با کامپیوتر ۱۴ سانتی‌متری ایسوس آشنا شوید

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

جدیدترین درایو USB ایسوس با وصل شدن به یک تلویزیون یا مانیتور سازگار به یک کامپیوتر شخصی تمام-عیار تبدیل می‌شود که ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کند.

شرکت ایسوس در جریان کنفرانس‌اش در نمایشگاه الکترونیکی IFA 2015 از یک درایو USB رونمایی کرد که یک کامپیوتر کامل به همراه ویندوز ۱۰ است.

درواقع درایو VivoStick ایسوس پاسخ این شرکت به Compute Stick اینتل قلمداد می‌شود. این وسیله‌ی کوچک یک کامپیوتر شخصی است که شما می‌توانید در جیب‌تان با خود حمل کنید. در طراحی این درایو کوچک VivoStick از یک رم ۲ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دو درگاه USB و یک جک هدفون استفاده شده است. ایسوس به نحوی توانست این قطعات را در طراحی این محصول‌اش جای دهد. این درایو به یک پردازنده‌ی Cherry Tail اینتل مجهز بوده و از پردازنده‌ی گرافیکی اینتل استفاده می‌کند. بنابراین، VivoStick قطعا نمی‌تواند با دستگاه‌های ویندوزی رده‌بالای امروزی رقابت کند.

اما در هر صورت این محصول ایسوس چیزی بیش از یک USB صرف است که فایل‌ها را با آن جابه‌جا می‌کنید. این دستگاه واقعا یک کامپیوتر شخصی است؛ مشروط به این که یک صفحه‌کلید و موس هم با خود به همراه داشته باشید. این کامپیوتر ۷۰ گرم وزن داشته، ابعاد آن ۱۳۸ در ۳۴ در ۱۵ میلی‌متر است و قیمتی معادل ۱۲۹ دلار دارد. همچنین از نسخه‌ی ۴.۰ بلوتوث و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند. با این حساب قیمت و مشخصات فنی این دستگاه مشخص است، اما ایسوس از زمان عرضه‌ی آن چیزی نگفته است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    ایرانم موجوده؟

    1. Avatar میثم

      دوست عزیز هنوز زمان عرضه در جهان مشخص نیست !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه