نقد و بررسی LG V10 در دیجی‌کالا مگ

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

مثل سایر شرکت‌ها، ال‌جی هم می‌خواهد محصولی برای به رخ کشیدن داشته باشد. محصولی که بتواند خود را در بین رقبا نشان دهد و به‌نوعی میراثی باشد که بعد‌ها ال‌جی بتواند به آن افتخار کند. از طرفی سری کم‌فروش «فلکس» (Flex) آن‌طور که بایدوشاید نظر خریداران را جلب نکرد، در نتیجه ال‌جی برای مشکل‌پسندان و کسانی که به گوشی‌های خاص نیاز دارند، برنامه‌ی دیگری ترتیب داد. تولید گوشی V10 ثابت کرد ال‌جی سعی دارد گوشی‌های سری فلکس را با خانواده‌ی بهتری، جایگزین کند. بدنه‌ی مقاوم در برابر خراش، نمایشگری بزرگ همراه با نمایشگر دوم کوچک‌، دوربین‌های سلفی دوگانه و سخت‌افزاری قدرتمند، از ویژگی‌های جذاب V10 هستند. با دیجی‌کالا مگ، در نقد و بررسی ال‌جی V10 همراه شوید.

طراحی و ساخت

حتما هنگام در دست گرفتن V10، وزن تقریبا ۲۰۰ گرمی‌اش توجه‌تان را جلب خواهد کرد. این وزن زیاد به خاطر شاسی اصلی تمام فلزی V10 است که تمام قطعات اصلی گوشی رویش قرار داده شده‌اند. این شاسی که از لبه‌های چپ و راست گوشی بیرون زده، علاوه بر مقاومت بالا، زیبایی چشم‌نوازی هم به V10 بخشیده است.

از طرفی، نمایشگر V10 هم با استفاده از دولایه محافظ گوریلا گلس ۴، مقاومت بالایی در برابر شکستن، خرد شدن و خراش دارد. جنس قاب پشتی هم از نوعی پوشش لاستیکی ساخته‌شده است. این پوشش چسبندگی مناسبی دارد، بنابراین خیالتان از سرخوردن گوشی هم راحت خواهد بود. دوربین اصلی V10 هم درون حلقه‌ای قرار دارد تا لنزش از تماس با سطوح خارجی دور باشد و در نتیجه از خراش‌های احتمالی محفوظ بماند.

LG_V10_Review_06

خبری از نشانگر LED برای اعلان‌ها نیست، در عوض نمایشگری کوچکی برای نمایش اعلان‌ها در نظر گرفته شده که همیشه روشن است و باعث می‌شود هیچ‌وقت اعلانی را از دست ندهید. این نمایشگر تقریبا ۷۵ درصد از بالای نمایشگر اصلی گوشی را پوشانده و در کنارش دو دوربین سلفی قرار داده شده‌اند. ال‌جی حسگر اثرانگشت را روی کلید روشن/خاموش قرار داده تا امنیت بیشتر برای اطلاعات شخصی کاربرانش را هم به لیست قابلیت‌های V10 اضافه کرده باشد.

طراحی کلی گوشی کم‌نقص و زیبا به‌نظر می‌رسد و وزن زیاد و ابعاد بزرگش را می‌تواند جزو تنها ایرادات طراحی V10 دانست.

صفحه‌نمایش

به‌نظر شما چند نمایشگر برای یک گوشی نیاز است؟ شاید شما هم با ما موافق باشید که یک نمایشگر بزرگ با تراکم پیکسلی مناسب برای گوشی کافی باشد. اما ال‌جی چنین نظری ندارد و برای V10اش دو نمایشگر در نظر گرفته است. یکی ۵٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ که می‌تواند تراکم ۵۱۵ پیکسل بر اینچ را به نمایش درآورد و نمایشگر دوم که همیشه روشن است. این نمایشگر عملکردی هوشمندانه دارد و زمانی که گوشی توی جیب یا کیف‌تان باشد، خاموش می‌شود.

LG_V10_Review_03

این نمایشگر ۲٫۱ اینچی است و رزولوشن ۱۰۴۰ در ۱۶۰ پیکسل دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هنگامی‌که نمایشگر اصلی خاموش است، این نمایشگر می‌توان اعلان‌ها، ساعت، میزان شارژ باتری و وضعیت آب‌وهوا را به شما اعلام کند. همچنین هنگام روشن بودن نمایشگر اصلی هم می‌توانید یکسری میان‌بر برای برنامه‌ها یا یک متن پیش‌فرض را روی آن به نمایش درآوردید. در بعضی از برنامه‌های پیش‌فرض مثل دوربین هم کلید‌های کنترلی روی این نمایشگر به نمایش گذاشته می‌شوند که دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد. این نمایشگر کوچک، عملکردی جدا از نمایشگر اصلی دارد. اگرچه اگر زیاد دقت نکنید، کاملا با نمایشگر اصلی، یکپارچه به نظر می‌رسد.

در بخش تنظیمات نمایشگر، بخشی مخصوص برای نمایشگر دوم وجود دارد. در این تنظیمات می‌توانید در دو حالت خاموش یا روشن بودن نمایشگر اصلی، محتویات نمایش داده شده در نمایشگر دوم را کنترل کنید. برای زمانی که نمایشگر اصلی خاموش است می‌توانید از زمان و تاریخ یا یک متن دلخواه استفاده کنید. برای زمانی که نمایشگر اصلی روشن است هم می‌توان امکان نمایش متن دلخواه، میان‌بر برنامه‌ها، آخرین برنامه‌های اجرا شده، پخش‌کننده‌ی موسیقی، مخاطبان و برنامه‌های روزانه‌تان را فعال کنید.

LG_V10_Review_04

نمایشگر اصلی هم آن‌قدر خوب و باکیفیت ساخته‌شده که جای هیچ‌گونه انتقادی را باقی نمی‌گذارد. پنل از نوع LCD با فناوری Quantum Display که با دولایه از محافظ‌های گوریلا گلس نسخه‌ی چهارم پوشانده شده است.

دوربین

ال‌جی در مورد تعداد دوربین‌ها هم زیاد با کاربران هم‌نظر نیست. به همین خاطر در V10 از سه دوربین استفاده کرده است. دو دوربین روی قاب جلویی در کنار هم به‌عنوان دوربین‌های سلفی و یک دوربین با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی روی قاب پشتی قرار گرفته‌اند.

دوربین‌های جلو، عملکردی جالب دارند. یکی از این دوربین‌ها عکس‌های سلفی عریض ۱۲۰ درجه ثبت می‌کند و دوربین دیگر هم می‌تواند تصاویر سلفی با عرض ۸۰ درجه ثبت ‌کند. این دو لنز، دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارند. این دو دوربین بسته به انتخاب کاربر هنگام ثبت تصویر سلفی، قابل‌تغییر هستند.

LG_V10_Review_08

دوربین اصلی هم دقیقا همان حسگر و مشخصاتی را دارد که در G4 شاهدش بودیم. این دوربین، حسگر IMX234 سونی با سایز یک بر روی ۲٫۶ اینچ در کنار لنزی با دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 دارد. این لنز «لرزش‌گیر اپتیکال تصویر ۲» (OIS 2.0) دارد، بدین معنی که دوربین در سه جهت محور می‌تواند لرزش دست شما هنگام عکاسی کاهش دهد. همچنین دوربین V10 از یک سخت‌افزار مخصوص به نام «سنسور طیف نور» (Color Spectrum Sensor) بهره می‌برد که وظیفه‌‌اش تشخیص نور محیط است و ایجاد تعادل را در رنگ سفید به عهده دارد.

LG_V10_Review_07

رابط کاربری دوربین هم در مقایسه با G4 تغییرات زیادی نداشته اما حضور سه دوربین و نمایشگر دوم آن را دست‌خوش تغییراتی کرده است. آیکون‌های انتخاب حالت‌های عکاسی و فیلم‌برداری اصلی به نمایشگر دوم انتقال پیدا کرده‌اند. علاوه بر حالت‌های «ساده» (Simple) و «دستی» (Manual)، حالت‌های جدید «نمایش چندگانه» (Multi-view) که می‌تواند تصویر هر سه دوربین را هم‌زمان باهم نمایش دهد و «فیلم‌برداری دستی» (Manual Video) که تمام متغیرهای لازم برای اعمال تغییرات در حالت فیلم‌برداری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اضافه شده‌اند. همچنین لرزشگیر دست در حالت فیلم‌برداری از بین STEADY Shot و OIS قابل انتخاب است. یکی از موارد دیگری که کنترل آن جالب به‌نظر می‌رسد، امکان کنترل بیت‌ریت در هنگام فیلم‌برداری است که کمتر در بین گوشی‌های امروزی دیده می‌شود. همچنین امکان تغییر فوکوس، تراز سفیدی، میزان ISO و همچنین میزان باز بودن شاتر در حین فیلم‌برداری هم وجود دارد.

عملکرد سخت‌افزاری و باتری

برخلاف HTC و سونی، ال‌جی اعتقادی به ریسک برای استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 810 ندارد و برای V10 از همان سخت‌افزار G4 استفاده کرده است. تنها تفاوت را می‌توان در مقدار رم استفاده شده دانست که از سه گیگابایت به چهار گیگابایت افزایش یافته است.

LG_V10_Review_05

البته ناگفته نماند در حال حاضر هیچ‌ عملیاتی وجود ندارد که نتوانید با تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۰۸ تولیدشده انجام دهید. این تراشه‌ی ۶۴ بیتی دو پردازنده‌ی مرکزی‌ ۴ و ۲ هسته‌ای دارد. همچنان پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۱۸ هم این دو پردازنده را همراهی می‌کند تا هنگام بازی هم تفاوتی در مقایسه با گوشی‌های قدرتمند‌تر مثل گلکسی S6 یا حتی One M9 احساس نشود.

گوشی V10 با این شش ‌هسته‌ی پردازنده توانست نمره‌ی خوب ۴۹۰۰۰ را در آزمون AnTuTu کسب کند. این نمره کمی بالاتر از چیزی بود که قبل‌تر در G4 شاهدش بودیم. اما در آزمون پردازنده‌ی گرافیکی ماجرا کمی متفاوت بود؛ این گوشی تنها توانست نرخ ۳۲ فریم بر ثانیه را ارائه کند که کمی دور از انتظار بود. همچنین در حالات مختلف این تراشه فقط ۳۶ درجه گرم شد که رضایت‌بخش است.

ال‌جی در این گوشی هم ترجیح داده قاب پشتی را قابل باز شدن بسازد. زیر این قاب، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی لیتیوم-یونی V10 قرار دارد. نمایشگر‌های گوشی مصرف بالایی دارند و باتری‌اش را بسیار سریع‌تر از چیزی بایدوشاید به اتمام می‌رسانند. همچنین هنوز امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی microSD در گوشی‌های ال‌جی وجود دارد. در V10 هم می‌توانید حافظه‌ی ۳۲ گیگابایتی تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر افزایش دهید.

LG_V10_Review_02

برخلاف G4 این گوشی فقط از یک سیم‌کارت در شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

خرید گوشی که بدنه‌ی مقاوم در برابر ضربه و عوامل طبیعی برای افرادی که با مشاغل سخت ‌سر‌و‌کار دارند، یک امتیاز محسوب می‌شود. از طرفی اگر قصد مقایسه با گوشی‌های دیگر را داشته باشیم، به جرات می‌توان گفت ازلحاظ بدنه فقط گوشی‌های سری S کاترپیلار، برتری محسوسی بر V10 دارند. البته کاترپیلار S40 و S50 ازلحاظ سخت‌افزار در مقایسه با V10 حرفی برای گفتن ندارند. ال‌جی V10 با بدنه‌ی مقاوم و سخت‌افزاری مشابه G4 در این بازه‌ی قیمتی انتخاب کاملا مناسب به‌نظر می‌رسد.

LG_V10_Review_01

برای خرید اینترنتی ال جی V10 بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Buy_in_Digikala

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳۰ دیدگاه
  1. Avatar یوسف

    سلام
    به نظر بنده وضوح تصویر سامسونگ بهتره اخه عکسش رو با note مقایسه کردیم البته فکر کنم بخاطر صفحه نمایش سامسونگ بوده باشه

    1. Avatar علی اسم زاده

      شما عکسش رو مقایسه میکنی
      به نظر من که هر دو گوشی رو دارم صفحه نمایش v10 بهتره
      اما هر کدوم رو به خاطر امکانات متفاوتشون دوست دارم
      مثلا v10 بهترین گوشی برای کسایی هست که از شبکه های اجتماعی استفاده میکنن
      اما نوت برای افرادی که گاها یادداشت برداری میکنن مناسبه ( اما به نظر من spen سامسونگ هنوز به تکامل نرسیده و دقت رو باید بالا ببره )

      من عاشق گوشی هستم و هر سال پرچم دار های برند های مختلف رو میخرم به غیر از سونی چون از وقتی که کلمه اریکسون رو حذف کرده دیگه گوشی مورد علاقه من نیست
      سونی اریکسون گوشی های عالی میساخت و جسور بود و گاهی تو ساخت گوشی ها ریسک نو آوری رو به جون میخرید مثل p990 که یه گوشی عجیب بود
      اما از نوکیا هم با گوشی های لومیا خوشم میومد(مخصوصا لومیا ۱۵۲۰ که مدتی داشتم ) اما مدتی هست که با انتقال به شرکت میکروسافت چندان باب طبع من نیست و به نظر کیفیت پایین اومده البته باز هم خوبه

  2. Avatar Alireza

    سلام من بین جی ۴ و وی ۱۰ نوت ۵ موندم لطفا راهنمایی کنید کدومو بخرم دوربینم برام مهمه .

  3. Avatar محمد

    من این گوشی را دو روزه گرفتم همه چیزش خیلی عالیه فقط مشکل داغ شدن گوشی را دارم یک برنامه چراغ قوه روی ان نصب کردم دیشب از چراغ قوه اش استفاده کردم و پس از خاموش کردنش یادم رفت از منو چراغ قوه خارج شوم چون فکر می کردم خودش به طور اتوماتیک این کار را انجام می دهد بعد از دو ساعت که از کیف کمریم در اوردمش عین کوره داغ بود نمی دانم گوشی من مشکل دارد یا این برند

  4. Avatar علی

    کامنت من بیشتر برای مهندس عبادی است
    من v10 دارم اما هم خیلی داغ میکنه حتی تو مصارف عادی هم خ زود باطری تموم میکنه میخوام بدونم گوشیم مشکل داره یا نرماله

    1. Avatar علی اسم زاده

      مشکل از شارژر هست
      چون باتری های لیتیوم یونی اگر با شارژر های پرقدرت و به صورت سریع شارژ بشن به سرعت شارژشون تموم میشه
      سعی کنید یه شارژر معمولی برای گوشیتون تهیه کنید چون شارژر فابریک برای شارژ سریع هست

  5. Avatar ذاکری

    آقای عبادی عزیز ، سنسور دوربین v10 و g4 سونی نیست !! بلکه ساخت LG INNOTEK می باشد . خواهش می کنم در نقد و بررسی دقت بیشتری به خرج دهید . ممنون

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه