نقد و بررسی ویدیویی سونی اکسپریا C5 الترا در دیجی‌کالا

۱۶ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نقش بستن برند تجاری «سونی» روی قاب گوشی‌های همراه، تضمین‌کننده‌ی کیفیت مناسب این محصولات است. شرکت سونی در تولید گوشی‌های موبایل، سیاست‌های خاصی را دنبال می‌کند. یکی از این سیاست‌ها، تولید چندین سری گوشی با نام‌‌گذاری‌های مختلف برای کاربران با سلیقه‌های متفاوت است.

سری C معمولا به دوربین‌های سلفی باکیفیتی مجهزند. بعد از تولید سه نسل موفق از این سری، نام‌گذاری گوشی چهارم با پسوند «الترا» همراه شد. مدل «اکسپریا C5 الترا» با بزرگ‌ترین نمایشگری که تاکنون در این سری شاهدش بودیم، معرفی شد. سونی نمایشگری شش اینچی را با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، برای این گوشی در نظر گرفته است. این گوشی ۱۸۷ گرم وزن دارد اما برخلاف بسیاری از گوشی های تولیدی سونی، در برابر آب یا گرد و خاک مقاوم نیست. سونی در C5 الترا از تراشه‌ی میان‌رده‌ی شرکت مدیاتک مدل MT6752 استفاده کرده است. در این تراشه، پردازنده‌ا‌ی هشت هسته‌ای با معماری Cortex-A53 با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین دو گیگابایت رم هم روی این تراشه وجود دارد. C5 الترا به تمامی امکانات ارتباطی از جمله Wi-Fi، NFC، بلوتوث و رادیو مجهز شده است. همچنین این گوشی تک سیم‌کارته، از شبکه‌ی ۴G پشتیبانی می‌کند.

سونی در چهارمین عکاس سلفی‌اش، دو دوربین با سنسور‌های ۱۳ مگاپیکسلی یکسان برای دوربین اصلی و سلفی استفاده کرده است. هر دو دوربین از امکاناتی نظیر فوکوس اتوماتیک، امکان فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فلش LED بهره‌مند هستند. C5 الترا به اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی ۵.۰ مجهز شده. البته در کنار این سیستم‌عامل، از رابط کاربری خوش‌رنگ‌ولعاب سونی هم استفاده شده است. برای این گوشی بزرگ، باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۲۹۳۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته شده که قابل تعویض نیست. این گوشی در سه رنگ سبزآبی، سفید و مشکی معرفی شده است.

با دیجی‌کالا مگ در ویدیوی نقد و بررسی سونی اکسپریا C5 Ultra همراه شوید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. حمید

    سلام
    لطفا نقد و بررسی متنی رو هم تهیه کنید و لطفا فقط تبلت و گوشی نقد نکنید و لب تاپ هم نقد کنید.
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه