کارایه کم تر وبازی هایه کم تر تویه کنترلر ها هردو عالی هستن ولی ولی از نظر زیبایی xbox سرتره ولی بدیش اینه که باتری قلمی میخوره ولی تو دشته مساوی شدن توی کیفیت ساخت کنسولps3 عالیه سه نسل هرسه عالین از نظر کیفیت سونی هیچوقت کم نمی زاره برای اجناس خودش ولی ایکی باکس توی سری های بجز سری e و سری هاش یکم بیکیفیت هستن تو بدنه کنسول زود داغ میکنن من با سری e کار نکردم نمیدونم برای همین الکی نظر ندادم / مزایایه ایکس باکس ۱-تنوع بازی زیاد نسبت به ps3 -کینکت و داشتن بازی های سرگرم کننده و بیشتر نسبت به ps3 – بیشتر بودن بازی های انحصاری-حال نکات منفی – نبود درایو blueray – کیفیت نچندان خوب بدنه نسبت به ps3 – باتری خور بودن دسته باید عوض شود یا دستگاهی خرید برایه شارژ (که بعضی از خریداران ایکس باکس میگفتند درون جعبعه وجود داشته شارژر)-ولی درکل ایکس باکس توی ۳۶۰ خوبه ولی کیفیت بازی های ps3 بیشتز هست تا ایکس باکس . ایکس باکس ۳۶۰ خوب ظاهر شد و ایکس باکس انتخاب خوبیه درکل ولی ps3 هم اتخاب بدی نیست بخاطر این هست که بازی دیگه براش نمیاد ولی برای ایکس باکس میاد یه نکنته بادم رفت بگم توی نسل هفتم باهم رقابت کردن ولی توی نسل هستم ps4 عالی ظاهر شد عالی توی نسل هشتم ps4 جز کینکت ایکس باکس از همه لحاظ بهتر هست و باز های دست دوم میشه اجرا کرد تو ایکس باکس نمیشه وایکس باکس همیه اینترنت میخواد وحسن خوبش اینه که میشه بازی های ۳۶۰ روش اجرا کرد همین ولی در کیفیت full hd سونی سرترهایکس باکس بیشتر بازیهاش hd هستن و کیفیت ساخت ps4 بهتره ببخشید زیاد تایپ کردم /درپنا حق دباشید

  4. Avatar امير ملك محمدى

    با سلام
    خوبه که وقتی محصولی اراىه میشه توسط کسانی باشه که اعتقاد دارن بهترینن و این در مورد مایکروسافت کاملا صدق میکنه،من از سال ٨۶ایکس باکس ٣۶٠ الایت داشتم و در حال حاظر هم ایکس باکس وان دارم ، از همون زمان هم به خاطر کیفیت ساخت عالی و دسته های بسیار خوش دست و همه مواردی که بعد ها بهش اضافه شد تا به امروز انتخاب اول من هست و لازم هست که اضافه کنم مشکل ٣ چراغه شدن از سال ٢٠٠٧ به بعد حل شد و از اون زمان به بعد شما کنسولی را میبینید که با تکنولوژی روز پیش میره بدون هیچ مرزی و میتونید هر چند ساعت بخواهید باهاش بازی کنید بدون هیچ مشکلی در حالی که پلی استیشین۴ در بدو ورود با مشکل داغ شدن و هنگ کردن مواجه شد که این مشکل در حال حاضر هم در دسته های این کنسول وجود داره .
    بهترین بازی انحصاری ایکس باکس ٣۶٠ به نظر من : ALAN WAKE
    و اینکه دلیل خرید ایکس باکس بازی های کپی شده نبوده و الان هم که بازیها اصلی هست و کسانی که ایکس باکس وان خریده اند اینرو ثابت کرده اند واین حرف ها صرفا به خاطر جهت دادن به بازار هست که توسط عاملان فروش زده میشه.
    امیدوارم همیشه شاد شاد باشید با ایکس باکس

  5. Avatar محمد سپاهان

    ما از بچگی تا حالا سونی داشتیمو خواهیم داشت

  6. Avatar میلاد

    اقا من راسشو بگم تا دو هفته پیش اصلا بازی نکرده بودم تا اینکه رفتم یکی کرایه کردمو تا صبح روز بعد ایکس باکسو ترکوندم انقد gta vبازی کردم خخخ

    هیچی دیگ اقده ای شدم رف پی کارش

  7. Avatar کامران

    من خودم ۴ یا ۵ سال پیش ی ایکس باکس آرکید خریدم هنوزم دارمش و بازی های زیادی براش خریدم و تمومشون کردم به نظرم بهترین بازیهاش gta و call od duityبودن.
    البته بازی های زیاد دیگری هم بودن ولی ایکس باکس لایو تو ایران خوب جا نیفتاد و ایکس باکس وان هم چون بیشترش آنلاین بود به درد ایرانی ها نمی خوره.
    باتشکر از مطالب خوبتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه