تولید نکسوس پلیر متوقف شد

۵ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل تولید «نکسوس پلیر» (Nexus Player) را متوقف کرد و این دستگاه دیگر در فروشگاه گوگل به فروش نمی‌رسد.

گوگل تولید نکسوس پلیر را متوقف کرد و دیگر این دستگاه را روی فروشگاه آنلاین خودش نمی‌فروشد.

هر سخت افزاری که راهی بازار می‌شود، یک دوره‌ی خاص را پشت‌سر می‌گذارد و پس از مدتی هم دیگر تولید نمی‌شود و به خاطره‌ها می‌پیوندد. این اتفاق برای نکسوس پلیر شرکت گوگل هم رخ داد. این دستگاه که با Android TV عرضه شده بود و برای استریم فایل‌های صوتی و تصویری به کار می‌رفت، هیچ وقت مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

متوقف شدن فروش این محصول و حذف شدن آن از فروشگاه گوگل به این معناست که در حال حاضر دستگاه Shield Box شرکت NVIDIA تنها پخش کننده‌ی موجود با سیستم عامل Android TV است که می‌توان آن را از فروشگاه گوگل خرید. البته دستگاه‌های دیگری مانند Mi Box شرکت شیائومی هم با این سیستم عامل عرضه شده‌اند که ارزش خرید را دارند. نباید این موضوع را نادیده بگیریم که نکسوس پلیر قیمت ارزانی هم داشت.

البته توقف تولید این دستگاه باعث نمی‌شود که گوگل پشتیبانی از آن را قطع کند. همچنان جدیدترین بروزرسان‌های Android TV برای این دستگاه عرضه می‌شود. بد نیست بدانید که پیش نمایش اندروید N هم برای این دستگاه عرضه شده است.

دستگاه نکسوس پلیر در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و اولین دستگاه Set-Top Box بود که از Android TV پشتیبانی می‌کرد. البته گوگل پس از عرضه‌ی این دستگاه، دانگل کروم‌کست را هم معرفی کرد که تقریبا کار نکسوس پلیر را انجام می‌داد و حمل و نقل آن هم راحت‌تر بود.

سیستم عامل Android TV روی تلویزیون‌های سال ۲۰۱۶ شرکت‌های سونی و شارپ نصب شده و گوگل گفته که کاربران می‌توانند تجربه‌ی بسیار خوبی از این سیستم عامل به دست بیاورند.

‌‌‌‌‌

منبع:‌ UbergizmoThe Verge

‌‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه