آیاواقعا یک انسان نامیرا متولد خواهد شد؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

یک شرکت به نام Humai اعلام کرده که در حال کار روی پروژه‌ای است که بتواند یک انسان نامیرا به وجود بیاورد.

نامیرایی و داشتن زندگی ابدی همیشه ذهن انسان فانی را به خودش مشغول کرده است. از قدیم صحبت از معجون‌ها، وردها و دستورالعمل‌هایی برای نامیرایی بود که همه تخیلی بودند و هیچ‌کدام نتوانستند واقعیت مرگ را از وجود انسان حذف کنند.

اما حالا شرکت Humai حرف از عملی شدن این کار به کمک هوش مصنوعی (AI) تا سی سال آینده می‌زند.

در حال حاضر این شرکت در نظر دارد تا زندگی را به انسانی که از دنیا رفته برگرداند؛ به عبارت دیگر، تولد دوباره‌ای که با استفاده از هوش مصنوعی ممکن می‌شود.

نامیرایی و داشتن زندگی ابدی همیشه ذهن انسان فانی را به خودش مشغول کرده است.

برای این منظور ابتدا اطلاعات انبوهی درباره‌ی فردی که مرده جمع‌آوری می‌شود و بعد این اطلاعات روی بدنی که با یک مغز واقعی کار می‌کند، قالب یک انسان حقیقی را شکل می‌دهند که قرار است جای انسان مرده را بگیرد.

اما آیا واقعا به همین سادگی است؟ این بیش‌تر به محتوای یک فیلم علمی-تخیلی شبیه است.

در حال حاضر دو محقق روی جنبه‌ی هوش مصنوعی این پروژه کار می‌کنند. ضمن آن‌که علوم نانوتکنولوژی، بایونیک و حسگرها هم به دقت تحت مطالعه و بررسی هستند.

سوال این‌جاست که آیا حجم انبوهی از داده‌های دیجیتال که روی یک لوح سفید نقش بسته‌، می‌تواند در حکم یک انسان واقعی باشد؟

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. mosiow

    بنظر من عملی هست ولی نه به این صورت که اطلاعات رو در یک هوش مصنوعی بارگذاری بکنن چون بنظر من اینم عملی هست ولی اصولا ما خودمون نمیشیم فقط یه رباطی هست که طبق عادت ها و رفتار ها و… که ما داریم رفتار میکنه ولی اگه مثلا بشه مغز رو روی بدن روباتیک جایگذاری کنند عملی میشه و من یجا خوندم که میگه عمر مغز تا ۳۵۰ سال هست که یعنی تا ۳۵۰ سال میشه زندگی کرد که البته اینم مشکلاتی در پی داره که مثلا یکیش کوچک شدن مغز در طول بطوری که میگن در صد سالگی حدود ۱۵ درصد مغز کوچک تر میشه با این حساب باید این مشکل هم رفع بشه که بنظر من تا ۳۵۰ سال همه این مشکلات عملی میشه

  2. V

    این چیز واقعیه ولی تا یه جایی. من مطمینم میشه ولی یه مشکلی داره که هرچیزی را میشه انتقال بدند غیر از احساسات، احساسات شاید در مغز ذخیره میشه ولی بوسیله ی مغز بوجود نمیاد(اللبته به نظر من) همون طوری که خدا در قرآن به لفظ فواد اشاره میکنه که به معنی قلب هست ولی نه قلبی که در بدنه(قلب نمادین) … و توی قرآن ذکر شده که انسان نمیتونه جاودانه باشه البته اینا چیزایی نیست که بشه به این راحتی فهمید خیلی جای فکر داره که فکر کنم ما فقط میتونیم وایسیم و نگاه کنیم که با این قضیه ی هوش مصنوعی یا جهان نابود میشه و یا آباد که فکر کنم ۹۰% اولی بشه
    ولی چیزی که مسلمه اینه که خیلی چیزا هست که خیلی ها نمیدونند وجود داره ولی هست و یسری حقیقتا را نمیشه کتمان کرد

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه