بدون برنامه، گوشی نمی‌فروشیم!

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چند روز پیش مطلب جالبی خواندم درباره‌ی این‌که یکی از فروشنده‌های موبایل، مبلغ زیادی بابت اضافه کردن «روغن محافظ صفحه» از مشتری گرفته و ظاهرا کار به شکایت کشیده. حالا این‌که «روغن محافظ نمایشگر» چیست و دقیقا چطور از نمایشگر گوشی محافظت می‌کند، خودش بحث مفصلی است؛ اما آن‌چه واضح است، هنرمندی دوستان موبایل فروش در بازارها و بازارچه‌های معروف، تمامی ندارد. اخیرا هم تکنیک جدیدی مد شده که به مشتری گفته می‌شود، “گوشی آکبند شما سیستم‌عامل ندارد(!) و نمی‌توانید از آن استفاده کنید.” بنابراین باید هزینه‌ای برای نصب سیستم‌عامل (که پروسه‌ای چند ده دقیقه‌ای است) هم پرداخت کنید.

تکنیک‌های نخ‌نمای گذشته، مثل فعال کردن سیم کارت و بلوتوث، دیگر جواب نمی‌دهند.

احتمالا همه‌ی این‌ها به‌خاطر این است که تکنیک‌های نخ‌نمای گذشته، مثل فعال کردن سیم کارت و بلوتوث، دیگر جواب نمی‌دهند. تکنیک نصب برنامه هم کمی پیشرفت کرده و انتخاب‌های متنوعی پیش روی مشتری قرار می‌گیرد؛ مثل بسته‌های ۲۰، ۵۰ و حتی ۱۰۰ هزار تومانی که البته اکثرشان، نسخه‌های کرک شده و منسوخ اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی هستند که حتی تعدادی‌شان، اجرا هم نمی‌شوند.

اما در این میان هیجان‌انگیزترین مورد، فروش گوشی تنها در شرایط خاص است. برای مثال، برخی از فروشنده‌های عزیز، در صورتی که هنگام خرید گوشی، هزینه‌ی اضافه‌ی نصب برنامه یا سرویس‌های مربوط به خرید لوازم جانبی را نپردازید، از فروش گوشی به شما امنتناع می‌کنند. معمولا هم دلیل این کار را کم بودن سود فروش خود گوشی‌ها می‌دانند. درست مثل همان جمله‌ی کلاسیکی که قدیمی‌ترها حتما آن را شنیده‌اند: «بدون ساندویچ، نوشابه نمی‌فروشیم!»

No_App_No_Phone_01

تکنیک‌های زیادی وجود دارد که فروشندگان بتوانند حداکثر سود را از مشتریان ناآگاه به دست بیاورند. در نهایت هم کاربر تصور می‌کند گوشی‌ای خریده‌ که تمام امکانات‌اش «فعال» است و تعداد زیادی برنامه و بازی و احتمالا یک محافظ جادویی هم دارد. در حالی که می‌توانست این مبلغ اضافی را (که معمولا کم هم نیست) برای خرید گوشی بهتری صرف کند.

اینجا دقیقا همان جایی است که خرید مدرن می‌تواند به کمک کاربرانی که به روش سنتی خرید می‌کنند، بیاید.

اینجا دقیقا همان جایی است که خرید مدرن می‌تواند به کمک کاربرانی که به روش سنتی خرید می‌کنند، بیاید. به‌شکل خاص درباره‌ی فروشگاه آن‌لاین دیجی‌کالا صحبت نمی‌کنم؛ به هر روشی که بتوان شخص فروشنده‌ی چرب زبان را از این معادله حذف کرد، احتمال پرداخت هزینه‌های اضافی هم کم می‌شود. فروشگاه‌های اینترنتی دقیقا با همین هدف آمده‌اند و در حال رشد هستند. حذف هزینه‌های اضافی این چنینی به واسطه‌ی اینترنتی شدن پروسه‌ی خرید، نه تنها حق انتخاب‌های بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، بلکه جلوی ترویج یک سری حیله‌های بازرگانی را هم می‌گیرد.

شما چطور؟ خرید سنتی گوشی موبایل را ترجیح می‌دهید یا ‌فرم اینترنتی و جدید آن را؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷۰ دیدگاه
  1. Avatar hupload

    ممنون از منم فقط خرید اینترنتی رو ترجیح میدم

  2. Avatar مهدی خدامرادی فیروز

    اگر هم قصد خرید اینترنتی ندارید فقط خرید از فروشگاه های معتبر در هر حوضه ای.

  3. Avatar چرخ خیاطی

    منکه واقعا از دیجی کالا راضیم همیشه هرچی خریدم عالی بوده

  4. Avatar سیاوش

    به نظرم با وجود سایت معتبر و امتحان پس داده ای مانند دیجی کالا دیگه هیچ دلیلی واسه خرید حضوری وجود نداره!!من که معتادش شدم و به جز ساپلیمنت بدنسازی،سایر اقلام رو از اینجا تهیه میکنم…خخخخ!!که ای کاش اون رو هم داشت که با خیال راحت خرید میکردیم.
    تنها مشکلی که دیجی داره اینه که وقتی به خرید کردن ازش عادت میکنی،دیگه نمی تونی از جای دیگه خرید کنی!خخخخ

  5. Avatar محسن

    با تمام احترامی که به مجموعه دیجیکالا قائل هستم و خواهم بود ، ولی آقای حشمتی نباید فراموش کنیم که اگر منظور از ” فروش اینترنتی گوشی ” روش جاری در کشور و با استاندارد های فعلی هست باید عرض کنم که خیلی از فروشندگان اینترنتی که حتی سایتشون مزین به e-namad هم شده از یکسری تکنیک های سودجویانه ویژه خودشون استفاده میکنن که باعث پشیمانی سخت مشتری و بخشیدن عطای خرید اینترنتی به لقای اون میشه! ضمن این که با حرف های شما در مورد فروشندگان داخل بازار ها کاملا موافقم.متاسفانه بعضا خودم شاهد بودم که مثلا در مورد آیفون به شکل مضحکی اطلاعات و شایعه های بی پایه و اساسی رو به خورد مشتری ها میدن که حتی خود شخص “تیم کوک” هم از اون ها خبر نداره !

  6. Avatar سعید

    خیلی بی انصافیه که شما برای اینکه مشتری رو تشویق به خرید اینترنتی بکنید شروع کنید به ترویج بی اعتمادی مردم نسبت به فروشنده ها همونطوری که ما فروشنده داریم که از این روشهای که شما گفتید استفاده میکنه بسیاری فروشگاهها اینترنتی از روشهای به مراتب بدتر استفاده میکنن که فقط وقتی متوجه میشی که محصول مورد نظر دستت برسه و اون زمانه که تازه میفهمی چه کلاهی سرت رفته

    1. Avatar بابک

      از دیجی کالا بخر که همچین چیزی تجربه نکنی چون اینی که می گی کاملا درسته

  7. Avatar پوریا

    خیلی بجا بود…
    من چند سال پیش از همین پاساژ علاالدین یه گوشی HTC Wildfire s خریدم که طرف گفت این الان هیچی بجز یه سیستم عامل ساده روش نیست و اگه بسته های نرم افزاری روش نصب نکنی به هیچ دردت نمیخوره و مثل یه گوشی ساده س فقط! بسته هاشم اگه اشتباه نکنم ۳۰تومنی و ۵۰ تومنی و ۷۰ تومنی بود که من وسطی رو انتخاب کردم! الان که یادش می افتم فقط یه فایل منیجر ساده نصب کرده بود!
    یه سری هم یکی از دوستانم یه Xperia خرید که طرف ۹۰ تومن به خاطر محافظ صفحه نمایش از این بنده خدا گرفته بود! تازی گوشیشم تقریبا دو هفته بعد کاملا از کار افتاد!
    خرید آنلاین از وبسایت های معتبری مثل دیجی کالا کاملا عاقلانه س

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه