اتحاد غول‌های تکنولوژی برای تغییر آینده‌ی ویدیو در اینترنت

۱۱ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در دنیای تکنولوژی وقتی نام‌هایی مثل گوگل مایکروسافت، آمازون، موزیلا، اینتل، سیسکو و نتفلیکس را کنار هم می‌شنویم، می‌دانیم که اتفاق مهمی در حال وقوع است.

شرکت‌های بزرگ و مطرح عرصه‌ی تکنولوژی با هم متحد شده‌اند تا فرمت جدیدی برای ویدیوی اینترنت معرفی کنند.

ظاهرا این شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند با یکدیگر وارد همکاری شوند تا آینده‌ی ویدیو ها در اینترنت را تغییر دهند. به عبارت دیگر، شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به دنبال این هستند که فرمت جدیدی برای ویدیوهای اینترنت معرفی کنند که برای همه‌ی سودمند باشد.

این شرکت‌ها زیر چتر «اتحاد برای رسانه‌ی آزاد» (Alliance for Open Media) گرد هم آمده‌‌اند تا یک فرمت ویدیوی متن باز ارایه دهند. دو نام مطرح که متاسفانه در میان آنها به چشم نمی‌خورد اپل و فیس‌بوک هستند.

هنوز نامی برای فرمت جدید انتخاب نکرده‌اند. ایده‌ی این فرمت جدید در راستای کنار گذاشتن ادوبی فلش (Adobe Flash) مطرح شده است. سال‌هاست که از رابط برنامه‌نویسی فلش برای پخش ویدیو در اینترنت استفاده شده است. اما به دلیل افزایش مشکلات امنیتی در آن و ناتوانی شرکت ادوبی برای حل آن، روز به روز شرکت های مختلف فاصله‌ی بیشتری از آن می‌گیرند و به HTML5 روی می‌آورند. هدف اصلی فرمت جدید این است که استریم ویدیو در اینترنت برای دستگاه‌های پایین‌رده هم ممکن شود. تا جایی که به امنیت مربوط می‌شود، در فرمت جدید از کپی‌رایت پشتیبانی می‌شود.

از سوی دیگر اخیرا اخباری منتشر شده حاکی از این که اپل مشغول کار روی تولید محتوای ویدیویی است. این موضوع می‌تواند دلیلی برای غیاب اپل باشد.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه