امکان استریم بازی‌های PS4 روی PC؛ البته غیر رسمی

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

به‌تازگی برنامه‌ای معرفی شده که بازی‌های پلی‌استیشن۴ را روی PC استریم می‌کند.

برنامه‌ی اجرای بازی‌های پلی‌استیشن۴ روی PC که به شکل غیر رسمی عرضه شده، ۱۰ دلار قیمت دارد.

حتما برای‌تان پیش آمده که با پلی‌استیشن۴ مشغول بازی بوده‌اید، اما یکی از اعضای خانواده می‌خواهد برنامه‌ی دیگری را با تلویزیون مشاهده کند. سونی برای اینکه کاربران با چنین مشکلی مواجه نشوند، قابلیت Remote Play را به وجود آورد تا بتوان به وسیله‌ی آن بازی‌های پلی‌استیشن۴ را روی کنسول پلی‌استیشن ویتا یا گوشی‌هایی مانند اکسپریا Z2 و Z3 و تبلت‌های اکسپریا بازی کرد؛ اما اگر پلی‌استیشن ویتا یا گوشی‌های سونی را نداشتید باید چه کار کنید؟ اینجاست که برنامه‌‌ای که به‌شکل غیر رسمی ساخته شده به کمک‌تان می‌آید.

سازنده‌ی این برنامه که Twisted نام دارد، گفته که برنامه‌اش را به شکلی طراحی کرده که کنسول پلی‌استیشن۴ را گول می‌زند و کامپیوتر را به جای دستگاهی که از قابلیت Remote Play پشتیبانی می‌کند، معرفی خواهد کرد.

البته Twisted نرم‌افزار خودش را به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار نداده و گفته برای استفاده از آن باید ۱۰ دلار پرداخت کرد. او در این‌باره گفته:” من به شکل تمام وقت روی این پروژه کار می‌کنم و قصد دارم ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کنم. می‌خواهم این اپلیکیشن را به حالت پایدار در بیاورم تا همه بتوانند بخوبی از آن استفاده کنند. تنها روش برای اینکه بتوانم از این برنامه پشتیبانی کنم، فروش آن است.”
در قابلیت Remote Play به اینترنت نیازی نیست و سیستم‌ها باید به یک شبکه‌ وای-فای متصل باشند تا بتوان بازی‌های کنسول پلی‌استیشن۴ را روی دستگاهی مختلف استریم کرد. این برنامه‌ی جدید‌ روی سیستم‌های ویندوزی کار می‌کند و بازی‌کننده‌هایی که به تلویزیون دسترسی ندارند می‌توانند بازی خودشان را روی کامپیوتر، لپ‌تاپ و یا تبلت‌های ویندوزی ادامه دهند.

باید ببینیم که شرکت سونی در آینده چه واکنشی نسبت به این برنامه‌ی غیر رسمی نشان می‌دهد و آیا برنامه‌ی مخصوص خودش را برای استریم بازی‌های پلی‌استیشن۴ روی کامپیوترهای شخصی عرضه می‌کند یا خیر.
درحال حاضر واکنش کاربران نسبت به این برنامه مثبت نبوده و همه از پولی بودن آن شکایت کرده‌اند و حتی به شرکت سونی هم برای عرضه نکردن چنین قابلیتی به شکل رسمی اعتراض کرده‌اند.
این برنامه در حالی ساخته می‌شود که شرکت مایکروسافت امکان استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان را به شکل رایگان روی کامپیوترهایی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به وجود آورده است.

در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده از برنامه را مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌
منبع: Uber Gizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه