تارانتینو می‌گوید The Hateful Eight در ابتدا، دنباله‌ی جنگو بود

۳۰ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تارانتینو

تارانتینو در جریان یک مصاحبه در یکی از کانال‌های یوتیوب گفت که جنگو در میان آن هشت شخصیت نفرت‌انگیز هیچ جایگاهی نداشت.

“من به جایی رسیدم که فهمیدم مشکل این داستان کجا بود. مشکل آن جنگو بود.”

در صنعت فیلم سینمایی هالیوود هیچ‌کس به اندازه‌ی «کوئنتین تارانتینو» (Quentin Tarantino) غیر قابل پیش‌بینی نیست. او کسی است که می‌تواند به قصد نوشتن یک رمان، شروع به ساختن یک فیلم کاملا متفاوت کند.

در واقع براساس ScreenCrush، جدیدترین پروژه‌ی او دقیقا به همین شکل ساخته شد. تارانتینو اخیرا در یک مصاحبه در یکی از کانال‌های یوتیوب اعلام کرد که می‌خواست داستان «جنگو» (Django) را ادامه دهد، اما داستان او را در میان شخصیت‌هایی نوشته بود که هیچ تناسبی با یک شخصیت قهرمانی نداشتند. این کارگردان گفت: “من به جایی رسیدم که فهمیدم مشکل این داستان کجا بود. مشکل آن جنگو بود. او نباید در این داستان باشد. چون در میان آن هشت شخصیت نباید یک شخصیت اخلاقی وجود داشته باشد.”

در نهایت، تارانتینو این شخصیت را با شخصیتی به نام «مارکیس وارن» (Marquis Warren) با بازی «ساموئل ال. جکسون» (Samuel L. Jackson) عوض کرد؛ و اینگونه بود که «هشت نفرت‌انگیز» The Hateful Eight به وجود آمد. کسانی که انتظار داشتند جنگو را روی پرده ببینند، از اینکه شخصیت محبوب‌شان از فیلم حذف شده، مایوس خواهند شد.

یک نکته‌ی جالب دیگر از این مصاحبه این بود که تارانتینو در اصل می‌خواست یک رمان با عنوان «جنگو در جهنم سفید» (Django in White Hell) بنویسد. گرچه او مهارت بی‌نظیری در نوشتن فیلم‌نامه دارد، اما این کارگردان افسانه‌ای تاکنون در قلمرو ادبیات قدم نگذاشته است. کوئنتین تارانتینو قبلا هم در یک مجموعه‌ در یکی از شبکه‌های محبوب یوتیوب به یکی از منتقدان فیلم گفته بود که می‌خواهد به نوشتن رمان و نمایشنامه روی بیاورد. او گفته بود: “از «بیل را بکش» (Kill Bill) به بعد، کارهای من فضایی ادبیاتی به خود گرفته‌اند و عمیق‌تر و عمیق‌تر شده‌اند. به نظر می‌رسد من باید به این سمت پیش بروم.”

البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که جدیدترین تلاش این کارگردان برای نوشتن یک کتاب در نهایت به یک فیلم تبدیل شد. با این حساب، به این زودی‌ها با تارانتینویی که می‌شناسیم خداحافظی نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط: تارانتینو قسمت سوم Kill Bill را می‌سازد

منبع: YouTube

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar بهنام

    همون بهتر که جنگو حذف شد …
    تارانتینو خودش بهتر میدونه چی خوراکمونه ….

  2. Avatar میلاد فیروزی

    بی صبرانه منتظر دیدن این فیلم هستم
    کارهای تارنتینو حرف ندارن

  3. Avatar علي

    این کارگران فوق العاده ست
    انگار خلق شده تا برای ما فیلم بسازه و ما لذت ببریم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه