تقدیر از برگزیدگان فراخوان «نگاهی به فردا»

۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

دفتر مرکزی دیجی‌کالا، صبح روز شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ میزبان برگزیدگان فراخوان «نگاهی به فردا» بود.

پس از اعلام نتایج فراخوان در میانه‌ی اسفندماه، دیجی‌کالا از سیزده برگزیده‌ی نخست این فعالیت، دعوت کرد تا روز شنبه در نشستی صمیمی، گرد هم آیند و ضمن دریافت جوایز و لوح تقدیر، درباره‌ی این فراخوان و گام‌های بعدی «گروه نوآوری باز» گفت‌وگو کنند.

نگاهی به فردا

ساعت ۱۱:۳۰ صبح، جلسه با حضور برگزیدگان و جمعی از دست‌اندرکاران فراخوان، آغاز شد. در ابتدا «بابک مقدم» مدیر ارشد توسعه‌ی کسب‌وکار دیجی‌کالا، پس از خوش‌آمدگویی به برگزیدگان و قدردانی از مشارکت ایشان، از اعضای تیمِ برگزارکننده و همچنین برگزیدگان فراخوان دعوت کرد تا ضمن معرفی خود، دیدگاه‌هایشان را دربار‌ه‌ی این فعالیت جمعی بیان کنند. بدین‌ترتیب تمامی برگزیدگان حاضر، درارتباط با تجارب کاری خود و مطالبی که ارسال کرده بودند؛ صحبت کردند و نظرها و نقدهایشان را در ارتباط با این رویداد، مطرح ساختند. گوناگونی نکات مطرح‌شده از سوی این گروه، نشان از تنوع گسترده‌ی تجربه‌ها، روحیه‌ها، علاقه‌ها و زمینه‌های شغلی و تحصیلی اعضای آن داشت. در ادامه، به موضوع رشد سریع کسب‌وکار دیجی‌کالا اشاره شد و حاضران درباره‌ی مزیت‌ها و چالش‌های ناشی از این سرعت رشد به گفتگو پرداختند.

نگاهی به فردا

پس از آن آقای «سعید شاوردی» سرپرست مرکز نوآوری دیجی‌کالا، با اشاره به تجربه‌ی «نگاهی به فردا» آن را به‌عنوان نمونه‌ای از تلاش دیجی‌کالا برای به‌کارگیری رویکرد باز در نوآوری، مزیت‌ها و دشواری‌های آن بیان کرد. وی در ادامه افزود: «گروه نوآوریِ باز» به‌عنوان یکی از دستاوردهای این تلاش، می‌تواند فراتر از منافع یک کسب‌وکار، محفلی برای یادگیری و به‌اشتراک‌گذاری دانش اعضای آن باشد تا به رشد توانمندی‌های افراد کمک نماید؛ همچنین اشاره شد که بسیاری از موضوع‌های مطرح‌شده در مطالب دریافتی، تا میزان چشمگیری مشترک و مشابه هستند و این نشان‌دهنده‌ی شناخت صحیح برگزیدگان از روند و زمینه‌های نوآوری در تجارت الکترونیک است.

دقایقی بعد، آقایان حمید و سعید محمدی موسسین دیجی‌کالا، به این جمع پیوستند و به درخواست حاضران، نحوه شکل‌گیری و رشد شرکت را از ابتدا به‌اختصار شرح دادند و برخی تجربه‌های تلخ و شیرین این تلاش نه‌ساله را با دوستان تازه‌ی دیجی‌کالا به اشتراک گذاشتند؛ سپس حاضران سؤال‌ها و بازخوردهایشان را برای موسسان دیجی‌کالا مطرح کردند و برادران محمدی به این پرسش‌ها پاسخ دادند.

نگاهی به فردا

در پایان، برگزیدگان فراخوان جوایز و لوح تقدیر خود را از آقایان حمید و سعید محمدی دریافت کردند و این نشست با گرفتن چند عکس یادگاری خاتمه یافت. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود؛ با برگزاری نخستین جلسات «گروه نوآوریِ باز» در بهار ۱۳۹۵، این جمع دوستانه بار دیگر شکل خواهد گرفت.

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Avatar منتخب

    آیا گروه نوآوری باز از این پس فقط و فقط با این افراد تشکیل خواهد یافت؟ یعنى دیگر برندگان لیست نهایى شانس حضور ندارند؟ لطفا پاسخ دهید. با سپاس

    1. Avatar مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      سلام.

      همان‌طور که در پاسخ به نظرهای قبلی اشاره کردیم، در گام‌های بعد با برگزیدگان و همچنین برخی از دیگر شرکت‌کنندگانِ منتخب ارتباط برقرار خواهیم کرد و طی مراحلی «گروه نوآوری بازِ دیجی‌کالا» تشکیل خواهد شد.
      همچنین، در آینده هم فرصت‌های تازه‌ای برای تعامل با دیجی‌کالا در حوزۀ نوآوریِ باز فراهم خواهد شد و ارتباط با شرکت‌کنندگانِ این فراخوان و دیگر علاقه‌مندان ادامه خواهد داشت.

  2. Avatar mahmood

    اعضای گروه نوآوری باز فقط همین ۱۳ نفر اول هستند یا از کسانی که در لیست منتشر شده در اعلام نتایج بودند هم انتخاب می شوند؟! لطفا پاسخ بدید ممنون

  3. Avatar احمدي

    سلام
    تبریک به فرزندان برومند این مرز و بوم و تشکر از ” دیجی کالا” که این فرصت را ایجاد کرد تا جوانان با استعداد خوش درخشیدند، مسلما کلیه طرحها دارای ایده های بسیار خوب بودن ان شاا… که این ایده ها روزی کاربردی شوند.

  4. Avatar محمد

    با سلام .
    این دفعه فرصت نکردم شرکت کنم با اینکه ایده های زیادی دارم . میخاستم ببینم باز هم برگذار میشه؟
    و اگه بخواهیم با دیجی کالا همکاری کنیم آیا راه دیگه ای هم هست؟
    ایده بسیار عالی برای فروش لباس ها دارم که فروش رو چند برابر میکنه تحقیق کردم هیچ جای دنیا هم نمونش نیست .

  5. Avatar Shayan Tawabi

    خیلی خوب و عالی، میشه لطف کنید پاسخ بدید که آیا قرار هست کارهای ایشان رو بگذارید بقیه ببینند؟ یا خیر؟! خیلی سوال بدیهی هست.
    ممنون از زحماتتون.

  6. Avatar نیما

    سلام
    یه سوال داشتم
    لیست اخری که معرفی کرده بودین چی؟هیچ همکاری نخواهد داشت؟

    1. Avatar مرکز نوآوری دیجی‌کالا

      نیمای عزیز، سلام.

      چنان‌که در خبر اعلام نتایج فراخوان هم عرض شد در گام‌های بعدی، با برگزیدگان و همچنین برخی از دیگر شرکت‌کنندگانِ منتخب ارتباط برقرار خواهیم کرد و طی مراحلی «گروه نوآوری بازِ دیجی‌کالا» تشکیل خواهد شد.

  7. Avatar سید محمد مهدی ماهری

    تشکر و سپاس ویژه از “دیجی کالا” بابت تقدیر از برگزیدگان فراخوان”نگاهی به فردا”…
    با توجه به اینکه بنده هم بعنوان برگزیده ی فراخوان در این مراسم حضور داشتم، می خواستم تجربه ی شخصی خودم را عنوان کنم:
    مراسم بسیار جالبی شکل گرفت و با توجه به اینکه جلسه بسیار طولانی شد اما انگار زمان خیلی زود گذشت…همه افرادی که در این جلسه ی صمیمی حضور داشتند با معرفیِ توانایی ها و تجربه ی کارهای خود، نشان دادند که
    بی دلیل اینجا نیستند و حداقل چند توانایی ویژه و برجسته داشته اند که عامل برگزیده شدن آنها بوده…
    دوستان بخش توسعه ی کسب و کار و گروه نوآوری دیجی کالا و بطور ویژه “برادران بزرگوار محمدی” بعنوان “موسسین” دیجی کالا هم با برخوردی صمیمی، حرفه ای و بسیار محترمانه نشان دادند که انسان های بزرگ هستند که هدف های بزرگ را شکل میدهند…
    قطعاً تشکیل گروه«نوآوریِ باز»در آینده آثار مفید و درخور توجهی برای “دیجی کالا” خواهد داشت…
    به امید آن روز…

    1. Avatar امید

      دوست گرامی- درود و ادب فراوان،

      شادباش فراوان برای پیروزی شما، سایر دوستان منتخب و دیجی کالا. تنها یک نکته به عنوان یک دوست. الزاما بودن شما در مراسم و فهرست برندگان دلیلی قطعی برای داشتن توانایی ویژه نیست و همچنین کسانی که در این مراسم نبودند و یا در فهرست اعلام شده دیجی کالا نبودند نیز نشانه‌ای از نداشتن توانایی ویژه نیست. به یاد داشته باشید، اگر هوشمندترین یا توانمندترین انسان هم باشید، اخلاق، عامل نهایی قضاوت درباره شماست. این‌گونه نوشتن شایسته یک فرد باهوش و برگزیده نیست. ای کاش از این پس در نوشتن هم هوشمندتر و برگزیده باشید.

      باز هم شادباش برای برگزیده شدنتان و آروزی پیروزی‌های بیشتر

      1. Avatar سید محمد مهدی ماهری

        سلام خدمت امید عزیز…
        از این که متن نوشته شده باعث سو برداشت شما شده عذرخواهی میکنم، قصد و نیت من از گفتن مطالب فوق بهیچ وجه خدای نکرده مطالبی که شما گفتید نیست و نبوده و فکر میکنم اینطور هم بیان نکرده باشم، خود بنده بیشتر از دیگر دوستان هنوز نیاز به آموختن و فراگرفتن دارم…
        اشاره من به توانایی های ویژه افرادشامل زحمات فراوانی بود که دوستان -خصوصا جناب جعفری بعنوان نفر اول-برای تحقیق و تهیه مطالب و کار بر روی آنها انجام داده بودندکه برای من بعنوان کمترین آنها، شوق و شعفی ایجاد کرد که در نوع خودش جالب توجه بود و خواستم با اشاره به آنها، این “حس” را انتقال بدهم و قطعاً اشاره به این موارد نادیده گرفتن کار دیگر دوستان نبوده و نیست…
        اگر در بیان آن کوتاهی کرده ام و یا ناتوان بودم یکبار دیگر از شما عمیقا عذرخواهی کرده و حلالیت میطلبم…

      2. Avatar امید

        جناب ماهری بزرگ‌مرد و بزرگوار،

        بسیار بسیار بسیار سپاسگزارم از پیام دلنشین شما دوست خوب و مهربان. پیام دلنشین شما مهر تایید و اثباتی بود بر هوشمندی و توانمندی شما دوست پر مهرم. اندیشه و قلبی که اینچنین نقد را می‌پذیرد و با شجاعت کامل و مثال زدنی پوزش می‌خواهد، بدون تردید از بالاترین، بهترین و اثرگذارترین توانمندی‌ها برخوردار است. توانمندی به یاد ماندن. آَشنایی از دور با دوستی چون شما سبب شادی و افتخار است و همیشه در گروه دوستان از شما به عنوان یک الگو یاد خواهم کرد. امیدوارم همیشه شاد، تندرست و پیروز باشین.

      3. Avatar فرهاد

        چقدر جای این روحیه ها خالیه… دمتون گرم. 🙂

  8. Avatar علی

    سلام
    فکر می کنم یک چیزی جاش خالی هست و اون هم اینه که .. کاش میگفتید چه پیشنهاد هایی داده شده 🙂

  9. Avatar علیرضا

    آرزوی موفقیت واسه دیجی و همه جوون های بااستعدادش…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه