تمام محصولاتی که اپل در ۲۰۱۷ عرضه می‌کند

۱ خرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

اپل یکی از رازدارترین شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی است. این غول تکنولوژی امریکایی، حدودا هرگز درباره‌ی محصولات آینده‌اش صحبت نمی‌کند. اپل حتی پس از رونمایی و عرضه‌ی محصولاتش هم درباره‌ی آن‌ها زیاد حرف نمی‌زند. خبرنگارانی که درباره‌ی محصولات اپل از این شرکت سوال می‌کنند، همیشه با جمله‌ی “نظری نداریم” روبرو می‌شوند؛ تازه اگر پاسخی بشنوند.

با اینکه اپل تلاش زیادی می‌کند تا اطلاعات محصولات آینده‌اش به بیرون درز نکند، این شرکت جلوی انتشار اطلاعات را همیشه هم نمی‌تواند بگیرد. گزارش‌ها و شایعات مختلفی درباره‌ی محصولات اپل منتشر می‌شوند و از سوی دیگر، برخی از ساخته‌های این شرکت، زمان عرضه‌ی مشخصی دارند و می‌توانیم درباره‌ی آن‌ها پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم.

پنج ماهی از شروع سال ۲۰۱۷ گذشته است، اما هنوز محصولات بزرگی هستند که اپل در دست کار دارد و آن‌ها را وارد بازار نکرده؛ محصولاتی که که شامل یک آیفون بزرگ که به مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ی این گوشی ساخته شده، می‌شوند.

می‌توانید در ادامه، تمام این محصولات را ببینید.

 

یک اسپیکر هوشمند مبتنی بر Siri

از زمانی که تیم کوک مدیریت اپل را به دست گرفت، این شرکت فقط یک محصول جدید معرفی کرده است: ساعت هوشمند اپل واچ. این اتفاق قرار است به زودی تغییر کند.

شایعه شده است که اپل می‌خواهد یک اسپیکر هوشمند بسازد که به صورت پیش‌فرض، از منشی هوشمند این شرکت یعنی Siri استفاده می‌کند. در حال حاضر، اسپیکرهای هوشمند به محصولات مهمی در حوزه‌ی تکنولوژی تبدیل شده‌اند؛ آمازون اسپیکر Echo را دارد و گوگل هم اخیرا Google Home را عرضه کرده.

گزارش‌ها می‌گویند که اسپیکر اپل یک صفحه نمایش دارد و کیفیت صدای‌اش بسیار بالا است. این اسپیکر حتی ممکن است بتواند چهره‌ها را هم شناسایی کند.

«مینگ چی کو»، تحلیل‌گر معروف اپل، گفته است که اسپیکر اپل در کنفرانس WWDC معرفی و تا پایان سال ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود. او معتقد است که این دستگاه، مثل دیگر ساخته‌های اپل گران خواهد بود و قیمتی بالاتر از اسپیکرهای رقبا خواهد داشت.

 

آیفون ۸

این محصول بزرگ اپل در سال جاری است.

۲۰۱۷ دهمین سال عرضه‌ی اولین آیفون را رقم می‌زند. تصور می‌شد که اپل می‌خواهد برای امسال،‌ برنامه‌ی بزرگی در نظر بگیرد. شایعه‌ها می‌گویند که آیفون ۸ یک صفحه نمایش لب به لب دارد و کلید هوم این گوشی هم حذف شده است. پشت گوشی ظاهرا مثل آیفون ۴ شیشه‌ای است. این گوشی قیمت کمی هم نخواهد داشت؛ پیش‌بینی‌ها گفته‌اند که قیمت آیفون ۸ بیش از هزار دلار است.

اخیرا شنیده‌ایم که چون ساخت آیفون ۸ سخت بوده، عرضه‌ی این گوشی ممکن است به تاخیر بیافتد؛ در نتیجه احتمالا مثل همیشه در شهریور ماه شاهد عرضه‌ی آیفون ۸ نخواهیم بود.

با تمام این اوصاف، آیفون ۸ تنها گوشی اپل در سال جاری نخواهد بود.

 

آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس

در کنار آیفون ۸، ظاهرا دو آیفون دیگر هم عرضه می‌شوند که فقط آیفون ۷ را ارتقای سخت‌افزاری داده‌اند.

این اتفاق جذابیت بسیار کمتری نسبت به آیفون ۸ دارد. پیش‌بینی می‌شود که آیفون امسال که در همان ماه شهریور عرضه می‌شود، همین آیفون ۷ اس باشد.

 

مک‌بوک پرو ارتقا یافته

در سال ۲۰۱۶، اپل از یک مک‌بوک پرو جدید که به جای کلیدهای بالا، صفحه‌ی نمایش لمسی داشت، رونمایی کرد؛ صفحه‌ی نمایشی که اپل اسم Touch Bar را روی آن گذاشته و کارهای مختلفی انجام می‌دهد.

تصور می‌شود که در رویداد WWDC اپل از یک مدل ارتقا یافته از مک‌بوک پرو رونمایی کند.

 

حتی یک مک‌بوک ایر جدید

خبرگزاری بلوم‌بوگ گزارش داده است که اپل می‌خواهد یک نسخه‌ی بروزرسانی شده از مک‌بوک ایر فعلی خودش را راهی بازار کند. زمان زیادی از عرضه‌ی مک‌بوک ایر گذشته است و از صحت این خبر، چندان مطمئن نیستیم.

 

یک آی‌مک جدید

در ماه گذشته، اپل خبر داد که می‌خواهد در سال ۲۰۱۷، آی‌مک‌های جدیدی عرضه کند. این آی‌مک‌ها قرار است برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده باشند و احتمالا، پاسخ این شرکت به Surface Studio مایکروسافت هستند.

هنوز اطلاعاتی درباره‌ی آی‌مک‌های جدید اپل نشنیده‌ایم و زمان انتشار آن‌ها را هم نمی‌دانیم. اما می‌دانیم که امسال می‌آیند.

 

اپل واچ نسل سه

اولین مدل اپل واچ در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد. ۱۸ ماه پس از این ساعت هوشمند، اپل مدل دوم آن را در شهریور ماه سال گذشته عرضه کرد.

گزارش‌ها گفته‌اند که اپل می‌خواهد نسل سوم اپل واچ را در پاییز ۲۰۱۷ رونمایی و عرضه کند. پس از عرضه‌ی این مدل تازه، چرخه‌ی عرضه‌ی مدل‌های جدید اپل واچ به ۱۲ ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

 

اپل تی‌وی با وضوح تصویر ۴K

اپل ظاهرا مشغول کار روی مدلی تازه از ست‌تاپ باکس خود است. شنیده‌ایم که اپل تی‌وی جدید، از وضوح تصویر ۴K یا همان Ultra HD پشتیبانی می‌کند.

ممکن نیست اپل تی‌وی جدید امسال عرضه شود، اما شاید شاهد معرفی آن باشیم.

 

دیگر محصولات

– اپل ماه گذشته تعداد زیادی از خبرگزاری‌ها را دعوت کرد و طی مراسمی، به آن‌ها گفت که مشغول ساخت یک مک پرو (Mac Pro) جدید است. این شرکت سال‌هاست که ساخت کامپیوترهای حرفه‌ای را به کنار گذاشته، اما طی این مراسم قول داد که یک محصول مختص سرورها عرضه کند. ظاهرا محصول خوبی در راه است، اما مطمئنا تا سال ۲۰۱۸ چیز از آن نخواهیم شنید.

– ممکن است یک محصول جدید از سوی شرکت بیتز (Beats) عرضه شود؛ شرکتی که هدفون می‌سازد و اپل آن را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۳ میلیارد دلار خرید.

– مدیرعامل اپل چند باری در پردیس اپل دیده شده است و یک حسگر محاسبه‌ی قند به مچ داشته. احتمالا این شرکت یک محصول سلامتی جدید هم در دست ساخت دارد.

– مک مینی، کامپیوتر کوچک اپل، سال‌هاست که ارتقا پیدا نکرده. آخرین مدل این کامپیوتر در سال ۲۰۱۴ عرضه شده بود. فیل شیلر در مصاحبه‌ای اخیرا گفته بود که این محصول، برای‌شان بسیار مهم است. فقط نمی‌دانیم چرا اتفاقی برای این محصول نمی‌افتد.

 

منبع: Tech Insider

telegram_ad2_1

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سلام
    چرا آیپد ۱۰.۵ اینچ رو نگفتین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه