فیسبوک برنامه‌ای برای پخش ویدیوهای واقعیت مجازی می‌سازد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت فیسبوک در چند سال گذشته، فعالیت‌های خودش را در زمینه تکنولوژی‌های واقعیت مجازی بسیار گسترش داده است. این شرکت با خرید Oculus VR در سال گذشته نشان داد که می‌خواهد فعالیت‌های مختلفی را در این زمینه انجام دهد.

فیسبوک در حال ساخت برنامه‌ای برای پلتفرم‌های موبایل است که می‌توان به وسیله آن ویدیوهایی که به صورت ۳۶۰ درجه ضبط شده‌اند را مشاهده کرد.

 

به تازگی خبرهای جدیدی درباره سایر پروژه‌های واقعیت مجازی فیسبوک منتشر شده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی Wall Street Journal شرکت فیسبوک در حال ساخت نرم‌افزاری برای موبایل است که می‌توان در آن ویدیوهای واقعیت مجازی مشاهده کرد. ویدیوهایی که به صورت ۳۶۰ درجه و با چند دوربین مختلف ضبط شده‌اند.
این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند تمام قسمت‌های این ویدیوها را مشاهده کنند. به نظر می‌رسد که فیسبوک کار ساخت این نرم‌افزار را به تازگی شروع کرده و قرار است آن را برای سیستم‌های اندروید و iOS عرضه کند.
تا این لحظه اطلاعات زیادی درباره این برنامه منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد که در سایت فیسبوک هم قرار است امکان ارسال ویدیوهای ۳۶۰ درجه فراهم شود. ویدیوهایی که باعث می‌شوند فیسبوک به پلتفرمی برای ویدیوهای واقعیت مجازی و ویدیوهای ۳۶۰ درجه تبدیل شود. همچنین این شرکت قصد دارد هدست Oculus را سال آینده به شکل عمومی به فروش برساند و به همین دلیل احتمال دارد که مضامین بیشتری برای این دوربین به وجود بیایند.

facebookvr-app-1

فیسبوک با ساخت این برنامه می‌تواند به رقیب تازه‌ای برای یوتوب تبدیل شود، چرا که یوتوب به تازگی امکان آپلود ویدیوهای ۳۶۰ درجه را به وجود آورده است. حتی گوگل Cardboardهایی را برای تماشای این ویدیوها ساخته است.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه