بوتاس با مرسدس برای اولین بار قهرمان فرمول یک شد

۵ بهمن ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

چهارمین مرحله فصل جاری رقابت‌های فرمول یک در روسیه برگزار شد. در این گرندپری، والتری بوتاس از تیم مرسدس‌ توانست اولین قهرمانی خود را کسب کند. سباستین فتل و کیمی رایکنن از تیم فراری به ترتیب در مقام‌های دوم و سوم جای گرفتند.

در ادامه می‌توانید جدول رده‌بندی گرندپری روسیه را ببینید:

بوتاس با ثبت زمان ۱:۲۸:۰۸:۷۴۳ (یک ساعت و ۲۸ دقیقه و ۸ ثانیه و ۷۴۳ هزارم ثانیه) در جایگاه اول ایستاد. دو قرمز پوش تیم فراری یعنی فتل و رایکنن هم به ترتیب با اختلاف زمانی‌ ۰.۶۱۷ و ۱۱ ثانیه، مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند. لوییس همیلتون، راننده مرسدس‌ با اختلاف زمانی زیاد ۳۶.۳۲۰ ثانیه، در جایگاه چهارم مسابقه دیروز قرار گرفت. با توجه به نتایج بدست آمده در مرحله تعیین خط، سباستین فتل، کیمی رایکنن و والتری بوتاس در موقعیت‌های اول تا سوم استارت مسابقه جای‌گیری کردند.

فرمول یک در حساب رسمی اینستاگرامش، پستی در خصوص قهرمانی بوتاس منتشر کرد. این عکس، بوتاس را درحالی‌که جام قهرمانی گرندپری روسیه را بالای سر خود برده نشان می‌دهد. در متن این پست نوشته شده: “این ۴۷مین بار است که راننده‌ای فنلاندی موفق به کسب قهرمانی فرمول یک می‌شود.”

این ۴۷مین بار است که راننده‌ای فنلاندی موفق به کسب قهرمانی فرمول یک می‌شود.

در این مسابقه، کیمی رایکنن از تیم فراری توانست سریع‌ترین دور مسابقه را به خود اختصاص دهد. او ظرف ۱:۳۶.۸۴۴ (یک دقیقه و ۳۶ ثانیه و ۸۴۴ هزارم ثانیه) با میانگین سرعت ۲۱۷.۳۸۸ کیلومتر بر ساعت دور چهل و نهم مسابقه را در پیست سوچی روسیه زد.

در این مسابقه شاهد رقابتی جدی میان چهار راننده از تیم‌های مرسدس‌ و فراری بودیم؛ گویا این گرندپری رسما برای رقابت این چهار تن برگزار شده بود! بجز جذابیت رقابت دو تیم پیش‌رو، شاهد برخوردهای زیادی میان خودروهای فرمول یک بودیم و راننده‌های تیم‌های مختلفی مجبور به ترک این رقابت شدند.

خودرو فرناندو آلونسو، پیش از شروع مسابقه مشکلی جدی پیدا کرد. این مشکل باعث شد تا مسابقه شروع نشده، آلونسو مجبور به خداحافظی تلخ از صحنه رقابت شود. به نظر می‌رسد، تا وقتی که تیم مک‌لارن، تجهیزات و موتور خود را از شرکت هوندا تهیه می‌کند، باید شاهد شکست‌های متمادی برای این تیم باشیم. مک‌لارن تیمی بود که در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ میلادی، توانسته بود ۹ بار قهرمان فرمول یک شود.

لنس‌ استرول، راننده تیم ویلیامز پس از برخورد با نیکو هالکنبرگ (Nico Hulkenberg)، راننده تیم رنو، اسپین شد. اگرچه این اسپین باعث حذف استرول نشد اما موجب شد تا این راننده کانادایی زمان زیادی را از دست بدهد. هالکنبرگ و لنس استرول در پایان این مسابقه، به ترتیب در مقام‌های هشتم و یازدهم قرار گرفتند. رومین گروژان، راننده تیم هاس و ژولیان پالمر از تیم رنو، با برخورد شدیدی که با هم در پیست مسابقه داشتند، مجبور به ترک این رقابت شدند. این برخورد باعث شد تا خودرو Safety Car حضور پیدا کند و خودروها برای سه دور آرام حرکت کنند. ترمزهای خودرو دنیل ریکاردو، راننده تیم ردبول، در مسابقه مشکل پیدا کرد. این مشکل در نهایت باعث شد تا دنیل از این رقابت کناره‌گیری کند. در این کلیپ کوتاه می‌توانید بخش‌هایی هیجان‌انگیز از این رقابت را ببینید.

منبع: F1
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه